Return of the King *SPOILER*
Fra : mudja

Dato : 29-12-03 19:59

Hey

Er jeg den eneste der har lagt mærke til at måden hvorpå Olifanterne falder
på minder MEGET om måden AT-AT fra Emperiet slår igen også falder. Også
måden de kommer gående på første gang de ses på slagmarken minder meget om
AT-AT

................. og Theodens dødsscene minder meget om Darth Vaders i den
sidste Star Wars. Blandt andet ordene lignende: "Let me save you"..... "You
alreday have"

Er det bare mig eller er der noget om snakken Måske et velment nik til
alle de WS fans der også ser LOTR...

Hvad synes I?

Morten

Fra : -V-

Dato : 29-12-03 20:13

mudja wrote:
> [...]
> you"..... "You alreday have"
>
> Er det bare mig eller er der noget om snakken Måske et velment
> nik til alle de WS fans der også ser LOTR...

At du skulle læse op på de ca. 40000 indlæg om ROTK, hvoraf de 25 handler om
netop din pointe.

-V-

Fra : mudja

Dato : 29-12-03 20:17

Point taken

Jeg har ikke læst denne gruppe siden starten af december - derfor har jeg
ikke lige lagt mærke til omtalte indlæg

Sry!

Fra : Mithril

Dato : 29-12-03 22:34

"mudja" <morten@mudja.dk> wrote in message
> Hey

Og den måde Gollum styrter ned i mordor, er en TOTALT kopi af den måde
Ripley dør i Alien 3, og han holder endda på ringen på samme måde som Ripley
holder på Alien-dronningen der lige er sprunget ud af hendes mave. Jeg sagde
højlydt "WHAT THE FUCK" da jeg så filmen i biffen !

Fra : Mithril

Dato : 29-12-03 22:36

"Mithril" <na@nospam.com> wrote in message

> [...]
sagde
> højlydt "WHAT THE FUCK" da jeg så filmen i biffen !

Og nu vi er igang, så minder den måde Gollum holder ringen oppe til sidst
utrolig meget om den måde "Governator" holder hånden oppe over det flydende
bly i slutningen af Terminator 2

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 29-12-03 22:46

Mithril wrote:
> [...]
> sidst utrolig meget om den måde "Governator" holder hånden oppe over
> det flydende bly i slutningen af Terminator 2

det var PRÆCIST hvad jeg tænkte*G*

--
Knus, Sabina.
"It is a strange fate that we should suffer so much fear and doubt over

Fra : vadmand

Dato : 29-12-03 23:30

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> det var PRÆCIST hvad jeg tænkte*G*

Alting minder om alt muligt andet and so fucking what?

Per V.

Fra : Mithril

Dato : 29-12-03 23:35

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote in message

> "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Alting minder om alt muligt andet and so fucking what?

Lad mig sige det på en anden møde, det er tyv-stjålet !

Fra : vadmand

Dato : 30-12-03 00:13

"Mithril" <na@nospam.com> skrev i en meddelelse
> "vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote in message

> Lad mig sige det på en anden møde, det er tyv-stjålet !

Vrøvl. Simpelthen.

Per V.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 30-12-03 02:18

vadmand wrote:
> Vrøvl. Simpelthen.

Ok. Så er det tyvlånt

Personligt har jeg intet problem med det men det kan da være meget sjovt
at diskutere. I betragtning af mange af de andre mærkelige diskussioner
vi har herinde så er denne her da forholdsvis uskyldig.

Tenz.

Fra : Kong Kent

Dato : 30-12-03 05:47

> Lad mig sige det på en anden møde, det er tyv-stjålet !

Jeg har det på akkurat samme måde!

Hele filmen igennem sad jeg og tænkte, at jeg havde læst det der skete i en
eller anden bog. Kan bare ikke huske hvilken. Men ham Peter Jackson har godt
nok lånt med arme og ben, den uopfindsomme tumling!

Hvis jeg da for pokker bare kunne huske hvilken bog det var jeg havde
læst...

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Martin T

Dato : 30-12-03 08:04

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote in message

> [...]
> nok lånt med arme og ben, den uopfindsomme tumling!
>
> Hvis jeg da for pokker bare kunne huske hvilken bog det var jeg havde

Der er vel ingen grund til at opfinde den dybe tallerken flere gange! Hvis
PJ har fundet elementer i andre film som han mente
kunne gøre sin egen bedre, ser jeg ingen problemer i det.

Martin T

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 03-01-04 22:50

"Martin T" <Thode@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> PJ har fundet elementer i andre film som han mente
> kunne gøre sin egen bedre, ser jeg ingen problemer i det.

Hehehe... du kunne ikke se den tykke sarkasme?... bogen Kong Kent taler om,
hvilken tror du det er?! :)

> Martin T

Lars B

Fra : Martin T

Dato : 04-01-04 04:02

<lars@zulfo.dk> wrote in message
> [...]
Hvis

> Hehehe... du kunne ikke se den tykke sarkasme?... bogen Kong Kent taler

Ja ja da plask plask så stod jeg der i vand til knæene.. :)

Martin T

Fra : J.O.H

Dato : 30-12-03 08:52

> Jeg har det på akkurat samme måde!

"Hentet inspiration"? Herre og gud, det kan næsten ikke undgåes. Det er ikke
hverdag du ser folk ploppe i lava i slowmotion.

Klippet følger Gollum hele vejen ned i lava - uden klip. Er det ikke visuelt
overkill? Bare fordi at de teknisk nu kan gøre det i et klip, betyder ikke,
at de skal gøre det. Var det nødvendigt?

JOH

Fra : cybamerc

Dato : 30-12-03 11:39

"J.O.H" <johaarup@@hotmail.com> wrote in message news:<3ff12e12$0$29409$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...

> Klippet følger Gollum hele vejen ned i lava - uden klip. Er det ikke visuelt
> overkill?

Måske hvis det ikke var så fandens dårligt lavet....

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 30-12-03 11:21

> [...]
>nok lånt med arme og ben, den uopfindsomme tumling!
>
>Hvis jeg da for pokker bare kunne huske hvilken bog det var jeg havde

Nej nej nej. Det hele er en remake af en fed tegnefilm fra halvfjerdserne.

:)

"Aruman the Red!"
"Boromir the Viking!" etc.

Fra : Kong Kent

Dato : 30-12-03 16:16

> Nej nej nej. Det hele er en remake af en fed tegnefilm fra halvfjerdserne.
>
> :)

Jeg er glad for, at der i det mindste var én der så ironien i mit indlæg. De
to andre har ikke fattet en meter

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 30-12-03 13:32

"mudja" <morten@mudja.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> måden de kommer gående på første gang de ses på slagmarken minder meget om

Nej, jeg lagde også mærke til det, men tænkte at inspirationen måke var den
anden vej rundt. Indrømmet, jeg har endnu ikke fået læst bøgerne, men kan
det ikke tænkes at Lucas er blevet inspireret af olifanterne til at opfinde
AT-AT'erne?

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by email)

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 03-01-04 18:45

Jesper Brogaard wrote:

> [...]
> var den anden vej rundt. Indrømmet, jeg har endnu ikke fået læst
> bøgerne, men kan det ikke tænkes at Lucas er blevet inspireret af

Jeg er på din side. GL har ladet sig inspirere af mange ting til SW og RH
har formodentlig været en ret stor inspiration.

Mark