Installation af TV-kort
Fra : Flemming

Dato : 28-12-03 10:26

Hej
Vi har købt et Pinnacle PCTV-pro kort (pci), som skulle være godt. Men vi
kan ikke få pc-en til at finde og installere det. Hos forhandleren går det
fint, så kortet er ok.
Vi vil være taknemmelige, hvis nogen kan hjælpe med at løse konflikten. Der
bør være IRQ-resourser nok..

Hilsen Flemming

Fra : Olesen

Dato : 28-12-03 11:15

"Flemming" <alleslev@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fint, så kortet er ok.
> Vi vil være taknemmelige, hvis nogen kan hjælpe med at løse konflikten.

Hvis det er en nogenlunde normal pc burde der ikke være problemer.
Har I prøvet flere pci sokler ?
Mener ikke IRQ-resourcer er et problem, sådan generelt set
i hardware idag.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-12-03 11:25

"Flemming" <alleslev@get2net.dk> wrote:

>Vi har købt et Pinnacle PCTV-pro kort (pci), som skulle være godt. Men vi
>kan ikke få pc-en til at finde og installere det. Hos forhandleren går det
>fint, så kortet er ok.

Hva' sker der når du kører installationsprogrammet ?!

<mlr>

Fra : Flemming

Dato : 28-12-03 11:36

Vi har prøvet alle pci-sokler.
Når installationsprogrammet er afviklet og testes fortæller programmet at
der er et hardwareproblem, og at devicen ikke er installeret korrekt. Der er
derfor også et gult udråbstegn i enhedshåndtering, hvor kortet vises.
Hvad kan grunden være til at WinXP ikke selv finder kortet?

Hilsen Flemming

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-12-03 12:00

> [...]

>derfor også et gult udråbstegn i enhedshåndtering, hvor kortet vises.

Ok, du får slet ikke installeret driverne....

Nu kender jeg ikke din XP-opsætning, men du er vel logget på som
administrator ?! Som begrænset bruger kan du ikke installere
hardware..

<mlr>

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-12-03 12:09

> [...]

>derfor også et gult udråbstegn i enhedshåndtering, hvor kortet vises.

Hvilken version har software / driverne ??

Til XP anbefales software version 5.01 eller nyere - Nyeste software
kan hentes på :

http://www.pinnaclesys.com/docsupport1.asp?division_id=1&langue_id=2&product_id=103&product_name=PCTVpro&page_id=505

<mlr>

Fra : Flemming

Dato : 28-12-03 12:18

Tak for svaret. Jeg er administrator, og driveren er ok, men hvorfor finder
XP ikke selv kortet, som den gør med alt andet hardware, der installeres.
Jeg tror det er der problemet ligger, for det bør den da gøre - eller hva'?

Hilsen Flemming

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-12-03 12:34

> [...]

>Jeg tror det er der problemet ligger, for det bør den da gøre - eller hva'?

Nope - det er langt fra al hardware som detekteres af Windows...

---

Hvis du får en "Data Invalid" fejlmeddelse når du prøver at installere
software kan nedenstående link måske hjælpe..

Men læs den grundigt og vær forsigtig - Du skal dybt ind i
registreringsdatabasen. Laver du rod her, kan du godt starte forfra
med at installere Windows....

http://pinnacle.custhelp.com/cgi-bin/pinnacle.cfg/php/enduser/popup_adp.php?p_sid=35l9WX_g&p_lva=477&p_admin=&p_li=&p_faqid=1624&p_created=1030368829

<mlr>

Fra : Flemming

Dato : 28-12-03 15:44

Meddelelsen 'Data invalid' er ikke kommet.
Software kan sagtens installeres; det går fint, men bagefter undersøger det
om opsætningen virker, fex. skærmbillede og directX og også om kortet, altså
hardware, virker og først her kommer en meddelelse om at det ikke er
installeret korrekt.
Vi har prøvet at installere win 2000 og 98 også men med samme resultat.
Jeg kan jo tage en kopi af registreringsdatabasen inden.

Hilsen Flemming

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-12-03 16:24

"Flemming" <alleslev@get2net.dk> wrote:

>Meddelelsen 'Data invalid' er ikke kommet.

Så kan du nok glemme mit tidligere indlæg...

