Hvilken P4 ?
Fra : ct

Dato : 27-12-03 20:19

Overvejer at skifte tilbage til P4 efter mange år med AMD.

Men hvilken cpu er den bedste ift. pris/ydelse lige nu? skal på et 875P
bundkort.

Claus

Fra : Ronni

Dato : 28-12-03 14:23

> Overvejer at skifte tilbage til P4 efter mange år med AMD.
> Men hvilken cpu er den bedste ift. pris/ydelse lige nu? skal på et 875P
> bundkort.
> Claus

Skal det være lige nu, ville jeg selv købe en P4 3.0 GHz m. 800 MHz FSB,
betyder
prisen meget ville jeg spare de ~450 kr og tage en P4 2.8 GHz m. 800 FSB.

Skal det ikke være LIGE NU, ville jeg vente til Intel smider deres Presscott
på markedet.
Den vil måske have en høj pris i starten som alle nye CPU'er, men om ikke
andet presser
den nok prisen på de gamle CPU'er lidt ned.

/Ronni

Fra : Peter Ulriksen

Dato : 30-12-03 22:22

"Ronni" <no@mail.xxx> skrev i en meddelelse

> [...]
> andet presser
> den nok prisen på de gamle CPU'er lidt ned.

Jeg vil mene 2,6'eren er bedste køb lige nu, selvom jeg selv i dag modtog en
2,8. Langt de fleste brugere vil være meget godt tilfreds med de 200 mhz
mindre, forskellen i ydelse er lille - prisforskellen er relativ stor. Jeg
ved da også godt at jeg kunne have nøjedes med 2,6, meeeen.... økonomien
skal jo lige have et dyk her i denne søde juletid .

Så objektivt set (!) : Køb P4 2,6

Peter