MySQL inesrt
Fra : RuneStone

Dato : 25-12-03 15:59

Er der en der vil lave en meget enkel script til hvordan jeg vha. en input
ligger et "navn" og "efternavn" ud i en tabel...

+

En anden side som bag efter viser alle data i tabellen...

mvh. Rune Thougaard
--
www.rtk-design.dk || www.vinperlen.dk

Fra : zigma.dk

Dato : 26-12-03 11:19

RuneStone wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> ligger et "navn" og "efternavn" ud i en tabel...
>
> +
>
> En anden side som bag efter viser alle data i tabellen...

// Side som lægger variablerne
// ind i databasen, her kaldet side1.php
// Denne side kræver at du har variablerne navn og efternavn i adresselinien

<?PHP

$navn=$_GET["navn"];
$efternavn=$_GET["efternavn"];

mysql_connect("min_host","bruger","kode");
mysql_select_db("min_database");

mysql_query("INSERT INTO tabel (id,navn,efternavn)
VALUES('','$navn','$efternavn')");

$SQL = "SELECT * FROM tabel WHERE navn='$navn' AND efternavn='$efternavn'";
$res = mysql_query($SQL);

$tmpId = mysql_result($res,0,'id');

header("Location: side2.php?id=".$tmpId);

?>
// Side som viser navn og efternavnet,
// her kaldet side2.php

<?PHP
mysql_connect("min_host","bruger","kode");
mysql_select_db("min_database");

$tmpId = $_GET["id"];

$SQL = "SELECT * FROM tabel WHERE id='$tmpId'";

$res = mysql_query($SQL);
$num = mysql_num_rows($res);
if($num=="0"){
echo "Der er ingen ved dette navn!";
}else{
$tmpFornavn = mysql_result($res,0,'navn');
$tmpEfternavn = mysql_result($res,0,'efternavn');

echo "Fornavn: $tmpFornavn<br>\n";
echo "Efternavn: $tmpEfternavn<br>\n";
}

?>