Fil upload + rettigheder
Fra : Jimmy

Dato : 26-12-03 21:04

Hej

Jeg forsøger at uploade filer til /tmp på RH9 og ændre rettigheder.
Jeg har søgt på Google, læst i FAQ'en og søgt igennem Hotscripts uden held.

Som udgangspunkt ejes de af Apache med følgende rettigheder:
-rw------- 1 apache apache

Forsøger jeg via chmod i scriptet at ændre til 0644 fås følgende
rettigheder:
--w----r-T 1 apache apache

Hvorfor pokker får jeg de rettigheder, og hvad betyder T?

Det eneste jeg fandt var følgende:

Let the files go to /tmp and be owned by httpd's user. Use FTP
as a "permissions gateway" to log in to the user's site and
"upload" the file that way. It works, but means storing the
user's password in httpd-readable file...

Det kan umuligt være den rigtige måde?

Ideelt set skulle der i hver brugers hjemmebibliotek være et
upload-bibliotek, hvori filer blev placeret, da jeg ikke er så meget for at
lade en bruge rode i /tmp hvor f.eks. Session-filerne ligger...
Hvis nogen har et link til en beskrivelse af en sådan opsætning vil det være
fint, ellers hører spørgsmålet vel mere hjemme i .apache.

Mvh
Jimmy

Fra : Kristian Thy

Dato : 26-12-03 21:11

Jimmy uttered:
> Forsøger jeg via chmod i scriptet at ændre til 0644 fås følgende
> rettigheder:
> --w----r-T 1 apache apache

Prøv 644 i stedet for 0644.

\\kristian
--
"There ain't no Devil, that's just God when he's drunk"
--Tom Waits, 'Heartattack & Vine'

Fra : Jimmy

Dato : 26-12-03 21:13

"Kristian Thy" <thy@it.edu> wrote in message
> Jimmy uttered:
>
> Prøv 644 i stedet for 0644.

--w----r-T 1 apache apache

Mvh
Jimmy

Fra : Kristian Thy

Dato : 26-12-03 21:24

Jimmy uttered:
> --w----r-T 1 apache apache

Hvad skriver du helt præcist? For eksempel:

chmod 644 fil.html

\\kristian
--
A: Top posters
Q: What's the most annoying thing on Usenet?

Fra : Jimmy

Dato : 26-12-03 21:33

> Jimmy uttered:
>
> Hvad skriver du helt præcist? For eksempel:
>
> chmod 644 fil.html

$Mask = "0644";
chmod($_FILES [$Form_File_Name] ['tmp_name'], $Mask);

Jeg forsøger således at få Apache til at skifte rettigheder på en fil Apache
ejer, hvilket burde være en smal sag.

Mvh
Jimmy

Fra : Jimmy

Dato : 26-12-03 21:47

"Jimmy" <nyhedsgruppe2@get2net.danmark> wrote in message

> "Kristian Thy" <thy@it.edu> wrote in message

> $Mask = "0644";
> chmod($_FILES [$Form_File_Name] ['tmp_name'], $Mask);

ARCHK - Problemet med rettigheder er løst.
chmod kan ikke tage en variabel som maske.

chmod($_FILES [$Form_File_Name] ['tmp_name'], 0644);
virker fint.

Mvh
Jimmy

Fra : Jimmy

Dato : 26-12-03 21:51

> [...]
>

> $Mask = "0644";
> chmod($_FILES [$Form_File_Name] ['tmp_name'], $Mask);

ARCHK - Problemet med rettigheder er løst.
chmod kan ikke tage en variabel som maske uden at man konverterer den til
decimaltal.

chmod($_FILES [$Form_File_Name] ['tmp_name'], octdec($Mask));

virker fint.

Mvh
Jimmy

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 26-12-03 23:02

On Fri, 26 Dec 2003 21:51:11 +0100, "Jimmy"

> [...]
>decimaltal.
>
>chmod($_FILES [$Form_File_Name] ['tmp_name'], octdec($Mask));

...og hvis du i stedet for

$Mask = "0644"

(som fylder en streng ind i $Mask) skrev

$Mask = 0644

så kunne du helt undvære den octdec($Mask)

Når du angiver tal og har et 0 foran, så er det octal-tal (hedder det
det?)

