Andet multimedie
bentjuul 3670
OT: Søgemaskineoptimering ?
Fra : Studio Smalbro

Dato : 29-12-03 15:45

Er der nogen af Jer der har erfaring med tilmelding og optimering på
søgemaskiner? Jeg har siddet og skøjtet lidt rundt på de firmaer der
tilbyder den slags ydelser, men tilbuddene varierer voldsomt i pris. Kan I
evt. anbefale nogen?

Kh
Bjørn

Fra : Per Christoffersen

Dato : 29-12-03 16:00

"Studio Smalbro" <studio@smalbro.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> søgemaskiner? Jeg har siddet og skøjtet lidt rundt på de firmaer der
> tilbyder den slags ydelser, men tilbuddene varierer voldsomt i pris. Kan I

Jeg har da arbejdet en del med det, og af samme grund aldrig betalt nogen
for det.
Jeg har derfor ikke noget forhåndskendskab til firmaers ydelser, men du kan
da smide et link til nogen af dem, så vil jeg gerne kigge dem efter i
sømmene.
Et lille hint kan du dog få: Hvis de reklamerer med at anvende keyword (i
META-tags) til optimeringen, så skal du ikke bruge dem. Det er længe siden
at det var en god ide, men der er stadig nogen der vil tage penge for det.

Den rette gruppe er i virkeligheden nok: news:dk.edb.internet.webdesign

/Per

Fra : Studio Smalbro

Dato : 29-12-03 16:30

Jeg har haft kig på et firma kaldet "addvisors", der bruger et - for mig -
ukendt system med nogle undersider med søgeord. Det lyder meget interessant
syntes jeg.

Kh
Bjørn

Fra : Per Christoffersen

Dato : 29-12-03 17:37

> Jeg har haft kig på et firma kaldet "addvisors", der bruger et - for mig -
> ukendt system med nogle undersider med søgeord. Det lyder meget
interessant
> syntes jeg.

Det er ikke meget de siger på deres website, men ud fra din beskrivelse
lyder det som 'door-way'-sider, hvor man forsøger at lave enkelte sider på
sitet optimale ifht. søgemaskinerne. Det er et kendt og effektivt princip,
hvis det bruges rigtigt.

Det vigtigste ifbm. søgemaskineoptmering er vel egentlig at finde de rigtige
søgeord at optimere overfor, altså de ord som potenitielle kunder kan tænkes
at anvende på Google mv.
Det er en god ide at finde nogen, der også vil hjælpe med den udvælgelse.

/Per