sikkerhedskopi
Fra : Jette Hartmeyer

Dato : 27-12-03 21:26

Hej nyhedsgruppe

Når man tager en sikkerhedskopi i winfamily 6, bliver billederne også
overført til disketten? For min hardisk skal slettes. Så er jeg i tvivl om
alle billeder jeg har scannet ind i winfamily bliver slettet. For når man
tager en sikkerhedskopi skriver den kun personer, familier og fælles data.

Med venligst

Jette Hartmeyer

Fra : Kai Eskildsen Møller

Dato : 27-12-03 22:00

"Jette Hartmeyer" <tojet@mknet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tager en sikkerhedskopi skriver den kun personer, familier og fælles data.

Hej Jette
Det er kun data'erne der bliver overført til sikkerhedskopien. Billederne
som ligger i mappen "picture" skal kopieres særskilt.

hilsen
Kai E Møller
www.dk-kem.dk

Fra : Arne Feldborg

Dato : 28-12-03 00:22

"Jette Hartmeyer" <tojet@mknet.dk> skrev Sat, 27 Dec 2003 21:26:28 +0100

> [...]
>tager en sikkerhedskopi skriver den kun personer, familier og fælles data.

Fremfor at tage en sikkerhedskopi på diskette, som efterhånden er et
meget usikkert medie vil det nok være hensigtsmæssigt selv at kopiere de
nødvendige filer over på en cd-rom eller over netværk til en anden
computer. Eller, hvis du er til både seler og livrem, gør begge dele.

Noter den komplette sti til såvel Winfams mappe (sansynligvis
c:\programmer\winfamily), som til dine billeder (sansynligvis
c:\pictures), så du kan installere i de samme mapper i din nye
installation.

Kopier så det komplette indhold af de to mapper over på en cd-rom. Det
er nu egentlig ikke nødvendigt at kopiere alle filer, men så er du
ihvertfald sikker på ikke at miste noget. Og du kan altid starte forfra
igen, hvis en geninstallation mislykkes.

Efter at have geninstaleret Winfamily kopierer du alle filer med
endelsen .ge6, samt alle filer med endelsen .ged, og endelig filen
Winfamprof.nnn (hvor nnn er et nummer) ind i Winfams mappe.

Hvis du har lavet nogle selvdefinerede udskrifter skal du også kopiere
alle filer med endelsen .wff dertil.

Hele mappen .....\pictures\ kopier du ind i den tilsvarende mappe i den
nye instalation (det skal du iøvrigt også gøre, hvis du geninstalerer
fra en sikkerhedskopi).

Held og lykke med operationen.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Jette Hartmeyer

Dato : 28-12-03 21:58

Tak for nogle gode svar.

Fra : Knud Aagaard

Dato : 29-12-03 12:46

On Sun, 28 Dec 2003 21:58:01 +0100, "Jette Hartmeyer" <tojet@mknet.dk> wrote:

>Tak for nogle gode svar.

>"Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> skrev i en meddelelse

>data.

Et godt program til formålet:
http://www.stoneware.dk/kopikontrol/default.htm

--
Hilsen fra Knud Aagaard
http://knudaagaard.dk/

Fra : Kjell Henry Skåden

Dato : 29-12-03 14:52

Knud Aagaard wrote:

> Et godt program til formålet:
> http://www.stoneware.dk/kopikontrol/default.htm

En svært god så god ide. Har i mange år (snart 5 år) benyttet danske
stonewares produkter, bl a WebWriter for min hjemmeside.
--
Kjell Henry Skåden
http://home.c2i.net/born39/

Fra : Knud Aagaard

Dato : 28-12-03 17:56

Hej
On Sat, 27 Dec 2003 21:26:28 +0100, "Jette Hartmeyer" <tojet@mknet.dk> wrote:

> [...]
>tager en sikkerhedskopi skriver den kun personer, familier og fælles data.

Jeg faldt lige over denne adresse:
http://letbackup.dk/

--
Hilsen fra Knud Aagaard