(så vidt jeg lige husker - jeg har selv døjet lidt med det der en gang.)

http://www.gartneriet.dk

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 26-12-03 21:24

"Jimmy" <nyhedsgruppe2@get2net.danmark> tastet:

> [...]
> rettigheder:
> --w----r-T 1 apache apache
>
> Hvorfor pokker får jeg de rettigheder, og hvad betyder T?

no.edb.et.eller.annet.unix/linux

> [...]
> "upload" the file that way. It works, but means storing the
> user's password in httpd-readable file...

Du bør jo få den vekk fra tmp-mappen ...

http://dk.php.net/manual/en/function.move-uploaded-file.php

> [...]
> Hvis nogen har et link til en beskrivelse af en sådan opsætning vil
> det være fint, ellers hører spørgsmålet vel mere hjemme i .apache.

Har du kjørt en phpinfo() og tittet på verdien upload_tmp_dir ? Da er det
bare til å titte litt på set_ini() ...

Nei, tenkte meg det ja ...

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@online.no

Fra : Kristian Thy

Dato : 26-12-03 21:26

Erlend Klakegg Bergheim uttered:
> no.edb.et.eller.annet.unix/linux

dk.edb.system.unix :)

\\kristian
--
A beard is the ultimate symbol of a man's rebellion
against polite society and personal grooming. It's a

Fra : Jimmy

Dato : 26-12-03 21:37

"Erlend Klakegg Bergheim" <erlendkb@online.no> wrote in message
> "Jimmy" <nyhedsgruppe2@get2net.danmark> tastet:

> no.edb.et.eller.annet.unix/linux

Det er ikke UNIX's chmod jeg kører, det er PHP's, hvorfor spørgsmålet hører
til her.

> Du bør jo få den vekk fra tmp-mappen ...

Ja, men det er ikke problemet.
Problemet er rettigheder.

> Har du kjørt en phpinfo() og tittet på verdien upload_tmp_dir ? Da er det
> bare til å titte litt på set_ini() ...

Man kan ikke skifte værdien af placeringen af upload af filer via set_ini().
Placeringen skal ændres i php.ini og den står til /tmp

Men du forstod ikke problemet. Problemet er, at jeg ønsker et separat
upload-bibliotek for hvert domæne der er sat op.

> Nei, tenkte meg det ja ...

Hvad betyder det?

Mvh
Jimmy

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 26-12-03 23:42

"Jimmy" <nyhedsgruppe2@get2net.danmark> tastet:

> "Erlend Klakegg Bergheim" <erlendkb@online.no> wrote in message

> Det er ikke UNIX's chmod jeg kører, det er PHP's, hvorfor spørgsmålet
> hører til her.

Rettighetene har med systemet å gjøre, ikke PHP.

Rettelse: dk.edb.system.unix

> Men du forstod ikke problemet. Problemet er, at jeg ønsker et separat
> upload-bibliotek for hvert domæne der er sat op.

Hva med å sette session.save_path til /tmp/phpsession/ og upload_tmp_dir til
/tmp/phpupload/ ?

Du bør slå fra deg tanken om å ha forskjellige mapper til forskjellige
domener ... Du får heller trøste deg med at det ikke er så vanvittig vanlig
å skulle holde på å laste opp filer på nettsteder ...

> Hvad betyder det?

At du med dette har strøket i faget "Forstå andre nordiske språk (sprog)"
.... ;)

Fra : Jimmy

Dato : 26-12-03 23:54

> "Jimmy" <nyhedsgruppe2@get2net.danmark> tastet:

> Rettighetene har med systemet å gjøre, ikke PHP.

Er du fuld?
Jeg spørger til en REN PHP kommando:
http://dk2.php.net/manual/en/function.chmod.php

Problemet er som tidligere beskrevet løst.

