Grafikkort til 5-600 kr - hvilket
Fra : Jan

Dato : 25-12-03 22:53

Hejsa

Min svigerfar har købt en pc med onboard grafikkort, og jeg har nu lovet ham
at købe et lidt bedre - han vil ofre 500-600 kr - har i nogen forslag til
hvad man skal vælge i den prisklasse ???

Jan

Fra : Kim Larsen

Dato : 26-12-03 03:56

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at købe et lidt bedre - han vil ofre 500-600 kr - har i nogen forslag til
> hvad man skal vælge i den prisklasse ???

Hvis ellers det er en ny pc han har købt, så tvivler jeg stærkt på at du får
et bedre grafikkort til 5-600.- kr. end det der allerede er der.

Kim Larsen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 26-12-03 04:43

Kim Larsen mumbled his insignificant opinion in:
3feba34a$0$9756$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> [...]

> Hvis ellers det er en ny pc han har købt, så tvivler jeg stærkt på at
> du får et bedre grafikkort til 5-600.- kr. end det der allerede er

Det må jo så i sagens natur afhænge af hvad der sidder i.. (hvilket kunne
være rart at vide)..

Er det et savage pro, gf4mx eller tilsvarende, så får man en stor forbedring
med et radeon 9000/9100/9200 kort -tilsvarende kan vel også findes i GF
serien som jeg dog ikke har meget fidus til, specielt ikke i den prisklasse.

Jeg ville gå efter et Rad9200 kort (non se/le), et 9100 er ganske vist
hurtigere, men man er lidt bedre fremtidssikret med et 9200, omend det er en
smule langsomere.

et bud kunne være:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364947896

Men det må som sagt afhænge af hvad der allerede sidder på det.