Thailand
Fra : to-hild

Dato : 28-12-03 14:28

Barnefam. ønsker å vite om det er barneseng og barnestoler på hotellene i
Phuket.Hvorledes er det med barnemat og bleier i butikkene ? Ellers er vi
takknemmelige for tips.

Hilsen family 4, barn på 1år og 4 år.

Fra : Thomas Eriksen

Dato : 30-12-03 03:17

"to-hild" <to-hild@online.no> wrote in message

> Barnefam. ønsker å vite om det er barneseng og barnestoler på hotellene i
> Phuket.

du kan som regelt bestille sengen når du bestiller værelset. Hvad angår
stolene så er de ikke så godt udstyret i den retning, men det kommer nok an
på resturanten. Vi gik mest på de små resturanter der er maden ofte bedre og
mere autentisk.

>Hvorledes er det med barnemat og bleier i butikkene

på phuket findes der flere rigtige supermarkeder bla et par stykker der
ligger på hovedvejen der løber ned igennem øen. Vi var derinde og købe bleer
en dag vi havde lejet bil da der ikke rigtigt var til at købe store pakker
af bleer på den strand vi boede på. Men ellers er vores oplevelse at man
skal lede rigtigt godt efter bleer dernede da Thaier ikke bruger bleer i
sammen omfang som vi gør. I den forbindelse er 7-11 ret gode der kan man
købe bleer i 5 pakninger til samme priser som man giver for mærkevere bleer
i danmark (nok lidt lavere nu pga stærk krone)

>? Ellers er vi takknemmelige for tips.
> Hilsen family 4, barn på 1år og 4 år.

Hvad kan man ellers give af tips. Jeg synes personligt at det er en god ide
at leje en bil så man kan komme rundt på øeen da man jo ikke gider ligge ved
stranden heletiden med 2 små børn. Men derudover kan jeg anbefale at prøve
at spise de små steder boderne på gaden laver ganske god mad, faktisk bedre
end resturanterne. Men vær forberedt på at deres engelsk kundsakber ikke er
på højde med hotellernes.

Hilsen
Thomas