DVD visning fungerer ikke
Fra : Benny Andersen

Dato : 27-12-03 23:22

Jeg kan ikke se DVD film. - Får kun vist filerne og kan høre lyden.
Dog er der ingen problemer med eks. trailere via nettet.
Jeg bruger Windows Media Player - version 9
(Windows XP -prof.)
En fejl viser sig under - kontrolpanel - enhedshåndtering - skærmkort -
Video controller (VGA compatible)

fortæller at "driver til denne enhed er ikke installeret (kode 28).

Jeg har prøvet at geninstallere, men pc kan ingen finde.

Hvad kan jeg gøre således jeg igen kan se en ganske alm. købeDVD.

vh.
Benny

Fra : Laziter [9440]

Dato : 27-12-03 23:30

"Benny Andersen" <Benny.Andersen@fjerndetteteliamail.dk> skrev i en
meddelelse news:3fee0610$0$69965$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
>
> Jeg har prøvet at geninstallere, men pc kan ingen finde.
>
> Hvad kan jeg gøre således jeg igen kan se en ganske alm. købeDVD.

Det kræver at du har et andet program til at vise DVD'er med, f.eks. WinDVD
eller PowerDVD.
Du kan også købe dig til et MPEG2 codec eller med lidt held finde et gratis
på nettet, prøv evt. google.
Først da kan Windows Mediaplayer 9 afspille DVD.

Mvh
Benjamin
laziter@NOSPAMgyxi.dk (fjern NOSPAM)

Fra : Benny Andersen

Dato : 27-12-03 23:59

Tak for svaret.
Jeg har lige nu installeret WinDVD
Alligevel vil det ikke lykkes at afspille en købeDVD.
Jeg får "Advarsel" Ydeevnen afDVD afspilning afhænger af systemets
hastighed og kapacitet.......

Så får jeg "Overlay kunne ikke oprettes"
Formindsk farveopløsning eller farvedybden og prøv igen.

Er der forslag til hvad jeg kan gøre.

vh.
Benny

Fra : devilman

Dato : 27-12-03 00:14

Overlay kunne ikke oprettes....................
hvad er navnet på dit bundkort.......................!!

----------------©------------------------------------
"Benny Andersen" <Benny.Andersen@fjerndetteteliamail.dk> skrev i en
meddelelse news:3fee0e98$0$70003$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Benny Andersen

Dato : 28-12-03 00:26

Bundkort - hvor er det lige man ser det?

På min faktura vedr. købet står der Intel P4 2,0 Ghz CPU.

vh.
Benny

Fra : devilman

Dato : 27-12-03 20:54

som regl er der et navn og serienummer på et klistermærke sat på siden af
det sidste pcislot ..........ellers står det på bundkortet
(navnet).............

-------------------------------©--------------------------------------------
-
"Benny Andersen" <Benny.Andersen@fjerndetteteliamail.dk> skrev i en
meddelelse news:3fee1524$0$69932$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Benny Andersen

Dato : 28-12-03 22:59

Navnet på bundkortet er NORTH BRIDGE

venlig hilsen

Fra : devilman

Dato : 28-12-03 03:01

ikke helt..........der er det på bundkort som man kalder en "nord-bro" og en
syd-bro"
de tager sig af :ram og usb+firewire......osv...

------------------©----------------------------------------

"Benny Andersen" <Benny.Andersen@fjerndetteteliamail.dk> skrev i en
meddelelse news:3fef522d$0$70009$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : ANGELA CHRISTOPHERSE~

Dato : 30-12-03 00:03

> [...]
> hastighed og kapacitet.......
>
> Så får jeg "Overlay kunne ikke oprettes"
> Formindsk farveopløsning eller farvedybden og prøv igen.

Som også skrevet i dit oprindelige indlæg har du ikke installeret driver til
skærm-/grafikkort. Dette er nødvendigt for at kunne oprette overlay og
dermed vise DVD/tv-billeder på din skærm. Du skal finde mærke/model på dit
grafikkort og finde en driver, enten på producentens hjemmeside, i et
driverforum eller andet. Hvis det er en samlet/ny pc, følger der nogen gange
en cd med med diverse drivere..

Hilsen Finn

Fra : Benny Andersen

Dato : 01-01-04 21:19

Tak for din henvendelse.
Jeg har tiltro til, at du er inde på det rigtige for at få denne filmvisning
igang.
PC er ca. 1 1/2 år,
Graftik kort er Inno 3D GF4 64 mb Tv-out
Med de cd-rommer som medfulgte kan jeg at der er driver til Win 95/98, NT
4,0 og Win2000.
Hvordan får jeg fat i en driver som matcher WIN XP Prof.

Hvis du kan hjælpe, vil det glæde mig hvis du kan give en detaljeret hjælp.
m.v.h.
Benny