Password til php-sider
Fra : Svend Mikael Hansen

Dato : 25-12-03 10:48

Hej NG

Jeg håber I kan hjælpe, jeg er faktisk sikker på I kan, så spørgsmålet er om
I vil.

Jeg vil gerne have en område på en hjemmeside der beskyttet af et password,
så man skal have det for at kunne se siderne. Jeg har tidligere brugt en
asp-løsning, men mit webhotel tilbyder ikke asp-understøttelse mere.

Hvis der er nogen der har en godløsning til dette, ville jeg være meget
taknemlig.

Pft.
/Svend

Fra : Benny Nissen

Dato : 25-12-03 12:40

"Svend Mikael Hansen" <svend@pisces.dk> wrote in message
> Jeg vil gerne have en område på en hjemmeside der beskyttet af et
password,

Hvis du er hostet på en Apache-server kan du sikkert bruge .htaccess i
kombination med .htpasswd
Spørg evt. i Apachegruppen for detaljer.

Ellers kan du lave det på stortset samme måde som du tidligere gjorde i ASP
(nu har jeg jo ikke set din kode, så jeg gætter).

Du laver en side med en form, hvor man indtaster adgangskode.
Derefter undersøges om det er en gyldig kode. Hvis ja, så sæt en
sessionvariabel, som angiver gyldig adgang.
På alle de andre sider undersøges så blot, om pågældende sessionvariabel er
sat. Hvis ikke hoppes til siden med formen igen, så man kan logge ind.

--
Benny

Fra : Pelle Gøeg

Dato : 26-12-03 00:07

Hej..

Svend Mikael Hansen wrote:
> Jeg håber I kan hjælpe, jeg er faktisk sikker på I kan, så spørgsmålet er om
> I vil.

Kan prøve...

> Jeg vil gerne have en område på en hjemmeside der beskyttet af et password,
> så man skal have det for at kunne se siderne. Jeg har tidligere brugt en
> asp-løsning, men mit webhotel tilbyder ikke asp-understøttelse mere.

du kunne evt. bruge sessions ?

login.php
<?php

session_start();

# du modtager $_POST[bruger] og $_POST[kodeord] fra en vilkårlig side.

if ( $_POST[bruger] AND $_POST[kodeord] ) {

# sæt en session variabel "login" til at være 1.
$_SESSION["login"] = "1";

header("Location: $_SERVER[HTTP_REFERER]");

}

?>

din beskyttede side: (.php)

<?php

session_start();

#hvis session variabel "login" er sat til 1 så kan du se det beskyttede
#område, ellers ikke.

if ( $_SESSION["login"] == "1" ) {

echo "du er logget på";
# dine beskyttede data.

} else {
echo "du er ikke logget på";
}
?>

du kan prøve at arbejde videre med det....

Venligst
Pelle

Fra : Pelle Gøeg

Dato : 26-12-03 00:10

Den gik en anelse forstærkt!

Pelle Gøeg wrote:

> [...]
>
> # sæt en session variabel "login" til at være 1.
> $_SESSION["login"] = "1";
>

> header("Location: $_SERVER[HTTP_REFERER]");

skal ændres til:;

<?php

session_start();

# du modtager $_POST[bruger] og $_POST[kodeord] fra en vilkårlig side.

# tjek først ved database opslag eller andet om bruger og kodeord er
# overenstemmelse med hinanden

if ( $_POST[bruger] == "dit opslag" AND $_POST[kodeord] == "dit
opslag" ) {

# sæt en session variabel "login" til at være 1.
$_SESSION["login"] = "1";

header("Location: $_SERVER[HTTP_REFERER]");

} else {
echo "dit brugernavn og kodeord matcher ikke!";
}
?>

Venligst
Pelle

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 26-12-03 02:19

"Pelle Gøeg" <sunsitenews@ghostofkathrine.dk> tastet:

> Den gik en anelse forstærkt!

Eller bare titte på postingene mine under "simpel login script" ...

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@online.no