Rep. af Disktilladelser 2
Fra : Lone Schmidt

Dato : 23-12-03 06:31

Nu har jeg prøvet at reparere med diskværktøj (og genstarte), men grafen
i "Diskwarrior" ligner stadig noget som er løgn! der er 26 % items
out of order....

Men man kan jo ikke reparere i diskwarrior, fordi det er startdisken. Så
klikkede jeg på i"hardware", og fik valget mell. manuel- eller
automatisk diagnose?

Og så turde jeg ikke pille mere, før I har sagt god for det!!

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Karl Antz

Dato : 23-12-03 09:24

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> Men man kan jo ikke reparere i diskwarrior, fordi det er startdisken. Så
> klikkede jeg på i"hardware", og fik valget mell. manuel- eller
> automatisk diagnose?

Hej Lone,

jeg skal lige forstå det rigtigt: startede du op fra DiskWarrior-CD'en?

I så fald kan du nemlig godt reparere din hardddisk.

Forklaring: du kan ikke reparere den disk du starter fra, da den er
aktiv, og DiskWarrior eller DiskUtility i så fald så at sige forsøger at
foretage en operation i sin egen mave - aldrig tilrådeligt.

Hvis du derimod starter fra en anden disk, i dette tilfælde
DiskWarrior-CD, er den harddisk der skal undersøges så at sige i narkose
- og som bekendt er der næsten ikke grænser for hvad man kan gøre med
folk i fuld narkose

God jul

ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : René Mølsted

Dato : 23-12-03 12:07

Karl Antz wrote:
> [...]
> DiskWarrior-CD, er den harddisk der skal undersøges så at sige i narkose
> - og som bekendt er der næsten ikke grænser for hvad man kan gøre med

Herlig metaforisk forklarig, den må jeg lige skrive mig bag øret (ja,
jeg har nogle dejlige store øre *S*).

God jul til jer alle

René Mølsted

Fra : Lone Schmidt

Dato : 23-12-03 18:50

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
> DiskWarrior-CD, er den harddisk der skal undersøges så at sige i narkose
> - og som bekendt er der næsten ikke grænser for hvad man kan gøre med

Karl, du ved sgu´hvordan jeg skal have det forklaret!

Du forstod rigtigt, ingen disk, men så tænker jeg på om jeg kan smække
PB disken i, starte op fra den, og så reparere derfra? Eller er det en
anden form for operation i egen mave?

Også god jul herfra
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-12-03 20:19

> [...]

> Du forstod rigtigt, ingen disk, men så tænker jeg på om jeg kan smække
> PB disken i, starte op fra den, og så reparere derfra? Eller er det en

Du skal starte op fra DiskWarrior-cd'en. Der ligger et styresystem på
den. Men er den ældre end din computer, kan det godt være, at
styresystemet på den er for gammelt. Når du så har startet fra
DiskWarrior-cd'en, starter du DiskWarrior på den og reparerer din
harddisk. Det er ret almindeligt, at der er styresystem på cd'er med
forskellige reparations- og redningsprogrammer. Der er det f.eks. også
på cd'en med bakcup-programmet Retrospect.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Lone Schmidt

Dato : 26-12-03 08:24

> [...]
> forskellige reparations- og redningsprogrammer. Der er det f.eks. også
> på cd'en med bakcup-programmet Retrospect.

Hej Henrik

Jeg kan se at det er den eneste vej, men øøøøee, CD´en er knækket!

jeg må købe en "solid" een, denne gang, eller bruge det som en god
undskyldning, til at komme på besøg hos den kære Karl!!
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Karl Antz

Dato : 26-12-03 09:16

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> jeg må købe en "solid" een, denne gang, eller bruge det som en god
> undskyldning, til at komme på besøg hos den kære Karl!!

.... du er altid velkommen

ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Lone Schmidt

Dato : 27-12-03 01:59

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> ... du er altid velkommen
>
> ka'l

Det er det jeg siger : DU ER EN GUTTER, KARL!!

Også her ønskes et godt, varmt og barmhjertigt nytår , til alle

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge