Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EOS 300D
Fra : news.inet.tele.dk

Dato : 27-12-03 07:50

Hej!

Jeg overvejer stærkt at anskaffe mig en Canon EOS 300D og har aldrig ejet en
digital kamera før, men brugt en Canon S20 meget via en klub..Og selv ejer
jeg en Canon EOS 300 (analog) og er ret glad for at fotografere men
efterhånden skal alt være digitalt, da jeg bruger meget til min hjemmesider.
Så det bliver efterhånden for dyrt at lave foto CD hvergang.

Kan jeg sammenligne Canon EOS300 og en med D, i kvalitet? Hvis jeg tog
billederne digitalt og fik dem fremkaldt på papir hos fotohandleren, er
kvaliteten ok?

Er der steder hvor jeg kan se billederne som er taget med kameraet?

Er linsen der følger med kamera (Hvis man køber det hele) ok?

Kenneth Nielsen

Fra : news.inet.tele.dk

Dato : 27-12-03 08:00

Sorry, det var en EOS 500 jeg har nu

Kenneth

Fra : Knud Bonke

Dato : 27-12-03 08:14

"news.inet.tele.dk @hotmail.com>" <bamsen31<NOSPAM> skrev i en meddelelse news:3fed2e06$0$9765$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
: Sorry, det var en EOS 500 jeg har nu

Jeg kender ikke EOS 500, men hvis det er et SLR-kamera og det bruger EF-objektiver, kan de benyttes på EOS 300D
Knud

Fra : Knud Bonke

Dato : 27-12-03 08:11

: Kan jeg sammenligne Canon EOS300 og en med D, i kvalitet? Hvis jeg tog
: billederne digitalt og fik dem fremkaldt på papir hos fotohandleren, er
: kvaliteten ok?

Du kan roligt kaste dig over EOS 300D. Diskussionen om kvaliteten har været oppe flere gange i gruppen, men min mening er ubetinget
ja. Du kan optage i RAW format, og få uanede redigeringsmuligheder.

: Er linsen der følger med kamera (Hvis man køber det hele) ok?

Du får nok smerter i pengepungen hvis du skal investere i et alternativt EF-18-ca55 med større lystyrke end 3,5/5,6,
men selvfølgelig får du ikke super-kvalitet til 6-700,- kr. Jeg synes objektivet er udmærket, også hvad autofokus angår,
men lad os nu se når der kommer mere lys i dagtimerne, så bliver det nemmere at afprøve.
Du kan ikke købe EFS 18-55 seperat, så du er nødt til at anskaffe det sammen med kameraet hvis du vil have det.
Har du ikke ekstra objektiver til dit gamle EOS 300 ? For at omregne brændvidden fra slr til dslr kameraer, skal du gange med 1,57,
så et 50mm objektiv bliver i den digitale verden ~80mm
Hilsen Knud

Fra : Karl Johan Agesen

Dato : 27-12-03 08:53

news.inet.tele.dk <bamsen31 wrote:
> [...]
>
> Er der steder hvor jeg kan se billederne som er taget med kameraet?
>
> Er linsen der følger med kamera (Hvis man køber det hele) ok?

Hej Kenneth!
Du kan se nogle digitale fotos på min konto hos Pbase - følg linket
http://www.pbase.com/image/22657382. Lige præcis det billede, der linkes
til er optaget med en EOS 300D. Kig rundt i billederne, der er mange
andre fotos på siden. Flere af dem er optaget med EOS'en - mange af dem
med andre digitale cameraer. Du kan se under billederne, hvilket
apparat, der er anvendt

Netop det billede, der linkes til har jeg fået lavet en 40 x 60 cm kopi
af hos Colormailer. Jeg synes, at det blev rigtig godt. Skriv endelig,
hvis der er spørgsmål.

