smerter i lænd, baglår og balle
Fra : mulder

Dato : 23-12-03 19:54

Hej

Jeg er en tyveårig gymnast som pludselig fik ondt i venstre side fra det
nederste af ryggen, ned gennem ballen og ned i baglåret, nogle gange har det
fortsat helt ned i foden. Jeg har i tre måneder nu haft problemer med at
sætte mig ned, rejse mig op og her på det sidste er også blevet meget svært
at sove da det trækker sådan gennem hele kroppen lige meget hvordan jeg
ligger. Mest af alt kan man sammenligne mine smerter med en gammel
kones...jeg bevæger mig i hvert fald som en. Jeg har en mistanke om at det
er iskias nerven som her sat sig fast, men alle som jeg taler med mener ikke
at det er sandsynligt da jeg er for ung til den slags skavanker.
Nu holder jeg ikke smerterne ud længere og jeg er holdt op med at tro på, at
det nok ville forsvinde af sig selv. Min kiropraktor kan ikke hjælpe mig,
men hvem kan? Eller kan jeg hjælpe mig selv ??

Julehilsner
Susanne

Fra : Hans

Dato : 23-12-03 22:38

"mulder" <chr.m@cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det nok ville forsvinde af sig selv. Min kiropraktor kan ikke hjælpe mig,
> men hvem kan? Eller kan jeg hjælpe mig selv ??

Der er ingen som er for ung til at få nerveskader, sansynligheden er blot
mindre. Gå til din læge og få ham til at henvise til en CT eller MR
skanning. Hvis det er en diskusprolaps skal der gøres noget ved det hurtigt.
Lad være med at eksperimentere selv, da du kan fremprovokere noget endnu
værre. Jeg har selv været rygopereret 3 gange, så jeg kan nogenlunde sætte
mig ind i hvordan du har det.

/ Hans

Fra : Ganja

Dato : 23-12-03 22:40

> [...]
> det nok ville forsvinde af sig selv. Min kiropraktor kan ikke hjælpe mig,
> men hvem kan? Eller kan jeg hjælpe mig selv ??

Jeg vil bare lige sige, at iskias problemer intet har med alder at
gøre...jeg er selv 21, og har døjet med tilbagevendende iskias problemer i
venstre side i over 2 år nu. Og det kan gøre MEGET ondt -Massage er det
eneste der har hjulpet på mig.
Men jeg vil råde dig til at besøge din læge for at finde ud af hvad der er
galt.
Hvis det er din iskias, kan jeg kun anbefale at gå til en professionel
massør.

Mange julehilsner Ganja.

Fra : Bjarne Krog

Dato : 28-12-03 13:18

On Tue, 23 Dec 2003 22:40:15 +0100, "Ganja" <nix@du.dk> wrote:

> [...]
>galt.
>Hvis det er din iskias, kan jeg kun anbefale at gå til en professionel

Lyder rart med masage

Jeg ved at Akupunktur virker på næsten alle slags iskias problemer,
hvad jeg mener med alle slags er at der også er uægte iskias smerter.

Dette er kun for at hjælpe, for jeg regner ikke med at folk kommer til
bornholm for at blive behandlet af mig, men ca. 1/8 af mine patienter
kommer med iskias eller iskias ligne smerter, og jeg er meget tæt på
at hjælpe allesammen af med deres smerter, vel et sted mellem 90 og 95
% af patienter bliver smertefrie.

Ja jeg er Akupunktør, og ligger ikke skjul på det når jeg omtaler mit
fag som hjælp til syge.

---
Helbredende hilsner fra
Akupunktør Bjarne Krog http://www.blivrask.dk