Hvilken film?
Fra : mudja

Dato : 27-12-03 18:41

Hey

For MANGE år siden da jeg var en lille dreng så jeg nogle klip af en
gyserfilm, hvor en eller anden bliver slået ihjel ude i en skov. Vedkommende
er iført en rød regnfrakke. Denne regnfrakke bliver ved med at dukke op i
løbet af filmen.

Er der nogle der har orginaltitlen på denne film, så vil jeg være evigt
taknemmelig - ALDRIG er jeg blevet skræmt så meget fra vid og sans.........
Måske fordi jeg ikke var særlig gammel..

Pft,

Morten

Fra : -V-

Dato : 27-12-03 19:07

mudja wrote:
> [...]
> gyserfilm, hvor en eller anden bliver slået ihjel ude i en skov.
> Vedkommende er iført en rød regnfrakke. Denne regnfrakke bliver ved

Keywordet her er 'rød regnfrakke'.

Originaltitel 'Don't Look Now' af Nicolas Roeg.
http://www.imdb.com/title/tt0069995/

Personligt er det en af de mest uhyggelige film, jeg nogensinde har set.

-V-

Fra : vadmand

Dato : 27-12-03 19:23

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Keywordet her er 'rød regnfrakke'.
>
> Originaltitel 'Don't Look Now' af Nicolas Roeg.
> http://www.imdb.com/title/tt0069995/
>

> Personligt er det en af de mest uhyggelige film, jeg nogensinde har set.

Jeg vil endda sige en af de få virkeligt uhyggelige film jeg har set. Og så
har den i øvrigt også en af filmhistoriens hedeste sexscener, hvor det
demonstreres, at film godt kan være dampende erotisk, selv om man rent
faktisk ikke "ser" ret meget.

Per v.

Fra : Heidi

Dato : 27-12-03 19:26

-V- wrote:

> [...]
> http://www.imdb.com/title/tt0069995/
>

> Personligt er det en af de mest uhyggelige film, jeg nogensinde har

Måske husker jeg den bare ikke særlig godt, men den røde regnfrakke
der er tale om i Don't look now, tilhører vel morderen, og ikke den/dem
der bliver myrdet?
Husker i øvrigt heller ikke noget om nogen skov - foregår den ikke i
Venedig?
--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : -V-

Dato : 27-12-03 19:38

Heidi wrote:
> Måske husker jeg den bare ikke særlig godt, men den røde regnfrakke
> der er tale om i Don't look now, tilhører vel morderen, og ikke
> den/dem der bliver myrdet?

Den lille pige, som er datteren i familien er iført rød regnfrakke, da hun
drukner.
Senere i filmen er det den morderiske dværg, som har rød frakke.

> Husker i øvrigt heller ikke noget om nogen skov - foregår den ikke i
> Venedig?

Pigen drukner i en lille sø i en skov, svjh.

Resten af filmen foregår primært i Vendig, jo.

-V-

Fra : Heidi

Dato : 27-12-03 21:18

-V- wrote:

> Den lille pige, som er datteren i familien er iført rød regnfrakke,
> da hun drukner.
> Senere i filmen er det den morderiske dværg, som har rød frakke.

Nå ok - måske er det fordi jeg ikke så starten da jeg så den for et
års tid siden.

> Pigen drukner i en lille sø i en skov, svjh.

Det lyder jo så som om det godt kunne være den - bortset fra at mudja
siger at vedkommende blev slået ihjel i skoven, hvilket jeg ikke tolker
som at drukne, men det kan jo være han husker forkert.

Fra : J.O.H

Dato : 27-12-03 19:44

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

> Originaltitel 'Don't Look Now' af Nicolas Roeg.
> http://www.imdb.com/title/tt0069995/
>

> Personligt er det en af de mest uhyggelige film, jeg nogensinde har set.

Jeg har ikke set den, men hørt en del om den, og det fik mig til at ønske
den hos cinemateket(kbh), men "Vi viste den i oktober sidste år, så den
venter vi lige lidt med. Men tak for ønsket - og ja, den er fantastisk!"

*%&#!

JOH

Fra : mudja

Dato : 28-12-03 11:08

Jeg kan meget vel huske forkert..... Jeg var ikke særlig gammel måske en
5 -6 år da jeg så klippet........ Den har bare sat sig fast i min hukommelse
som noget af det første rigtige uhyggelige jeg kan huske.....

Jeg vil prøve om jeg kan skaffe filmen på en eller anden måde.... Mange
mange tak tak for hjælpen

Morten