Hjælp til bagetid- og temperatur ønskes
Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 28-12-03 14:20

Jeg har arvet min mormors gamle kogebog, inkl. opskriften på hendes
legendariske "brosten"/Inger Maries kage.

Problemet er bare, at der ikke står nogle angivelser af bagetid
og -temperatur, og det er så her I kommer ind i billedet. Opskriften (som
jeg bestemt godt kan anbefales - den giver kager a la chokoladekage, bare
tørre/hårde/sprøde hen a la italienske mandelkager - lige til at dyppe i den
varme kaffe) lyder som følger:

¼ kg chokolade
¼ kg smør
1 kg sukker
4 hele æg
1 kg mel
1 brev (6 teskefulde) bagepulver
skårne mandler

Chokolade og smør smeltes. Heri røres sukker, mel, æg, de skårne mandler og
til sidst bagepulveret. Bages i bradepande og skæres i små firkanter mens
kagen er halvvarm.

Har I nogle skud mht bagetid/temperatur?

Fra : zasha

Dato : 28-12-03 22:03

"Mads Thorning Pedersen" <cykologen@sletdette.mailme.dk> skrev i en
meddelelse news:bsmle5$2dp6$1@news.cybercity.dk...
> Jeg har arvet min mormors gamle kogebog, inkl. opskriften på hendes
> legendariske "brosten"/Inger Maries kage.

<klip>
> Har I nogle skud mht bagetid/temperatur?
</klip>

Vil tro omkring samme tur som den opskrift jeg lige har fået på
bradepandekage: 175 grader i en lille time. Men hold da lige øje med den, så
den ikke ender som "sort kage"
--
Hilsen Heidi

http://chocolade.dk