Øre problemer
Fra : Michael Nielsen

Dato : 26-12-03 22:31

Min hund lider ad kronisk svamp / betændelse i ørerne, - har tidligere fået
Aurizon Vet & Otomax Vet af dyrelægen og begge midler har hjulpet under
behandlingen, men lige så snart der ikke er mere i flaskerne opstår
problemerne igen (Voldsom kløe)
Selve medicinen er ikke så dyrt, men med konsulation osv. render det
efterhånden op, - nogle der er bekendt med et sted på nettet hvor disse
midler kan købes, eller et godt alternativ.....skal lige tilføje at kløen
typisk opstår vis der er kommet fugt på eller i ørerne (vådt græs er nok)

Michael

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 26-12-03 22:59

"Michael Nielsen" <**m.oestergaard@c.dk> wrote in message
> [...]
> typisk opstår vis der er kommet fugt på eller i ørerne (vådt græs er nok)

Det nytter ikke noget at blive ved at købe og købe og behandle og behandle,
for hunden bliver resistens over for det på et tidspunkt! Forstår ikk lige
hvad det er for en dyrlæge der bliver ved at udskrive det samme til sig igen
og igen. Er det hvad min gamle havde (hvilket jeg så ikke er sikker på) kan
du operere dig fra det. Mener det er noget med at øregangen bliver glattet
ud eller forkortet eller noget i den dur. Du må dog ikk lige hænge mig op på
det. Min gamle havde det dog ikk så slemt at operation blev nødvendigt. Jeg
vil gerne sende dig nummeret på den dyrlæge der fortalte mig om det, så kan
du selv ringe og snakke med hende om hvad der evt. kan gøres. Er det ikk det
samme skal jeg så ikke kunne sige om medicin er eneste løsning, men under
alle omstændigheder er selvmedicinering en dumn idé IMO. Mente din dyrlæge
det var ok at udskrive det til dig uden at tjekke hunden ville han/hun jo
gøre det... Med mindre du har en grådig dyrlæge vel at mærke!

Rinnie

Fra : Michael Nielsen

Dato : 26-12-03 23:41

Sorry, glemte at fortælle at hunden har fået 2 forskellige præperater og at
den er blevet opereret (i narkose) uden at det har hjulpet...

Michael
"Rinnie Ilsøe" <reklame@flatcoated-retriever.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:bsib5o$irt$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 27-12-03 13:15

> Sorry, glemte at fortælle at hunden har fået 2 forskellige præperater og
at
> den er blevet opereret (i narkose) uden at det har hjulpet...
>
> Michael

Okay, puha så er det jo noget værre noget med din hund!
Held og lykke med at finde en løsning.

Godt snart nytår.
Rinnie

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-12-03 13:17

"Michael Nielsen" <**m.oestergaard@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> typisk opstår vis der er kommet fugt på eller i ørerne (vådt græs er nok)

Hej Michael

Hvis man først har tillagt den betegnelsen " Kronisk " er man altså nået
dertil, hvor man siger, det kan ikke fjernes, men det kan holdes nede.
Altså er man nødt til at bruge de præparater man har brugt til nu, så du
burde jo derfor kunne få en recept, så du kan købe det, i det omfang du skal
bruge det, og selv holde det nede. Det vil så kun være en del af det årlige
check, som hunden alligevel skal have i takt med vaccinationen.
Din dyrlæge skal så vidt muligt holde din hund rask, den skal ikke
nødvendigvis være hans pensionsopsparing.
Hvis det er svamp der forårsager betændelsen, kan en Atamon opløsning måske
klare ærterne. Det fjerner ikke kløen, men dræber årsagen, og kløen vil, når
årsagen er væk, sikkert også forsvinde.

M.V.H.....Benny..

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 27-12-03 13:26

"Benny Mortensen adsl.dk>" <bfm@tdc<fjern> wrote in message

> [...]
måske
> klare ærterne. Det fjerner ikke kløen, men dræber årsagen, og kløen vil,

Det er også noget med at fodderskifte kan gøre noget. Der er et fodder der
er rigtig godt for hunde med øre-problemer, -skal lige finde ud af hvad det
er når jeg støder ind i en der kender det senere i dag...

Rinnie

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 27-12-03 13:55

On Fri, 26 Dec 2003 22:30:39 +0100, "Michael Nielsen"
<**m.oestergaard@c.dk> wrote:

> [...]
>typisk opstår vis der er kommet fugt på eller i ørerne (vådt græs er nok)

Hej Michael,

Jeg har også problemer med dette, så du får lige min historie:

Min hund har også haft jævnlige tilbagevendende øreproblemer med
øregangsbetændelse. Efter at min gamle dyrlæge bare bevidstløs udskrev
de samme øredråber hver gang, fik jeg en ny dyrlæge som lod foretage
en allergitest. Denne var svagt positiv overfor husstøvmider og
lagermider (som er i tørfoder). Hun mente imidlertid at det godt kunne
være en krydsreaktion med foderet, så hun anbefalede migi første
omgang at prøve at skifte foder. Det gjorde jeg så med det resultat at
kløen forsvandt.

Min dyrehandel gjorde mig yderligere opmærksom på at nogle hunde har
det sådan at de skal skifte foder med mellemrum, f. ex. hver 6 uger
for at holde kløen nede. Holly er nu begyndt at klø sig lidt igen, så
det kunne godt se ud som om at det er tilfældet med hende.

Mvh
Søren

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 27-12-03 16:05

Hejsa.

Kan varmt anbefale at bruge et naturmedicament som hedder Pulsatilla d 12,
kan bestilles på apoteket og de skal bestille det hos tødin i Åbenrå (mener
jeg). Giv 10 -14 dråber om dagen i 14 dage og hunden er rask. Behandling kan
gentages uden risici. Læs evt bogen naturmedicin til hunde.
Har selv god erfaring med dette, samt anbefalet det til andre hvis hunde
også er blevet raske.
V H Gitte