Katteforsikring
Fra : Lise og Søren Hansen

Dato : 26-12-03 09:08

Hej!
Jeg har fået brev fra Alm. Brand Provinsforsikring, hvor jeg har tegnet
katteforsikring. De skriver, at forsikringstypen ikke kan betale sig for
dem, og at de derfor opsiger forsikringen. Er der andre
forsikringsselskaber, der tilbyder en katteforsikring?

VH Lise

Fra : zasha

Dato : 26-12-03 10:07

--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi

http://hei.homepage.dk/godter.html
(sæsonpræget chokoladeside ;)

"Lise og Søren Hansen" <lshansen_@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dem, og at de derfor opsiger forsikringen. Er der andre
> forsikringsselskaber, der tilbyder en katteforsikring?

Hej Lise
Jeg ved at FDB Forikring tilbyder katteforsikring, men kun sammen med
indboforsikring. Du kan da altid lige ringe til dem og høre nærmere: tlf.
7020 3370 mandag til torsdag 9.00 - 17.00,
samt fredag 9.00 - 16.00.
Du kan også sende en e-mail på adressen

kundecenter@fdb-forsikring.dk

eller læse mere på http://www.fdb-forsikring.dk

Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi
http://chocolade.dk
En side fyldt med godter ;)

Fra : Denise

Dato : 26-12-03 14:22

> [...]
> dem, og at de derfor opsiger forsikringen. Er der andre
> forsikringsselskaber, der tilbyder en katteforsikring?

Hej
Der står en stor artikel i EB i dag om det, ca.1000 andre katteejere har
fået et sådan brev. En dame der har 2 siamesere på 11 år, har betalt
forsikring for sine katte siden de var 6 måneder. Kattene vil være for gamle
til at blive forsikret i et andet selskab, og som hun siger, selv om hun har
råd til at betale hvis de bliver syge, så er der jo sikkert mange ældre
mennesker, der måske vil få deres kat aflivet, hvis det handler om en stor
regning. For hende er det en principsag og hun vil klage til ombudsmanden og
overvejer at flytte sine forsikringer fra selskabet.
Det tror jeg også jeg ville gøre, hvis det var mig. Selvom det skulle være
en mindre underskudsforretning, så burde de da lade de katte der var
forsikret blive, og så bare lade være med at tegne nye.
Ja, jeg synes altså det er for dårligt.

--
Hilsen Denise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 26-12-03 16:13

In article <3fec3609$0$29318$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Denise
<reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote:

> [...]
> forsikring for sine katte siden de var 6 måneder. Kattene vil være for gamle
> til at blive forsikret i et andet selskab,

Nå... måske jeg ikke er den eneste, der syntes det var lige "sjovt" nok
at de lod deres præmie stige med 100% i år... og bl.a. derfor sagde
forsikringen op.
Ang. kattenes alder. FDB er ligeglad med hvor gamle kattene er, bare de
er raske på indmeldningstidspunktet. Men det kan jo også knibe jo ældre
kattene er, så jo, der er ret svinsk af provinsforsikring!
Der er også Dahlberg assurance, der laver kattesygeforsikringer.
Dahlberg kan kontaktes gennem kattens værn, mener jeg.

Fra : Kate

Dato : 26-12-03 21:49

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in

> [...]
> katte der var forsikret blive, og så bare lade være med at tegne
> nye. Ja, jeg synes altså det er for dårligt.

Nu har jeg ikke forsikringer på mine katte, har ikke haft det siden
Johan og Sofie i sin tid var udekatte. Men det var dog en tarvelig
metode. Men forsikringssaélskaber er ikke specielt pålidelige i mine
øjne, sådan generelt.
Kan forstå hvis de vil udfase et produkt, så kunne man jo netop lade
dem som er forsikret blive, men undlade nytegninger.
Ja, var det mig det skete for ville jeg nok også kigge mig m efter et
nyt selskab til alle mine forsikringer.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.