> [...]

Problemet er som tidligere beskrevet løst.

> Du bør slå fra deg tanken om å ha forskjellige mapper til forskjellige

Nej - Det ser jeg som en rigtigt fornuftig ide. Argumenter gerne for din
påstand.
Jeg har fået det til at virke med virtual hosting og separate upload mapper
for hver bruger og mener dermed at sikkerheden er højnet betydeligt.

Nå.

Mvh
Jimmy

Fra : Kristian Thy

Dato : 27-12-03 13:40

Jimmy uttered:
> Er du fuld?
> Jeg spørger til en REN PHP kommando:
> http://dk2.php.net/manual/en/function.chmod.php

Til Erlends forsvar skal det siges at det havde jeg heller ikke
fattet ud fra din første post. Det var først da du begyndte at
spytte chmod()-kommandoer ud at jeg opdagede det... :)

\\kristian

Fra : Jimmy

Dato : 27-12-03 14:36

> Jimmy uttered:
>
> Til Erlends forsvar skal det siges at det havde jeg heller ikke
> fattet ud fra din første post. Det var først da du begyndte at
> spytte chmod()-kommandoer ud at jeg opdagede det... :)

Erland burde have fattet det, da han svarede på følgende:
"Det er ikke UNIX's chmod jeg kører, det er PHP's, hvorfor spørgsmålet hører
til her."

Han forstod nok ikke hvad der stod.

Dog har du ret i at indlægget ikke var godt. Dels blandede jeg rettigheder
sammen med ejerskab og dels angav jeg ikke lidt kode som man kunne forholde
sig til.

Men du klarede alligevel at guide mig i den rigtige retning så jeg fik løst
alle problemerne undtagen det med at skifte ejer/gruppe fra apache til en
anden bruger.

Det ser ud til at man faktisk kun kan løse det ved at FTP'e filerne eller
have et cron-job som root der skifter ejerskab.

Mvh
Jimmy

Fra : Kim Emax

Dato : 27-12-03 19:31

Jimmy wrote:

> Erland burde have fattet det, da han svarede på følgende:
> "Det er ikke UNIX's chmod jeg kører, det er PHP's, hvorfor
> spørgsmålet hører til her."

Måske er det bare mig, men "burde have fattet det" virker en kende negativt
mod en person, der bruger tid på at forsøge at løse dit problem.

> Det ser ud til at man faktisk kun kan løse det ved at FTP'e filerne
> eller have et cron-job som root der skifter ejerskab.

En standard installation af php smider uploadede filer i /tmp og der er
herfra de flyttes/kopieres videre til de mapper, du ønsker at have dem i.
Herefter kan du så rette filrettigheder, såfremt konfigurationen giver lod
til det. Jeg skal ikke afvise om du i en VH blok, via htaccess eller
ini_set() kan angive upload_tmp_dir til noget unikt for hver bruger, men det
er da et forsøg værd. Hvorfor du mener at det er et sikkerhedsproblem ved
jeg så ikke? Jo, rent teoretisk kan jeg via mit eget php script, hente en
fil, du har uploadet til /tmp, men filnavnet krypteres og fjernes i samme
øjeblik scriptet er færdigt, så vidt jeg kan se på min server. Jeg ville så
være mere bekymret for de sessions, der ligger i /tmp, hvis jeg var dig

--
Take Care
Kim Emax - master|minds: http://www.masterminds.dk - Vi tænker IT for

Fra : Jimmy

Dato : 27-12-03 21:07

"Kim Emax" <newsgroup@remove-emax.dk> wrote in message

> Måske er det bare mig, men "burde have fattet det" virker en kende
negativt
> mod en person, der bruger tid på at forsøge at løse dit problem.

Det er bare dig. Det står ret tydeligt hvilken kommando på hvilken platform
jeg spørger til.

> En standard installation af php smider uploadede filer i /tmp og der er
> herfra de flyttes/kopieres videre til de mapper, du ønsker at have dem i.

