Tilslutning af scanner
Fra : Robert

Dato : 27-12-03 16:39

Jeg har en gammel Vuego 310s scanner som jeg bare ikke kan få til at virke
(få Windows til at finde den).

Scanneren er tilsluttet min pc med et kabel i printerporten, men der sker
ikke noget. Har prøvet med Win98 og Win2K.

Er der nogen som har samme scanner og som bruger den via printerporten???

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-12-03 16:53

"Robert" <svar_kun_i@gruppen.dk> wrote:

>Scanneren er tilsluttet min pc med et kabel i printerporten, men der sker
>ikke noget. Har prøvet med Win98 og Win2K.

Har du prøvet at indlæse driveren ?! Uden driver sker der i hvert
fald ingen ting

Alternativt skal du måske ind i BIOS og rode lidt med indstillingerne
for parallelporten, f.eks sætte den i ECP/EPP mode.

<mlr>

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-03 22:07

Robert wrote:
> [...]
> ikke noget. Har prøvet med Win98 og Win2K.
> Er der nogen som har samme scanner og som bruger den via printerporten?

Det er da en gammel SCSI-scanner, som der følger et lille ISA SCSI-kort
+ kabel med til.
Stikket i scanneren er fysisk ens med et parallelportstik i en printer,
men det er altså et gammelt SCSI(1)-stik.
Hvis du ikke har et ISA-slot i din pc .. spørg her igen.
Hvis det lille kort + kabel er væk .. trist.