foreach, vil ikke godtage varriable array ~
Fra : Henrik Farre

Dato : 19-04-01 20:35

Yello

Jeg sider lige og leger lidt med PHP og dette problem:

Jeg vil have foreach til at bruge varriablen "$submenu", eller retter
sagt det jeg hælder i "$submenu".
Nu vil den bare have den array der hedder "$submenu" og ikke f.eks.
"$galleries_sub".
Hvordan kan man løse det? Jeg har en while løkke som også kan skrive en
array, men det må kunne virke :)
-btw. så tænk ikke vidre over scripets funktion ;)

<?php
$reqfile = $HTTP_GET_VARS["id"];
$menu = array(
   "home" => "0",
   "about" => "0",
   "galleries" => "0"
   );

$galleries_sub = array(
   "paint" => "0",
   "raytraced" => "0"
);

foreach ($menu as $key => $value) {
   if ($reqfile == $key){
      $value = 2;
      $submenu = $key . "_sub";
      foreach ($submenu as $subkey => $subvalue) {
      }
   } else {
      print "$key , $value<br>";
   }
}
?>

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre

Webpage: http://Welcome.to/Webbench
-If I where God, I would recompile the penguin with --enable-flying.

Fra : "Kaare Bøegh"

Dato : 20-04-01 19:03

Du skal bruge $$submenu, hvis du vil have indholdet af variable med
navnet i $submenu.

/Kaare