Ja.

> Herefter kan du så rette filrettigheder, såfremt konfigurationen giver lod
> til det.

Ja.

> Jeg skal ikke afvise om du i en VH blok, via htaccess eller
> ini_set() kan angive upload_tmp_dir til noget unikt for hver bruger, men
det
> er da et forsøg værd.

Det er i Virtual Host-sektionen.

Jeg har fundet ud af de ting du nævner, men tvivler på at man kan løse
problemet med ejerskab på andre måder end dem som jeg nævner i det du
citerer.

> Hvorfor du mener at det er et sikkerhedsproblem ved
> jeg så ikke?

Jeg skrev at jeg ikke var interesseret i at man kan se hvilke sessions der
ligger deri.
Man kan ikke læse dem, men se filnavnet, hvilket dog i sig selv ikke er så
farligt igen.

Problemet er også at brugere kan se og undertiden læse eventuelle andre
filer i /tmp.
Samtidig vil det være muligt for en bruger at slette filerne, da Sticky Bit
normalt ikke er sat.

> Jo, rent teoretisk kan jeg via mit eget php script, hente en
> fil, du har uploadet til /tmp, men filnavnet krypteres og fjernes i samme
> øjeblik scriptet er færdigt, så vidt jeg kan se på min server.

Krypteres er nu nok så meget sagt.
Men at filen slettes når scriptet er færdigt er ikke tilstrækkelig
sikkerhed.

> Jeg ville så
> være mere bekymret for de sessions, der ligger i /tmp, hvis jeg var dig

Citat første indlæg: "da jeg ikke er så meget for at lade en bruge rode i
/tmp hvor f.eks. Session-filerne ligger...", så vi er enige.

Under alle omstændigheder er problemet med rettigheder og egen mappe til
hver bruger løst, som skrevet et par gange.

Mvh
Jimmy

Fra : Kim Emax

Dato : 28-12-03 14:14

Jimmy wrote:

> Det er bare dig. Det står ret tydeligt hvilken kommando på hvilken
> platform jeg spørger til.

så enten fatter du ikke, hvad jeg mener eller også forstår du ikke, hvad jeg
mener

> Det er i Virtual Host-sektionen.

Hvis du kan i VH, så kan du også med htaccess, såfremt der er rettigheder
til det.

> Krypteres er nu nok så meget sagt.

Enig, mente, navnet er et kryptisk "ikke-umiddelbart-gætbart" navn

Fra : Jimmy

Dato : 28-12-03 15:46

> Hvis du kan i VH, så kan du også med htaccess, såfremt der er rettigheder
> til det.

Det tror jeg også, men så kan brugeren jo bare lave det om.
Det smarte er at det her bliver tildelt og han ikke har andre muligheder.

> Enig, mente, navnet er et kryptisk "ikke-umiddelbart-gætbart" navn

Jep, vi er enige.

Mvh
Jimmy

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 27-12-03 21:12

Kim Emax wrote:

> Måske er det bare mig, men "burde have fattet det" virker en kende negativt
> mod en person, der bruger tid på at forsøge at løse dit problem.

Det er ikke bare dig. I det hele taget synes jeg at have observeret, at
flere tråde, hvor Jimmy "optræder", udvikler sig i - skal vi sige -
"negativ retning".

Mvh
Tonni

Fra : Jimmy

Dato : 27-12-03 21:43

"Tonni Aagesen" <use.my@signature.please> wrote in message

> Det er ikke bare dig. I det hele taget synes jeg at have observeret, at
> flere tråde, hvor Jimmy "optræder", udvikler sig i - skal vi sige -
> "negativ retning".

Hvis nogen kaster en bold til mig kaster jeg den tilbage.
Desværre er der folk som dig som ynder at stemple mig som den formastelige
uden at se på de fakta der foreligger.

Sjovt du ofte træder ind i de diskussioner jeg deltager i for lige at
indskyde nogle ukonstruktive kommentarer. Det er meget sjældent man ser dig
hjælpe folk med deres php-problemer.

