Kat som hoster
Fra : Johannes S. Nielsen

Dato : 26-12-03 02:16

Hej

Jeg har en hunkat som er ca. 6-7 år gammel. Hun er et kryds imellem en
perser af en art og en alm. landkat (dvs. hun er 100% som en landkat dog med
hvid pels.)

Hun plejer at være MEGET aktiv, og fanger gerne 3-4 mus pr. uge i
sommerperioden, og bruger meget tid udenfor og er kun inde når hun har lyst.

Men nu er hun imidlertid blevet noget sløv, hun spiser en del og bruger
næsten hele dagen indenfor. Hun sover en del, men jeg kan også fornemme at
hun også keder sig lidt. Hun er self. ude mindst en gang om dagen men i kort
tid. Det er self. heller ikke realistisk at hun sover så meget udenfor om
vinteren, men jeg syntes, at hun ikke er meget for at komme ud. Jeg har også
flere gange hørt hende hoste/nyse hvilket ikke er normalt.

Kan det passe at hun er lidt forkølet og derfor ikke har meget lyst til det
kolde vejr undenfor ?

Jeg er lidt bekymret, for selvom hun er ikke er helt ung længere er det ikke
normalt.

Venlig hilsen
Johannes Nielsen

Fra : maz

Dato : 26-12-03 10:46

Johannes S. Nielsen wrote:
> Hun plejer at være MEGET aktiv, og fanger gerne 3-4 mus pr. uge i
> sommerperioden, og bruger meget tid udenfor og er kun inde når hun
> har lyst.
Hej
Har hun fået alle sine ormekure?? Hvis ikke.. skal du skynde dig til
dyrlægen med hende og få hende dækket inde med ormekure for alle typer orm -
det kan nemlig godt være pga orm, at hun er sløv og hoster....Ormekure fås
kun på recept hos dyrlægen. Selvom det ikke er sommer mere, skal hun være
dækket ind året rundt med ormekure, når hun er udekat.

> Kan det passe at hun er lidt forkølet og derfor ikke har meget lyst
> til det kolde vejr undenfor ?
Nej, katte bliver ikke forkølede som sådan - det kan være herpes eller orm,
der gør det, eller fordi hendes immunforsvar er helt ned. Sørg for at få
hende til dyrlægen hurtigt.

> Jeg er lidt bekymret, for selvom hun er ikke er helt ung længere er
> det ikke normalt.
endnu en grund til at tage hende til dyrlægen asap - det koster en
konsultation, men det er pengene værd for katten...

/Maria