Underlig fænomen med HP 6L
Fra : Finn I

Dato : 29-12-03 16:46

Mine forældre har en HP 6L som printer. For noget tid siden begyndte den dog
at skrive ekstra sider ud ganske uden opfordring. Siden der kommer ud er
sådan en slags demoside hvor der står HP Laserjet 6L med stor fin skrift og
så en masse andet "reklame".
Jeg har ikke kunnet finde nogen årsag til fænomenet men købte i stedet en
anden brugt printer som fungerede godt hos sælger (blev demonstreret).
MEN den har samme tendenser.....

Hvad er det der er galt? (Jeg har afinstalleret driver og installeret igen
men det er det samme).

Mvh
Finn I

Fra : Peter T.

Dato : 29-12-03 17:35

Finn I wrote:

> Mine forældre har en HP 6L som printer. For noget tid siden begyndte
> den dog at skrive ekstra sider ud ganske uden opfordring.

Et velkendt problem med mange laserprintere fra HP. Desværre er HP holdt
op med at lave og sende flere gratis repairkits ifølge
<http://195.92.173.150/en/HP_request_product.htm>. Jeg nåede dog at
bestille et par ekstra inden deadline, så hvis du bor i københavnsområdet
kan du lige maile mig privat, så du kan få et kit. :)

> Siden der
> kommer ud er sådan en slags demoside hvor der står HP Laserjet 6L med
> stor fin skrift og så en masse andet "reklame".

Det lyder som et testprint. Trykkede på noget da du tændte printeren?

--
muh.
muh.

Fra : H@nsen

Dato : 29-12-03 20:12

Peter T. wrote:
> Et velkendt problem med mange laserprintere fra HP. Desværre er HP
> holdt op med at lave og sende flere gratis repairkits ifølge

Det har intet med det problem at gøre, det rep. kit gør bare at printeren
igen kun tager et papir af gangen når der printes.

Fra : Finn I

Dato : 29-12-03 20:21

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse
> <http://195.92.173.150/en/HP_request_product.htm>. Jeg nåede dog at
> bestille et par ekstra inden deadline, så hvis du bor i københavnsområdet
> kan du lige maile mig privat, så du kan få et kit. :)
Tak men det er ikke det der er galt (den har dette kit). Når jeg laver en
testside i XP så kommer testsiden ud men der kommer også en ekstra side med
den omtalte "reklametekst". Også når der udskrives noget andet så kommer
siden også. Det har endda været sådan at det der oprindeligt har været
skrevet ud ikke er kommet men kun denne "reklameside".

> Det lyder som et testprint. Trykkede på noget da du tændte printeren?
Nej den tændes på helt normal vis.

Mvh
Finn I

Fra : Peter T.

Dato : 29-12-03 21:48

Finn I wrote:

> Tak men det er ikke det der er galt (den har dette kit).

Ahh ok. Jeg læste dit indlæg lidt for hurtigt.

Fra : darkh

Dato : 29-12-03 19:17

> [...]
> MEN den har samme tendenser.....
>
> Hvad er det der er galt? (Jeg har afinstalleret driver og installeret igen

Prøv at skifte printerkablet.

Hvis det ikke hjælper så prøv at teste printerne på en anden pc.

mvh
Jesper

Fra : Finn I

Dato : 29-12-03 19:50

"darkh" <gambler@nospamsportsstatistik.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv at skifte printerkablet.
Hov! Så må jeg jo lige en tur i det "store arkiv", jeg har lige i dag smidt
en del gamle kabler ud og deriblandt printerkabel.
Jeg prøver det med kablet.

Mvh
Finn I