/Jimmy

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 27-12-03 22:11

Jimmy wrote:

> Hvis nogen kaster en bold til mig kaster jeg den tilbage.

Hvordan ser den bold ud, der er blevet kastet til dig? Jeg ser ikke
noget galt i Erlends forsøg på at svare dig. Hvis du ikke bryder dig om
svaret, er det f.eks. en mulighed ikke at svare tilbage.

> Desværre er der folk som dig som ynder at stemple mig som den formastelige
> uden at se på de fakta der foreligger.

Jeg er ikke ud på at stemple dig, men blot pointere at din måde at
kommunikere på kan virke frastødende på nogle mennesker.

> Sjovt du ofte træder ind i de diskussioner jeg deltager i for lige at
> indskyde nogle ukonstruktive kommentarer.

Det er altså ikke konstruktivt, at forsøge at hjælpe dig til at stille
bedre spørgsmål og agere på en mere hensigtsmæssig måde i dine besvarelser?

> Det er meget sjældent man ser dig
> hjælpe folk med deres php-problemer.

Det er der da forhåbentlig flere, der er uenig i.

Mvh
Tonni

Fra : Jimmy

Dato : 27-12-03 23:08

> Hvordan ser den bold ud, der er blevet kastet til dig? Jeg ser ikke
> noget galt i Erlends forsøg på at svare dig.

Nej det gør du ikke, for du tilhører den brede masse, som tager skyklapperne
på og forsvarer alle, jeg er uenige med.
Der plejer ikke at gå så længe før du hopper ind med din ukonstruktive
kritik af mig og normalt følger en hel stribe af andre passive læsere med.

> Hvis du ikke bryder dig om
> svaret, er det f.eks. en mulighed ikke at svare tilbage.

I lige måde.

> Jeg er ikke ud på at stemple dig, men blot pointere at din måde at
> kommunikere på kan virke frastødende på nogle mennesker.

Så kan du og andre jo følge fit råd.

> Det er altså ikke konstruktivt, at forsøge at hjælpe dig til at stille
> bedre spørgsmål og agere på en mere hensigtsmæssig måde i dine
besvarelser?

Ved at kritisere mig ved at skrive til Kim?
Nej, det er det ikke, men ovenstående lød da flot.

> Det er der da forhåbentlig flere, der er uenig i.

Hører jeg fiskeri efter rygklapning fra andre?

Mvh
Jimmy

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 27-12-03 23:58

Jimmy wrote:

> Nej det gør du ikke, for du tilhører den brede masse, som tager skyklapperne
> på og forsvarer alle, jeg er uenige med.

Du svarede ikke på mit første spørgsmål.

> Der plejer ikke at gå så længe før du hopper ind med din ukonstruktive
> kritik af mig og normalt følger en hel stribe af andre passive læsere med.

Jeg tror du bør få undersøgt, om du lider af forfølgelsesvanvid!

> I lige måde.

Har skam overvejet muligheden, men det lærer du jo ikke noget af.

> Så kan du og andre jo følge fit råd.

Hvad synes du selv om det svar?

> besvarelser?
>
> Ved at kritisere mig ved at skrive til Kim?

Kim spurgte, om han var den eneste, der synes at dine kommentarer kan
virke nedladende. Det svarede jeg så på og supplerede med, at den
oplevelse har jeg haft før.

> Nej, det er det ikke, men ovenstående lød da flot.

Tak, brug det gerne som et eksempel på god kommunikation.

> Hører jeg fiskeri efter rygklapning fra andre?

Måske... I hvert fald synes google at modsige din påstand om, at jeg
ikke er hjælpsom. Ville du egentlig blive misundelig? Jeg kan godt have
en fornemmelse af, at det ikke er din ryg, der bliver klappet mest på.

I hvert fald er vi langt fra denne gruppes emne, så jeg sætter FUT til
dk.admin.netikette, hvor svar herpå vil havne.

