Hoola Bandoola Band /Wiehe/Afzelius/Lundel~
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 29-12-03 23:32

- sikkert fremmedord for mange, men engang god svensk pop med politiske
undertoner.

Jeg søger sangen om 'Dansband på 'Titanic' - var der ikke en sang der hed
det ? Eller hed den bare 'Titanic' ? Eller 'Dansmelodi'

Hvem kan huske det ?

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-12-03 00:28

Michael Lund Sørensen <laeses_ikke@gromit.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ff0ab74$0$69951$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> - sikkert fremmedord for mange,

¨SV: Næh, overhovedet ikke.

> Jeg søger sangen om 'Dansband på 'Titanic' - var der ikke en sang der hed
> det ?

SV: "Hoola Bandoola Band" har lavet en sang som hedder "Dansemelodi", men
den handler nu ikke om Tittanic

Eller hed den bare 'Titanic' ? Eller 'Dansmelodi'

SV:Det er altså to forskellige sange. "Hoola Bandoola Band" har ikke lavet
en sang som hedder "Titanic", men det har "Kabaretorkesteret" med et
tidligere medlem fra "Hoola Bandoola Band".
Du blander vist det hele godt og grundigt sammen, gør du ikke?

Hilsen Åge

ichael Lund Sørensen

Fra : Karsten Enevoldsen

Dato : 30-12-03 00:59

Åge Halldorsson wrote:

> men det har "Kabaretorkesteret"
> med et tidligere medlem fra "Hoola Bandoola Band".
> Du blander vist det hele godt og grundigt sammen, gør du ikke?
>
> Hilsen Åge

Kabaréorkestern bestod faktisk af hele tre tidligere Hoola Bandoola
medlemmer:
Mikael Wiehe, Ove Kellgren og Arne Frank.

Volds

--
Hasta La Victoria Siempre!

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 30-12-03 12:00

Åge Halldorsson skrev :
> [...]
> tidligere medlem fra "Hoola Bandoola Band".
> Du blander vist det hele godt og grundigt sammen, gør du ikke?

Ser du det er derfor jeg spørger!
Men tak for dit svar.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Karsten Enevoldsen

Dato : 30-12-03 00:53

Michael Lund Sørensen wrote:
> [...]
>
> Jeg søger sangen om 'Dansband på 'Titanic' - var der ikke en sang der
> hed det ? Eller hed den bare 'Titanic' ? Eller 'Dansmelodi'

Det er der da forhåbentlig ingen, der har glemt..
Sangen hedder ganske rigtigt "Titanic", og findes på albummet Sjömansvisor
fra 1978.
Bandet er Kabaréorkesten.
Sangen hedder oprindeligt "Danceband on the Titanic", og er komponeret af
Harry Chapin.

Volds

--
Hasta La Victoria Siempre!

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 30-12-03 11:59

Karsten Enevoldsen skrev :

> [...]
> Bandet er Kabaréorkesten.
> Sangen hedder oprindeligt "Danceband on the Titanic", og er komponeret af

Takker for Info!
Jeg ser at Michael Wiehe også har en Titanic (På albummet Den Svenske Sang)

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Ralph

Dato : 30-12-03 13:10

"Michael Lund Sørensen" <laeses_ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse
Sjömansvisor
> Takker for Info!
> Jeg ser at Michael Wiehe også har en Titanic (På albummet Den Svenske
Sang)

Som så er en helt treide sang, skal vist lige søge mine gamle Lp´er igennem

--
venligst
Ralph

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 02-01-04 00:45

Michael Lund Sørensen skrev :
> [...]
>
> Jeg søger sangen om 'Dansband på 'Titanic' - var der ikke en sang der hed
> det ? Eller hed den bare 'Titanic' ? Eller 'Dansmelodi'

Nu vi er ved det: Nogen der kan huske præcis hvornår Juanita kom (måned plus
år, gerne) ?

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

Fra : Karsten Enevoldsen

Dato : 02-01-04 01:18

Michael Lund Sørensen wrote:

> Nu vi er ved det: Nogen der kan huske præcis hvornår Juanita kom
> (måned plus år, gerne) ?

Juanita er indspillet første gang i august 1975.
Pladen Fri Information med Hoola Bandoola Band udkom i oktober 1975.

--
Hasta La Victoria Siempre!

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 02-01-04 09:26

Karsten Enevoldsen skrev :

> Juanita er indspillet første gang i august 1975.
> Pladen Fri Information med Hoola Bandoola Band udkom i oktober 1975.

Mange tak!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp