foder til killinger
Fra : LLM

Dato : 26-12-03 09:33

hej ng

vi er de lykkelige nye katteejere af to små dejlige hun killinger nanna og
sofie,

og har købt hills killingefoder 5kg for 289,- kr

er der nogen gode/billige alternativer eller skal man bare købe stører
portioner?

og hvad med kattegrus der har vi valgt biocats 20 kg for 99,- hvilket jeg
synes rigtigt billigt.

og hvor tykt lag kommer i, i bakken?

på forhånd tak mvh jan

Fra : Charlotte

Dato : 26-12-03 10:46

Hej Jan

"LLM" <q@q.dk> skrev i news:nfTGb.51$hh5.1@news.get2net.dk...
> vi er de lykkelige nye katteejere af to små dejlige hun killinger nanna og
> sofie,
Rigtig mange gange tillykke hvor er det bare dejligt...

> og har købt hills killingefoder 5kg for 289,- kr
> er der nogen gode/billige alternativer eller skal man bare købe stører
> portioner?

Vi bruger Olivers her i huset og tråden har været oppe før, hvor andre har
anbefalet deres killingefoder også.
Du kan se nærmere her: www.olivers.dk - de sender jer gerne en smagsprøve
(til mislingerne)...
Du kan se tråden om Olivers foder her:

> og hvad med kattegrus der har vi valgt biocats 20 kg for 99,- hvilket jeg
> synes rigtigt billigt.
>
> og hvor tykt lag kommer i, i bakken?

Jeg har ikke erfaring med det kattegrus og kan derfor ikke råde dig

Held og lykke med dem.

KH
Charlotte *som simpelthen dåner, hver gang hun hører om killinger*
www.skovkatten.dk

Fra : maz

Dato : 26-12-03 11:41

LLM wrote:
> vi er de lykkelige nye katteejere af to små dejlige hun killinger
> nanna og sofie,
Tillykke :)

> og har købt hills killingefoder 5kg for 289,- kr
> er der nogen gode/billige alternativer eller skal man bare købe stører
> portioner?
Jo større kvantum, jo billigere kilopris. De gode fordermærker, er bare
dyre. Som regel er der tilbud på dem på katteudstillinger..

> og hvad med kattegrus der har vi valgt biocats 20 kg for 99,- hvilket
> jeg synes rigtigt billigt.
Kender ikke mærket..

> og hvor tykt lag kommer i, i bakken?
Altid 8-10 cm - et godt tykt lag.. uanset mærke. Så kattene har noget at
grave i.... :)

/Maria

Fra : Helle Madsen

Dato : 26-12-03 12:13

Hejsa

> Kender ikke mærket..

> Altid 8-10 cm - et godt tykt lag.. uanset mærke. Så kattene har noget at
> grave i.... :)

8-10 cm. Så meget tør jeg slet ikke hælde i bakken. Kattene har i forvejen
fundet ud af at den ene kan står og holde lugen, det er en lukket
kattebakke, og så kan den anden stå og skrabe gruset ud på gulvet :-/ SÅ
hellere rense kattebakke flere gange om dagen. hehe

Helle Madsen

Fra : LLM

Dato : 26-12-03 12:06

"Helle Madsen" <gizmotrold@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Helle Madsen
>
> ja og hvis man fjerner efterladenskaber hvergang de har været der så er
det vel heller ikke nødvendigt med mere end ca 5cm eller hvad?

Fra : maz

Dato : 26-12-03 18:35

"LLM" <q@q.dk> wrote in message news:1vVGb.103$Oc7.17@news.get2net.dk...
> det vel heller ikke nødvendigt med mere end ca 5cm eller hvad?

Det vil jeg ikke anbefale. Min erfaring er, at jo mere grus (tykkere lag) du
anvender, jo mindre graver katten. Fem (5) er sådan set ikke nok - men det
er dit valg. Sålænge du bruger klumpende kattegrus, er det egentlig også
ligegyldigt, om gruset er i bakken eller posen: kattene bruger ikke mere
grus af den grund ;)

/M

Fra : LLM

Dato : 26-12-03 12:09

"LLM" <q@q.dk> skrev i en meddelelse news:nfTGb.51$hh5.1@news.get2net.dk...
> [...]
> portioner?
>
> og hvad med kattegrus der har vi valgt biocats 20 kg for 99,- hvilket jeg

jeg har hørt at der er visse producenter der putter noget i deres foder så
kattene efter en tid kun vil æde deres. er der andre der har hørt om det?

Fra : Denise

Dato : 26-12-03 13:27

> [...]
> portioner?
>
> og hvad med kattegrus der har vi valgt biocats 20 kg for 99,- hvilket jeg

Hej
Der er jo forskellige typer killingemad hos dyrehandleren, som alle kan
anbefales, men de koster jo nok stort set det samme.
Vi bruger både Biocat og Extreme Classis (har 2 bakker) og kattene bruger
begge slags grus. Du skal komme så meget i som muligt, så de ikke har
chancen for at tisse i bund af kassen, så holder sandet utroligt længe, og
så kan hele klumper bare fjernes.

--
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 26-12-03 22:00

Hej Jan

Ligesom Denise bruger jeg Extreme Classic og er godt tilfreds, faktisk
synes jeg at det er det bedste grus jeg endnu har prøvet.
Jeg brugte for år tilbage BioKat, men syntes det begyndte at støve
fælt. Jeg bor meget småt og min hankat Oliwer, som døde for et par år
siden, havde for vane at gå på wc lige efter lyset var slukket. Han
gravede som en vild og gal, netop pga min lille lejlighed fik jeg
"fornøjelsen" af støvet når jeg lå i min seng. Jeg tænkte at når jeg
følte jeg var ved at kvæles af støv når jeg lå på den anden side af
væggen, hvordan måtte det så ikke være for kattene, specielt Oliwer som
jo gravede så voldsomt. Så jeg gik på jagt efter noget grus som ikke
støvede i den grad og var omkring så mange typer at jeg har glemt dem

Men altså jeg har nu brugt EC i nogle år og er stadig glad for det. Jeg
fylder akkerne op næsten til kanten og selvom der ryger lidt ud ved
gravning synes jeg det er iorden, for lidt og det sidder fast på bunden
af bakkerne.

Ang. foder, så bruger jeg Hill's til mine katte. De 3 får Hill's R/D,
slankekost fordi de to drenge forstår at holde sig til når der er mad i
farvandet De sidste, min alderspræsident på 13½ får enten Hill's
K/D, for at passe på hans nyrer eller R/D'en som de andre får, det er
på dage hvor han bare ikke gider K/D'en.

Jeg har også fulgt tråden om Olivers foder, men savner lidt Randi's
input. Hun har desværre ikke skrevet her meget længe, men hun har
kigget meget grundigt på varedeklarationer og kan forklare hvad der gør
hvilket foder der er godt og hvilket der er dårligt, set fra kattens
helbreds side. Så Sålænge Randi ikke ytrer sig om Olivers holder jeg
mig til Hill's.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.