Mvh
Tonni

Fra : Jimmy

Dato : 28-12-03 00:05

> Har skam overvejet muligheden, men det lærer du jo ikke noget af.

Så du siger altså at dit eget råd er så dårligt at du ikke vil følge det?

> Hvad synes du selv om det svar?

Hvis dit råd var godt må mit svar jo være godt.

> Tak, brug det gerne som et eksempel på god kommunikation.

Tsk tsk.

> Måske...

Hvorfor har du behov for det?

> I hvert fald synes google at modsige din påstand om, at jeg
> ikke er hjælpsom. Ville du egentlig blive misundelig? Jeg kan godt have
> en fornemmelse af, at det ikke er din ryg, der bliver klappet mest på.

Bla bla.

/Jimmy

Fra : N/A

Dato : 28-12-03 00:40

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 28-12-03 00:40

Jimmy wrote:

> Tsk tsk.
> Bla bla.

*plonk*

Mvh
Tonni

Fra : Jimmy

Dato : 28-12-03 00:47

> *plonk*

Som alle andre der har skrevet det har de senere måttet erkende, at de ikke
vidste hvad det betød eller hvordan man rent faktisk blokerede en person.

Og da du jo læser med nu, kan jeg jo benytte lejligheden til at sige tak.
Tak.

Mvh
Jimmy

Fra : Kristian Thy

Dato : 28-12-03 01:47

Jimmy uttered:
> [...]
> vidste hvad det betød eller hvordan man rent faktisk blokerede en person.

"Don't eat more than you can lift"
--Miss Piggy

Fra : Jimmy

Dato : 28-12-03 07:32

> Jimmy uttered:
>
> *plonk*

Det er symptomatisk for personer, som føler en trang til at sige til
personen de "blokker" at de
1) ikke blokker ham
2) fjerner blokeringen kort efter for liiige at se hvad han skrev til dem

Hvis man ikke gider snakke mere med en person blokerede man ham uden at
skrive man havde gjort det. Det er jo ligesom pointen - nemlig at stoppe al
kommunikation.

I har som regel en eller anden dårlig undskyldning når I næste gang svarer
på et af mine indlæg og jeg spørger hvordan man kan besvare en person der er
i ens filter.

Mvh
Jimmy

Fra : Peter Brodersen

Dato : 28-12-03 08:31

On Sun, 28 Dec 2003 07:31:38 +0100, "Jimmy"
> [...]

>på et af mine indlæg og jeg spørger hvordan man kan besvare en person der er

Jimmy, jeg mener ikke, der er behov for at smide dig i mit killfilter,
og har derfor ikke gjort det.

Netop derfor piner det mig, at du fylder gruppen med brok og
kommentarer over andres ploinks. Det gavner ikke de resterende læsere
i gruppen, og hvis du tænker over det, tror jeg også du vil være enig.

Som Arne siger: I overreagerer begge pga. nogle tvetydigheder.
Misforståelser kan ske, men der skal fornuft fra begge sider til at
tråden så ikke ryger ud i vasken. Det bør så heller ikke være nogen
hemmelighed, at folks venlighed og fredelighed betyder noget for mig
(og måske andre, hvis vegne, jeg dog ikke vil udtale mig på) i forhold
til den indsats, jeg selv vil yde.

Ved dit efterfølgende PEAR-spørgsmål er en mulighed, at en læser med
erfaring i PEAR-klassen kan fortælle om den. Eller at en læser uden
erfaring i PEAR-klassen kigger den igennem. Eller, og nu er vi fremme
ved status quo, jeg kunne for eksempel bede dig om selv at hente
klassen og kigge koden igennem, og så vende tilbage, hvis der er
noget, du ikke forstår, efter at have kigget PEAR-koden igennem og
krydsrefereret med php.net, hvis der er funktioner, du ikke forstår.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: fodbold (og ikke fodboldt)

Fra : Jimmy

Dato : 28-12-03 10:37

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> wrote in message

> Jimmy, jeg mener ikke, der er behov for at smide dig i mit killfilter,
> og har derfor ikke gjort det.

