Hvad ville straffen være
Fra : Susanne Jørgensen

Dato : 29-12-03 22:27

Hej

Jeg har siddet sammen med en god veninde til en julefest og har diskuteret
straf.

Hun har været i et psykisk og fysisk voldeligt forhold (politi ved
husspetekler m.v.)

Først sker der det, at hun af en internetbank får lovning på et lån kr.
60.000. hun oplyser den unge bankfrøken at hun er registreret i RKI. Dette
skulle ikke være nogen hindring. Hun bliver tilbudt et dankort. Aftalen er
at hun må bruge på dankortet det beløb som de har aftalt hun skulle låne, de
vil sætte beløbet ind på kontoen når lånet var etableret. Hun indsender
kontooplysninger, hvor man tydeligt kan se at hun får 1200 kr. udbetalt pr.
uge. Hun modtager dankortet og begynder at bruge at bruge penge, en søndag
ringer banken og spørger om hun selv har hendes dankort, hvilket hun
bekræftiger, banken kan se at der er et betydeligt overtræk, hun forklarer
sagen og kortet er fortsat åbent.

2 uger senere den unge bankdame og fortæller, at hun ikke kan etablere lånet
alligevel, da min venninde står i RKI, men det var jo oplyst !!! Bankdamen
fortæller, at min venninde er nød til at indfri de 46000 der er brugt på
kontoen, da hun ellers vil blive fyret.
Min veninde holder fast i lovningen på lånet.
Sagen anmeldes til politiet i anklagen står der at min veninde har fremkaldt
den vildfarelse at der var 60000 på vej ind på kontoen, dette har hun ikke
gjort, men det er vel påstand mod påstand !!!!!!!!
Og hun bliver jo den lille i det spil !!! Dette sker i maj 2002

Det næste er så at hun under rengøring i et privar hjem i ren desperation
stjæler 10000 kr. over en periode, sagen anmeldes, men der påstås at hun har
taget 14000, hvilket ikke er korrekt, men også her tror man vel mere på
anmelder..........Dette Sker i April 2003

Da hun endelig flytter fra sin samlever opdager hun at han har lavet en
masse lort i hendes navn, da dette anmeldes siger politiet at det ikke er
sikkert at det vil føre til straf og sagen afvises.
Han har bla brugt hendes datters navn til at købe olie for til hans hus som
han ejer.

Min venninde anklages for i samarbejde med ham at have bestilt olien for
14000 kr. i perioden 1.9.01 til 31.10.01. Der er noget der ikke hænger
sammen. Der er en 1200 L tank en tank koster 5500 kr. der er IKKE brugt for
14000 kr. på 1 1/2 måned !!! Det er umuligt.

Min venninde kendte ikke til sagen før der en dag kom et frivilligt forlig
ind ad døren, som hun underskrev med sit eget navn, for at få betalt olien.
Nu anklages hun også for dokumentfalsk !!

Men det er jo hendes eget navn !!!

Hun har været til en samtale med kriminalforsorgen der fandt hende egnet til
samfundstjeneste.
På anklage skriftet som jeg har læst står der ganske enkelt at der nedlægges
påstand om fængselsstraf.

Hun havde en forsvarer, men han erklærede sig d. 16.dec for inhabil. D.
23.12 modtog hun et brev om at hun havde fået en ny forsvarer. Sagen skal
for en domsmandsret d. 5.1.04 og advokaten kan først træffes d. 5.1.04 kl.
09.00. Kan det virkelig passe ?????

Hvad gør en forsvarer der ikke kender en sag ?

Siden det sidste strafbare forhold er hun flyttet fra årsagen til hendes
mange problemer, hun har skabt ro for sig og hendes to børn (hendes børn bor
hjemme), hun er i arbejde for første gang i 7 år og har udsigt til at
påbegynde en uddannnelse i August. Hun har fået styr på sin økonomi og sit
liv.

Hun talte med mig da jeg er advokatsekretær, men jeg kunne ikke fortælle
hende hvad der skal ske.

Hun ved at det hun gjorde var forkert og som hun siger så vil hun gerne tage
240 timers samfundstjeneste og en betinget straf, men hun vil ikke kunne
overleve at skulle i fængsel.

Jeg har været en del hos hende da hun græder meget og er helt ulykkelig,
derfor dette brev.

Hendes første advokat havde sagt til hende at man i Danmark ikke havde
tradition for at sende unge mødre i fængsel. Kan hun bede dommeren om en
Chance for at bevise at hun kan holde sig på den rigtige side af loven....

Tak fordi i læste med

Susanne