forskel på alm. og USB datakabel
Fra : KO

Dato : 23-12-03 23:54

Har tænkt mig at købe et datakabel til min Nokia 6610 fra cellshopen. Men
skal det være USB eller det almindelige til com-porten?

Er der nogen forskel, for hvis ikke, vil jeg spare pengene og købe det til
com-porten.

Fra : Rander

Dato : 24-12-03 02:52

Tue, 23 Dec 2003 23:54:05 +0100 brugte KO 7 linier på at fortælle dette til
dk.teknik.telefoni.mobil:

> [...]
>skal det være USB eller det almindelige til com-porten?
>Er der nogen forskel, for hvis ikke, vil jeg spare pengene og købe det til

Hvis du tænker på et kabel til at sætte i bunden af telefonen og bruge
sammen med datasuiten, så er det USB-kablet du skal gå efter. Hvis du vil
bruge 2 minutter på at sætte kablet i telefonen (ind under batteriet) og
skal bruge kablet til at lave fusk som at flashe telefonen, så skal du
bruge COM-kablet. COM-kablet kan IKKE bruges i forbindelse med DataSuiten!

Lige præcis DEN lille forskel undgår cellshoppen behændigt at nævne,
hvilket gjorde at jeg følte mig godt røvrendt for et halvt års tid siden.
Jeg havde forventet et datakabel til at sætte på telefonen POPport, og ikke
et flash-kabel. Så jeg gav 149,- for et kabel der blot ligger i skuffen og
aldrig bliver brugt.

Jaja, der er mange måder at tjene penge på. At gøre det ved bevidst at
udnytte almindelige forbrugeres uvidenhed er ikke en af de pæne måder.

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Det er kun raske mennesker, som er villige til at medgive, at de er gale. (Nora Ephron)