The American way??
Fra : Henrik

Dato : 28-12-03 21:32

Hej,

Er der nogen her i NG, som kan fortælle mig om der findes advokater i DK der
tager betaling (%-sats) af et krav - f.eks i en inkassosag?

Vi taler om krav på kr. 300.000+

Gerne navne på advokater (helst på sjælland)

Mvh

Henrik Nielsen

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 28-12-03 22:13

"Henrik" skrev 28.12.2003 21:31:

> Er der nogen her i NG, som kan fortælle mig om der findes advokater i DK der
> tager betaling (%-sats) af et krav - f.eks i en inkassosag?
>
> Vi taler om krav på kr. 300.000+

Gør de fleste advokater ikke det i inkassosager?

/kristian

Fra : DS

Dato : 28-12-03 22:17

"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> skrev i en
meddelelse news:BC1505D0.2A406%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...

> Gør de fleste advokater ikke det i inkassosager?

Tænker han ikke på at hvis de vinder sagen, så får de X procent, og hvis de
taber sagen så har advokaten været "gratis"?

Ellers må han nok uddybe hvad han mener med "american way" :)

/Daniel

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 28-12-03 22:33

"DS" skrev 28.12.2003 22:17:

> Tænker han ikke på at hvis de vinder sagen, så får de X procent, og hvis de
> taber sagen så har advokaten været "gratis"

Findes også fx. i erstatningssager - se www.erstatningsadvokaterne.dk. Men
en inkassosag skal jo ikke "vindes". Der skulle man gerne have vundet i
forvejen, og så skal pengene bare kradses ind.

/kristian

Fra : Henning Sørensen

Dato : 28-12-03 23:32

"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> skrev i en
meddelelse news:BC150AAB.2A40D%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...

> [...]
> en inkassosag skal jo ikke "vindes". Der skulle man gerne have vundet i
> forvejen, og så skal pengene bare kradses ind.

H.A. ?
Bandittos ??

/Henning.

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 28-12-03 23:46

"Henning Sørensen" skrev 28.12.2003 23:32:

> H.A. ?
> Bandittos ??

Normale mennesker bruger fogedretten til den slags.

/kristian

Fra : Spangkuk

Dato : 28-12-03 23:35

> Tænker han ikke på at hvis de vinder sagen, så får de X procent, og
hvis de
> taber sagen så har advokaten været "gratis"?

Tror du har ret.

Og nej, jeg har ikke stødt på sådanne ordninger her i DK.

Her siger advokaterne "Naturligvis, vi tror på sagen, vi vinder!"

Taber du alligevel, så betal til idioten ved kasse 1.

Tog han fejl ?! Surt !

Men tag nu ikke fejl, Henrik ! HVIS det endelig skulle lykkes
dig at finde en advokat der er villig til at lege med "The American
Way" så er fordelingen ikke usædvanligt 40-60...med 40 til dig !

Spang

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 28-12-03 23:53

"Spangkuk" skrev 28.12.2003 23:35:

> Tror du har ret.

Det er muligt - men det var bare ikke det han skrev i sit indlæg.

www.inkasso-advokaterne.dk reklamerer med at de bruger denne metode. I
starten brugte www.online-inkasso.dk det også.

> Her siger advokaterne "Naturligvis, vi tror på sagen, vi vinder!"

Det er i strid med god advokatskik og en overtrædelse af juristløftet at
erklære sådan, hvis det er i modstrid med sandheden.

> Taber du alligevel, så betal til idioten ved kasse 1.
>
> Tog han fejl ?! Surt !

Der er jo een part der skal tabe - og advokaten har jo lavet arbejdet, så
hvorfor skulle han ikke have betaling.

/kristian

Fra : Spangkuk

Dato : 29-12-03 00:43

> [...]
> erklære sådan, hvis det er i modstrid med sandheden.

> Der er jo een part der skal tabe - og advokaten har jo lavet arbejdet,

Disse to lader jeg stå....alle, der ikke bare en, men flere gange, har
haft
kontakt med advokater, kender til deres "salgstale".

