pro@ccess isdn igen igen .
Fra : Kenneth Frederiksen

Dato : 19-04-01 17:41

Hej .
Hvordan kører pro@ccess isdn egentlig ?.
Da jeg primært har tænkt mig at bruge min forbindelse til at hoste/joine
spil ,
er jeg meget intereseret i at høre fra andre der spiller ping krævende spil
..

Hvordan er ping'en ?
Hvor mange mennesker kan du hoste tilfredstillende for?( hvilket spil ?)

Jeg vil ikke være særlig glad for at få en ping der fiser op og ned .
Så vil jeg hellere blive hvor jeg er nu ,og bøde ca. 1200 kr. om måneden ,
for en lille isdn 64 . Selvom det gør ondt i pengepungen .

Venlig hilsen
Kenneth..........også kendt som TMA_KSF i DELTA FORCE LAND WARRIOR
...heehhehe

Fra : Jorgen Christensen

Dato : 20-04-01 21:03

On Thu, 19 Apr 2001 18:41:11 +0200, "Kenneth Frederiksen"
<ksf@co-nospam-ol.dk> wrote:

> [...]
>spil ,
>er jeg meget intereseret i at høre fra andre der spiller ping krævende spil

Nemt at besvare, pro@ccess isdn er _meget_ ringe til quake3, konstant
lag/pl, så mere eller mindre uspilleligt. Ping'en er i og for sig ok,
men der er pl konstant. Jeg ved at mange andre quakere der bruger
pro@ccess isdn har fuldstændigt samme problem.

Jeg er begyndt at logge på med mit wol abbonnement, hvor jeg bruger
samme router osv som ved teledk, og her kører det "som det skal", ergo
tyder det på at problemet ligger hos teledk, tvivler dog på at de
gider gøre noget ved det, selvom det jo må være i deres interesse at
man sidder og gamer på danske servere fremfor man henter data fra
udenlandske servere.
Overvejer derfor også at quitte mit pro@ccess isdn abonnement...

Har ikke prøvet andre spil end quake..

-
Jorgen Christensen

Fra : Gert Elnegaard

Dato : 23-04-01 20:26

On Fri, 20 Apr 2001 22:02:58 +0200, Jorgen Christensen wrote:

> [...]
>lag/pl, så mere eller mindre uspilleligt. Ping'en er i og for sig ok,
>men der er pl konstant. Jeg ved at mange andre quakere der bruger

tja, P@ ISDN er ikke designet med fokus på lav jitter.
Produktet er tiltænkt Erhvervskunder, primært til http,ftp,smtp, og ikke
til Gamers med krav om lav jitter.
Og der er en ganske stor kundeskare af disse Erhvervskunder, for hvem
produktet er ok.
Det er p.t. ikke muligt at ændre på jitter, p.g.a. manglende support for
bedre switching path end "process level".

Der kommer givetvis QoS produkter på markedet, hvor man kan tilkøbe sig
garantier for maks. jitter i udbyderens eget net.
Men forvent ikke at se disse på Dial(POTS/ISDN) produkter.
--
Gert Elnegaard