Fraklippede scener på region 2 dvd'er
Fra : Thomas Helmudt

Dato : 27-12-03 18:12

Hej,

Jeg syntes det er lidt af en flad fornemmelse at komme hjem med en region 2
dvd film, og finde ud af at diverse scener er klippet ud af filmen, bare
fordi de ikke passer til det engelske publikum. Og da jeg nu gerne vil
erhverve mig nogle box sets, som jeg helst vil have i region 2, vil jeg i
den anledning gerne undgå at få fat på nogle versioner med fraklippede
scener, det drejer sig om boxene: Indiana Jones og Alien Quadrilogy.

Den første film 'The Adventures of Indiana Jones: The Complete DVD Movie
Collection', er blevet testet på Bytes and Bobs:
http://www.bytesandbobs.com/dvdcompare/comparison.asp?T=1876, hvor de siger
at der er fraklippede scener i UK versionen af region 2 dvd'erne, så er
spørgsmålet bare om de danske udgivere har brugt denne version til den
danske udgivelse af region 2. Er der nogen der ved om dette er tilfældet,
eller kan jeg trygt gå ud og købe det danske region 2 box set af Indiana
Jones?

Den anden box har jeg ikke haft held med at finde på Bytes and Bobs, så også
i dette tilfælde håber jeg der er nogen derude der sidder inde med viden om
der er fraklippede scener i den danske region 2 udgivelse af denne box.

På forhånd tak for hjælpen.

Venlig Hilsen
Thomas

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 27-12-03 18:51

On Sat, 27 Dec 2003 18:11:30 +0100, Thomas Helmudt wrote:

> Jeg syntes det er lidt af en flad fornemmelse at komme hjem med en region 2
> dvd film, og finde ud af at diverse scener er klippet ud af filmen, bare
> fordi de ikke passer til det engelske publikum.

Helt enig. Derfor kan det godt betale sig at lave lidt research før man
køber.

> [...]
> eller kan jeg trygt gå ud og købe det danske region 2 box set af Indiana

Iflg nedenstående link er den skandinaviske version okay.
http://www.dvdcompare.org.uk/comparisons/film_results_page.php?fid=4155

> [...]
> der er fraklippede scener i den danske region 2 udgivelse af denne box.

Bookmark hellere Rewind
http://www.dvdcompare.net/comparisons/film_results_page.php?fid=4361

Tjek også de links nederst på siden.

--
Mvh. Lars

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-12-03 14:31

uden at nævne nogle eksempeler på det modsatte så vil jeg mene at vi i de
fleste tilfælde får ucensurerede versioner her i DK - min Indy Boks er i
hvert fald komplet - mht alien q er det kun kommentarspor og andre småting i
ekstramaterialet der er anderledes fra reg 1 - men filmen er uncut - hvis du
er til extras så køb reg 1 - men filmmæssigt er det ligegyldigt - husk bare
at ikke alle fire film er i dts - kun 1 og 4, men det er gældende for alle
regioner. - personligt vælger jeg altid reg 1 - generelt er udgivelserne
bedre, men forskellene bliver mindre og mindre efterhånden - men der er
lidt penge at spare osse - well mange penge nogengange rent fakker talt. Som
andre siger kan jeg kun varmt anbefale dvdcompare.co.uk - en side jeg ikke
kunne være foruden - det er dyrt at købe de dårlige udgivelser i længden;)
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : David Rasmussen

Dato : 27-12-03 18:50

Jeg ved ikke hvorfor alle pludselig bruger Bytes and Bobs.
http://www.dvdcompare.org.uk/ er typisk langt mere komplet, især for en
dansk/europæisk forbruger. Der er ofte danske udgivelser med f.eks.

/David