Ulovlig parkering
Fra : Jimmy

Dato : 25-12-03 03:04

Jeg har et familiemedlem som hedder Martin, og han har et større problem.
Han har lejet en åben garage hvor han bor, men en anden beboer bebyggelsen
parkerer gang på gang sin bil sådan at Martin ikke kan komme ud af garagen,
og kan derfor ikke komme nogen steder med sin bil, indtil beboeren flytter
den. Det skal lige nævnes at der hvor vedkomne holder er der optegnet gule
striber på kanstenene og det er logik for burhøns at man ikke overhovedet
ikke må parkerer på den langside af parkeringspladsen. Første gang fik han
oplyst addresse på vedkomne, og henvendte sig til ham for at få den parkede
bil fjernet. Men nu er det efterhånden hver ugen det sker, og selvom den
langside er stor, holder vedkomne altid så Martin ikke kan komme ud af sin
garage, hvilket ligner chikane. Martin har ikke længere tal på hvor mange
gange han har kontaktet politiet, men de har aldrig tid til at sende en
vogn, og mener det er noget som kan løses mellem ham og ejeren af den
ulovligt parkeret bil, hvilket det dog ikke tyder på. Boligselskabet mener
det er politiets opgave, da parkeringspladsen er under færdselsloven.
7 9 13 har ejeren af bilen været hjemme til at komme ud og flytte den, men
han gruer selvfølgelig for den dag han ikke kan komme på arbejde pga. hans
bil er blokeret.
Hvad kan man gøre når politiet melder ud af de ikke har tid til at tage sig
af det, gang på gang på gange på gang? De kan da ikke blive ved med at holde
ham hen efter 20 henvendelser, da der jo ikke lige er andre man kan anmelde
en ulovlig parkering til.
Skal man bare lade sig dikterer af en som ikke kan finde ud af at parkerer
en bil?

Fra : Henning

Dato : 25-12-03 12:20

>7 9 13 har ejeren af bilen været hjemme til at komme ud og flytte den, men
>han gruer selvfølgelig for den dag han ikke kan komme på arbejde pga. hans
>bil er blokeret.

Hvad er forklaringen, når han bliver bedt om at flytte bilen?

Fra : Rea721

Dato : 26-12-03 00:06

Jimmy wrote:
> Skal man
> bare lade sig dikterer af en som ikke kan finde ud af at parkerer en
> bil?

Jeg har for små 10 år siden været i en situation der minder om din...dog
ikke noget med gule streger..så i min situation burde boligselskabet ha
reageret, men...Jeg tog 2 poloraid foto's med tydlig nr plade på der viste
at det var umuligt for mig at komme ud, kørte ned på Gladsaxe politistation,
fremviste dem og bad assistensten om i det mindste at ringe til vedkommende.
Det gjorde han mens jeg ventede....tog under 4 min, og bilen holdt aldrig
parkeret sådan mere

Så hvis Martin har et digital camera kan den metode måske bruges...det
koster self lidt ulejlighed..men hvis det løser problemet?

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod1@721.dk http://721.dk
Dec 2003

Fra : TGD

Dato : 26-12-03 00:13

"Jimmy" <no@no.thx> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> [...]
> en ulovlig parkering til.
> Skal man bare lade sig dikterer af en som ikke kan finde ud af at parkerer

Det er skete 2 gange for undertegnede, hvergang ringede jeg til Station 4 og
fik vagthavende og de sendte en vogn indefor 10 min, de holdte så på gaden
først lyste de lidt rundt på husene, derefter satte de blå blink på, da der
ikke kom nogen fik ejeren en bøde.

Så det er mærkeligt at politiet i din politikreds ikke gør noget, jeg vil
forslå dig at klage til politimesteren.