Det mener jeg heller ikke der er behov for.
Jeg mener altid jeg har holdt en sober tone overfor dig - ikke fordi du er
dygtigere end de fleste og kan løse nok alle mine problemer, men udelukkende
fordi du altid holder en sober tone overfor mig.

> Netop derfor piner det mig, at du fylder gruppen med brok og
> kommentarer over andres ploinks. Det gavner ikke de resterende læsere
> i gruppen, og hvis du tænker over det, tror jeg også du vil være enig.

Jeg er enig, men det gavner heller ikke gruppens læsere at en flok tosser
føler behov for at skriv plonk. Der ligger intet andet end en barnlig
hit'n'run-mentalitet bag. Og så måske et behov for at straffe den anden
offentligt.

> [...]
> hemmelighed, at folks venlighed og fredelighed betyder noget for mig
> (og måske andre, hvis vegne, jeg dog ikke vil udtale mig på) i forhold

Jeg er enig. Jeg ville heller ikke hjælpe en der svinede andre til uden
grund.
Normalt ville jeg se på de konkrete situationer fremfor som Tonni sort og
hvidt at sige at fællesnævneren er mig og derfor den formastelige der skal
opdrages på.
Du og Arne ser jo også på at der er flere personer der var med til at
eskalere debatten.

> [...]
> noget, du ikke forstår, efter at have kigget PEAR-koden igennem og
> krydsrefereret med php.net, hvis der er funktioner, du ikke forstår.

Der er mange muligheder.

Mit efterfølgende indlæg var ikke kun ment som "jeg vil have hjælp", men
lige så meget som et dementi af en påstand jeg tidligere har ytret samt en
kuriositet i og med jeg syntes det var
sjovt at et andet script på en anden maskine kunne nå ind imellem en INSERT,
SELECT og UPDATE som foregår rasende hurtigt.

Mit konkrete problem er løst ved at anvende en lås.

Mvh
Jimmy

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 27-12-03 22:38

> [...]

> indskyde nogle ukonstruktive kommentarer. Det er meget sjældent man
> ser dig hjælpe folk med deres php-problemer.

<lime inn litt>
[...]

</lime inn litt>

Legg merke til hva du faktisk spør om ... Du viser oss ikke hvordan du
bruker chmod(), men spør hva T betyr. Hva T betyr i dette tilfelle har ikke
noe som helst på en php-NG å gjøre da det har med OS å gjøre.

Jeg foreslår at begge parter, meg og Jimmy, tar selvkritikk, og legger denne
diskusjonen død. Hvis du (Timmy) gidder å fortsette den, så ikke regn med
noen svar fra meg i fremtiden.

Trenger jeg å få postingen oversatt til dansk for at dere skal forstå hva
som står her ?

Fra : Jimmy

Dato : 27-12-03 23:05

> [...]
> rettigheder:
> --w----r-T 1 apache apache
>
> Hvorfor pokker får jeg de rettigheder, og hvad betyder T?

Det er vist selektiv quote fucking.
Lad os citere et andet og mere retvisende indlæg:

-----
> [...]
> hører til her.

Rettighetene har med systemet å gjøre, ikke PHP.

Jeg spørger til PHP's chmod - du siger jeg skal spørge i en unix-gruppe
omkring denne chmod.
Dette er forkert, da PHP's chmod er anderledes en UNIX's.

> [...]
ikke
> noe som helst på en php-NG å gjøre da det har med OS å gjøre.

bla bla.

> Jeg foreslår at begge parter, meg og Jimmy, tar selvkritikk, og legger
denne
> diskusjonen død. Hvis du (Timmy) gidder å fortsette den, så ikke regn med
> noen svar fra meg i fremtiden.

Det kan du alligevel ikke overholde, men det ville være super om du ikke
svarede mig i fremtiden, da du alligevel ikke forsøger andet end at dreje
samtalen over i mudderkastning og nyttesløse henvisninger til andre grupper,
hvor diskussionen ikke hører hjemme.

