celeron?
Fra : gismo

Dato : 27-12-03 13:23

Er der noget om, at man ikke kan opgradere en celeron pc. Er der ikke plads
ell. er det spec. komponenter ligesom Compaq? Er det sandt at den er
langsommere til spil?
Jeg syntes at de er lidt billigere, hvorfor er de det.

Mvh.

Ester C.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 27-12-03 13:35

On Sat, 27 Dec 2003 13:23:21 +0100, gismo wrote:

> Er der noget om, at man ikke kan opgradere en celeron pc. Er der ikke plads
> ell. er det spec. komponenter ligesom Compaq?

Det er helt op til bundkortet. Hvis ellers der i bundkortet rent fysisk kan
monteres en Pentium 3 eller 4 (afhængig af model/alder) og disse
understøttes, er det ikke noget problem.

> Er det sandt at den er
> langsommere til spil?

Ja. Celeron'en er en meget begrænset Pentium.
Lidt ligesom en Mercedes 600 med en 4 cylenret 1,4 l. moror under hjelmen.
Det virker, men kan ikke rigtigt noget særligt

....men husk nu på at CPU'en ikke alene bestemmer ydelsen i spil.

> Jeg syntes at de er lidt billigere, hvorfor er de det.

Pentium'erne er dyrere at fremstille og noget hurtiugere.... derfor!

http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1927

--
Mvh. Lars

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 27-12-03 17:03

gismo skrev:
> Er der noget om, at man ikke kan opgradere en celeron pc. Er der ikke
> plads ell. er det spec. komponenter ligesom Compaq? Er det sandt at
> den er langsommere til spil?

Celeronen er langsommere til det meste.

> Jeg syntes at de er lidt billigere, hvorfor er de det.

Fordi det er noget skrammel. Høj frekvens, men lav ydelse.
Skal det være billigt yder en AMD CPU langt bedre til den
samme pris.

mvh
Jeppe Seidelin dam