Om de gemmer sig bag juristløftet, eller "bare" er ualmindeligt
inkompetente, lader vi blafre i vinden.

Spang

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 29-12-03 09:39

"Spangkuk" skrev 29.12.2003 0:43:

> Disse to lader jeg stå....alle, der ikke bare en, men flere gange, har
> haft
> kontakt med advokater, kender til deres "salgstale".

Du skulle nok finde dig en anden advokat.

> Om de gemmer sig bag juristløftet, eller "bare" er ualmindeligt
> inkompetente, lader vi blafre i vinden.

De er nok bare allesammen ualmindeligt inkompetente, bedrageriske, griske,
umenneskelige, umoralske og alle de andre fordomme.

/kristian

Fra : Spangkuk

Dato : 29-12-03 22:27

> Du skulle nok finde dig en anden advokat.

....og det gjorde jeg også Den gamle var bare
_lidt_ for smart !

> De er nok bare allesammen ualmindeligt inkompetente, bedrageriske,
griske,
> umenneskelige, umoralske og alle de andre fordomme.

Altså helt alm. advokater....

Kommer til at tænke på vitsen om bussen der kørte
i havnen med 18 advokater.

Lille-Peter stod og tudbrølede på kajen.

ROOOLIG nu, sagde Peters far, de er jo alle på vej i helvede...!

Ja, sagde Lille-Peter, men der var plads til 18 flere.....

Spang

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-12-03 01:45

On 2003-12-28, Henrik <mabehema@tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
> tager betaling (%-sats) af et krav - f.eks i en inkassosag?
>
> Vi taler om krav på kr. 300.000+
>
> Gerne navne på advokater (helst på sjælland)

Jeg har hørt at dem med cowboyvest og læderjakke køber gælden
for en fast pris. Det skulle være endnu bedre.

Fra : Henrik

Dato : 29-12-03 20:14

Ok - det jeg mener er selvfølgelig om jeg kan få en advokat til at tage
chancen, uden at jeg skal fylde hans lommer for at skrive 3 breve, og for
dette får han/hun så en %-del af det fulde krav.

Så kan det vist ikke forklares bedre

P.s. finder ikke noget på www.inkasso-advokaterne.dk ?

Fra : Peter G C

Dato : 29-12-03 21:14

> Ok - det jeg mener er selvfølgelig om jeg kan få en advokat til at tage
> chancen, uden at jeg skal fylde hans lommer for at skrive 3 breve, og for
> dette får han/hun så en %-del af det fulde krav.

Det tror jeg godt jeg kan klare.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Spangkuk

Dato : 29-12-03 22:29

> Det tror jeg godt jeg kan klare.

Go' for it Henrik !

Men giv nu Peter en skilling for ulejligheden !

Go' stil Peter.

Spang

Fra : Peter G C

Dato : 30-12-03 00:45

"Spangkuk" <hrmmmfkekgh@tieyskt.æø> skrev i en meddelelse

> Go' for it Henrik !
>
> Men giv nu Peter en skilling for ulejligheden !

Jeg tror nu ikke jeg har lovet mere end jeg kan holde.

Henrik bliver ikke stillet ringere eller bedre end andre, men han kender nok
ikke omkostningerne ved inkasso

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Adam Nørregaard

Dato : 30-12-03 00:56

>Henrik bliver ikke stillet ringere eller bedre end andre, men han kender nok
>ikke omkostningerne ved inkasso
>
>/Peter

Nej, 3 x 4,25 (4,50 fra nytår) + ½ times arbejde

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 30-12-03 00:12

"Henrik" skrev 29.12.2003 20:14:

> P.s. finder ikke noget på www.inkasso-advokaterne.dk ?

Sorry - det er mig der har tænkt hurtigere end jeg skrev. Der skulle have
stået www.erstatningsadvokaterne.dk - de kører med "no cure - no pay" i
visse ersatningssager.

/kristian