Julesang spørgsmål
Fra : Lars Raaby

Dato : 24-12-03 15:14

Hvor højt er det træ som synges om i "Højt fra træets grønne
top" og er det økologisk?

Mit svar må være at det har en tilpas størrelse. Det er ikke for
højt ej heller for lille. Et andet problem er også om træet
bliver målt med fod på og om det evt. er en flad fod den står på.

Om træet er økologisk ja det tror jeg at den er. Da sangen blev
skrevet var der ikke så mange sprøjte gifte til så træet må være
økologisk.

--
TROLL
*G*

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-12-03 15:42

"Lars Raaby" <No_Antivirus@raaby.dks> skrev i en meddelelse

En masse som der er hugget fra Stenstrop og Partners ...

Der blev dog glemt den med hvilken vej skal man gå rundt om juletræet.

Ja hvis det er et fritgående økologisk juletræ, så er det ligemeget, for så
bevæger træet sig og man kan stå selv stå stille

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-12-03 00:42

Lars Raaby <No_Antivirus@raaby.dks> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3fe99f14$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hvor højt er det træ som synges om i "Højt fra træets grønne
> top" og er det økologisk?

SV: Det er et godt spørgsmål og vi tager det næste spørgsmål

> Mit svar må være at det har en tilpas størrelse. Det er ikke for
> højt ej heller for lille. Et andet problem er også om træet
> bliver målt med fod på og om det evt. er en flad fod den står på.

SV: Mit svar må være at træet må have en god jævn god størrelse. Det er jo
jul. Angående det der med fod på, så er det selvfølgelig umuligt at placere
sin fod ovenpå træet mens man måler det. Så det bliver målt uden at man
placerer sin fod ovenpå træet. det bliver altså mål uden fod på.

> Om træet er økologisk ja det tror jeg at den er. Da sangen blev
> skrevet var der ikke så mange sprøjte gifte til så træet må være
> økologisk.
Selvfølgelig er det økologisk, hvorfor skulle man ellers synge "først skal
træet vises, siden skal det spises. Man havde vel ikke ædt det, hvis det var
fyldt alle mulige E-stoffer.

Julehilsen Åge