Hilsen - Karl Johan Agesen

Fra : Mic Holm

Dato : 27-12-03 09:07

> Kan jeg sammenligne Canon EOS300 og en med D, i kvalitet? Hvis jeg tog
> billederne digitalt og fik dem fremkaldt på papir hos fotohandleren, er
> kvaliteten ok?

Der er vist ingen direkte sammenligning mellem de digitale og analoge
kameraer.

Kvaliteten på dine digital billeder er mindst lige så god som dem du tager
med dit analoge kameraer. Og så har du mulighed for selv at "fremkalde" dine
film, med RAW formattet, som er det digitale kameras negativ.

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=300d+gallery

> Er linsen der følger med kamera (Hvis man køber det hele) ok?

Nej, den er så god som et 600kr. objektiv er. Noget lor*. Men det er
billigt, og dækker den lavere zoom område. Det er ikke let at finde et
alternativt objektiv som dækker det samme område. Du bør købe et bedre
objektiv med det samme. Jeg kan varmt anbefale flg:

Canon EF 50mm 1:1.8 Fantastisk til prisen. Skarpt og meget lysfølsomt.
Koster ca. 1000.-
Canon EF 28-135mm 3.5-5.6 IS USM. Super all-around objektiv, med image
stabalizer. Pris ca. 6200

Læs mere om objektiver til EOS 300D her:
http://www.photo.net/equipment/canon/300D/EOS_300D_lenses.html

--Michael

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-12-03 11:55

On 2003-12-27, Mic Holm <-Mic-@-Holm-.org> wrote:

> Nej, den er så god som et 600kr. objektiv er. Noget lor*. Men det er
> billigt, og dækker den lavere zoom område. Det er ikke let at finde et
> alternativt objektiv som dækker det samme område.

Så dårligt er der ikke. På forumet på dpreview er folk enige om,
at det faktisk er hæderligt, og flere langt dyrere objektiver
er ringere. Det er i den lave middelende.

> Du bør købe et bedre
> objektiv med det samme. Jeg kan varmt anbefale flg:
>
> Canon EF 50mm 1:1.8 Fantastisk til prisen. Skarpt og meget lysfølsomt.
> Koster ca. 1000.-

Ja, det er $70-$90 i USA, 112-120 Euro i Tyskland. Overvejer det selv
fordi det anbefales af så mange.

> Canon EF 28-135mm 3.5-5.6 IS USM. Super all-around objektiv, med image
> stabalizer. Pris ca. 6200

Går for at være godt, men er hammerdyrt. Noget billigere i resten af
Europa.

> Læs mere om objektiver til EOS 300D her:
> http://www.photo.net/equipment/canon/300D/EOS_300D_lenses.html

De har kun Canon, og mangler Sigma/Tamron. Har selv købt
et Aspherical Tamron 28-200 XR på eBay i USA. Det skulle jeg
gerne have om 1-2 uger. Nypris i Europa er over 350 Euro.

Sigma får dog megen kritik, og giver "bløde"/uskarpe billeder
i deres 28-300mm, specielt ud over de 200mm.

Jeg har valgt et 28-200mm da jeg gerne vil have mere zoom, og et
objektiv til det hele, så jeg ikke skal skifte hele tiden. Skal
dog have fanget et 50mm f/1.8 engang.

Fra : MEK

Dato : 27-12-03 13:26

Her er 228 billeder taget med 300d af div. fotografer
www.fotokritik.dk

Vælg kameraliste/canon/300D

Mvh
Mikael

Fra : TORBEN JESSEN CALLES~

Dato : 27-12-03 16:28

Hej Kenneth
Jeg ville købe med objektivet 18 - 55, da du måske skal tage nogle billeder
indendørs, dem der køber 28- 200 eller 28- 300 har problemer med at nær
grænsen er for stor til inden dørs fotografering men til uden dørs til
safari enten fugle eller børn ok.
jeg har selv et 10D med Canon 28- 135 is og dette er pengene værd.
hilsen Torben Callesen

PS: det er altid nemt at bruge andres penge.