Teknisk spsm: lille trædepude forben
Fra : TDJ

Dato : 29-12-03 21:32

Lige et teknisk spsm: har lagt mærke til at katten har en lille
"extra" trædepude (eller i hvert fald en "dims" i samme
farve / materiale, så at sige) ca 4-5 cm oppe på forbenet.

Hvad er den godt for ?

Og så lige et tillægsspsm: Felix vejer 2,9 kg nu, som snart
7-mdr barn. Hvor stor bliver han sådan ca ?

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 30-12-03 04:08

In article <Xns9460DB2DE73F8tdjtdjtdj@212.54.64.134>, TDJ
<myicq@gmx_fjernmig_.net> wrote:

> Lige et teknisk spsm: har lagt mærke til at katten har en lille
> "extra" trædepude (eller i hvert fald en "dims" i samme
> farve / materiale, så at sige) ca 4-5 cm oppe på forbenet.
>
> Hvad er den godt for ?

Hejsa

Jeg mener bestemt at have læst et sted, at de bruger den som en slags
ekstra "bremse" når de lander på glatte eller skrå flader. Men selv om
jeg har ledt højt og lavt kan jeg altså ikke finde, hvor jeg har set
det. Så det er lidt et skud i tågen .-)

> Og så lige et tillægsspsm: Felix vejer 2,9 kg nu, som snart
> 7-mdr barn. Hvor stor bliver han sådan ca ?

Det tør jeg ikke gætte på .-) Hvis du kender hans forældre, kan du
måske få et fingerpeg - måske ikke, hvis han er huskat. Racekatte
udvikler sig forskelligt alt efter race, nogle er færdigudvoksede v. 1
års alderen, nogle først efter 2 år...

Fra : Niels Peter

Dato : 30-12-03 09:25

TDJ wrote:

> Lige et teknisk spsm: har lagt mærke til at katten har en lille
> "extra" trædepude (eller i hvert fald en "dims" i samme
> farve / materiale, så at sige) ca 4-5 cm oppe på forbenet.

Eftersom katte er tågængere, vil jeg tro, det svarer til vores hæl ...

Niels Peter

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 30-12-03 09:50

> [...]
>
> Hvad er den godt for ?
>
> Og så lige et tillægsspsm: Felix vejer 2,9 kg nu, som snart
> 7-mdr barn. Hvor stor bliver han sådan ca ?

Det er trædepuden der hører til tommeltotten

Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Kate

Dato : 30-12-03 23:30

TDJ <myicq@gmx_fjernmig_.net> wrote in

> Og så lige et tillægsspsm: Felix vejer 2,9 kg nu, som snart
> 7-mdr barn. Hvor stor bliver han sådan ca ?

Min, nu 1½ årige huskat, lå også deromkring da han blev kastreret
5½mdr. gammel. Da han var til sin 1 års vaccination vejede han 6010 g.
Om din bliver så stor er ikke til at sige, men jeg har hele tiden
regnet med at Mowgli ville blive rimeligt stor for han havde nogle
kæmpepoter da han var killing. Så enorme syntes jeg ikke mine andre
kattes poter har været.
Min gamle huskat vejer nok kun 4,5 kg, men han burde snarrere veje tæt
på 5kg.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.