> Trenger jeg å få postingen oversatt til dansk for at dere skal forstå hva
> som står her ?

Nu forsøger du igen.

/Jimmy

Fra : Kristian Thy

Dato : 28-12-03 01:45

Jimmy uttered:
> [...]
> fremtiden, da du alligevel ikke forsøger andet end at dreje samtalen
> over i mudderkastning og nyttesløse henvisninger til andre grupper,

Hvorfor helvete putter du ikke bare Erlend i din killfile i stedet for
at prøve at få usenet til at danse efter din pibe?

\\kristian
--
Perl - a language that looks like an explosion in an ASCII factory

Fra : Arne Feldborg

Dato : 28-12-03 02:03

"Jimmy" <nyhedsgruppe2@get2net.danmark> skrev Sat, 27 Dec 2003 23:05:29
+0100

>Nu forsøger du igen.

Til jer begge:

Det er historien om den lille fjer der blev til fem høns om igen.

Et par misforståelser fra *begge* sider - tilsat lidt "han skal FGM ikke
kommer her og spille klog" - og spillet er kørende.

Glem det og lad os komme videre.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Kim Emax

Dato : 28-12-03 14:36

Jimmy wrote:

> [...]
> unix-gruppe omkring denne chmod.
> Dette er forkert, da PHP's chmod er anderledes en UNIX's.

Her svarer du sagligt (og har ret, hvis du spørger mig)

> bla bla.

Her forholder du dig ikke til fakta (måske fordi Erlend har ret?)

> [...]
> at dreje samtalen over i mudderkastning og nyttesløse henvisninger
> til andre grupper, hvor diskussionen ikke hører hjemme.

Her rækkes en hånd frem, men du afviser _og_ mudderkaster

> Nu forsøger du igen.

Her forstår du vist ikke norsk, eller vælger at tage det som en provokation.

Hvorom alting er, jeg bryder mig ikke om din tone i en del af dine indlæg i
denne tråd, hvis jeg også pænt startede med at gøre opmærksom på. Det er
meget muligt at du også bliver sur på mig nu, men så må det være sådan. I
mine øjne handler det om at svare folk på en proper måde og vi to(og nogle
andre) har så åbenbart forskellige holdninger til, hvad niveau det så er og
hvor grænsen går mellem høflighed og begyndende tilsvining. Hvis du
fremfører en tone, jeg finder irriternde eller direkte grov, så vil jeg også
overveje fremtid hjælp til dig, det er jeg i min gode ret til

Fra : Jimmy

Dato : 28-12-03 15:54

> Her rækkes en hånd frem, men du afviser _og_ mudderkaster

Hans provokationer og hele vejen igennem og tydelige mangel på ønske om på
nogen måde at hjælpe gør at jeg ikke ser det som et reelt ønske om en
håndsrækning.

> Her forstår du vist ikke norsk, eller vælger at tage det som en
provokation.

Begge dele - Andre har også citeret dette afsnit og viser dermed at de også
ser det som en provokation.

> Hvorom alting er, jeg bryder mig ikke om din tone i en del af dine indlæg
> denne tråd, hvis jeg også pænt startede med at gøre opmærksom på. Det er
> meget muligt at du også bliver sur på mig nu, men så må det være sådan.

Bestemt ikke. Jeg har intet problem med at folk er uenige med mig.
Jeg har et problem med hvis folk ikke læser hele indlægget før de svarer og
med folk der er bevidst provokerende.

Naturligvis.
Jeg er da enig med dig.

Mvh
Jimmy

Fra : Kim Emax

Dato : 28-12-03 14:40

Jimmy wrote:

> Sjovt du ofte træder ind i de diskussioner jeg deltager i for lige at
> indskyde nogle ukonstruktive kommentarer. Det er meget sjældent man
> ser dig hjælpe folk med deres php-problemer.

Det er jeg absolut ikke enig i. Tonni har været meget aktiv i grupperne i de
4-5 jeg har været det.