> [...]
>om opsætningen virker, fex. skærmbillede og directX og også om kortet, altså
>hardware, virker og først her kommer en meddelelse om at det ikke er

Formoder det er programmet PCTV assistant du kører ?!?!

Hvor er det præcis PCTV assistant afbryder ?!?!

Min version kører 4 test

1) Software + driver installation - (Kommer du igennem her er selve
installationen OK !!)
2) DirectX installation
3) DirectX Compatibility med test mønster på skærmen
4) Overlay

Du har åbenbart problemer med en af de 2 sidste test - Det er ik' så
godt, for det betyder desværre nok at din hardware (dvs bundkort
og/eller grafikkort) ikke kan arbejde sammen med TV-kortet..

TV-kort stiller ganske høje krav til hardwaren, for der skal flyttes
enorme mængder data fra TV-kort til Grafikort når der skal vises
video.

Foreslår:

1) Opdaterer drivere til bundkort og grafikkort hvis du kan finde
nyere versioner på nettet

2) Checker funktionen af DirectX med programmet DXDIAG.EXE som du
finder i windows\system32 folderen.

3) Leger med indstillinger i BIOS og grafikkort

4) Vender tilbage med flere oplysninger om din hardware

>Vi har prøvet at installere win 2000 og 98 også men med samme resultat.
>Jeg kan jo tage en kopi af registreringsdatabasen inden.

3 forskellige operativ systemer - Er det på samme maskine, eller har
du haft kortet i flere maskiner ??

<mlr>

Fra : Flemming

Dato : 28-12-03 16:56

Kortet har vi også prøvet i en mindre Athlon 500 mhz med et FI-bundkort, som
iøvrigt ikke ville arbejde sammen med et pinnacle dc10+ kort. Det sidder nu
i den større maskine, der har et Aopen AK77 (2 mdr. gammelt) bundkort, et
Geforce 4 grafikkort og en Athlon 2400. Der sidder også dc10+-kortet, som vi
har deaktiveret i et forsøg på at hindre konflikter, men uden resultat.
Det er i den allersidste hardwaretest, at PCTV-assistenten siger, at kortet
ikke er installeret.

Hilsen Flemming

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-12-03 18:45

> [...]

>har deaktiveret i et forsøg på at hindre konflikter, men uden resultat.

Jeg kan ikke li' det der DC10+ kort - Jeg kan godt forestille mig at
det kort skal ud og alle dets drivere afinstalleres inden PCTV kortet
vil fungere....

<mlr>

Fra : Flemming

Dato : 28-12-03 20:02

Mange tak for hjælpen, men det virker ikke, selv om jeg ikke forstår det.
Selv om kortet evt. ikke vil samarbejde med bundkortet (det tror jeg det
kan) skal det da kunne installeres på maskinen. Det gule udråbstegn i
enhedshåndtering indikerer jo at det ikke er fundet og installeret og
tildelt en IRQ, når det installeres manuelt via den medfølgende cd; Kortet
fungerer ikke korrekt, står der, og der meldes om en 'kode 10' fejl. Nu
prøver vi med en helt nyinstalleret XP plus en opgradering af BIOS og
motherboarddriver.
Flemming

Fra : gi

Dato : 28-12-03 23:59

Prøv det følgende:

Først sørg far at kortet sidder som det skal i et pci slot

Download fra Happauges hjemmeside (
http://www.hauppauge.com/html/sw_wcst.htm#wdm )programmet hcwclear.exe og
brug den til at afinstallere kortet fuldstændigt. Derefter installer den
seneste driver (WinTv driver) og viewer (WinTv2000 application) for XP, de
can downloades fra hjemmesiden. Genstart pc.

Når XP starter skulle den gerne finde kortet, click 'automatic search
software' og så skulle den finde en audio og en multimedia video controller
, og så skal man click 'ok' for at installere dem (selvom de ikke er
Microsoft 'certified').

Hvis den ikke virker med WDM drivers, gentag hele proceduren og installer
VFW drivers (de virkede i min pc)

Held og lykke

gabriel

Fra : Flemming

Dato : 29-12-03 20:03

Det endte med at kortet blev byttet til det større PCTV pro, som kører helt
uden problemer?!?!
Men tak for supporten! Og godt nytår
Hilsen Flemming