|
| pro@ccess ISDN igen ... Fra : Kenneth Frederiksen |
Dato : 19-04-01 15:22 |
|
Hej .
Jeg har netop talt med teledanmark om at få pro@ccess isdn .
De påstår HÅRDNAKKET at jeg SKAL ha' en router ..
Det kan overhovedet ikke lade sig gøre at logge på uden en router !!
Hvorfor siges der 1 ting her i gruppen ,og noget andet (og dyrere) hos
TDC..?
Jeg er sikker på at hvis jeg havde stået foran den dame jeg snakkede med ,
havde hun angrebet mig ,og hakket mig en på tuden.
For dælen ,hvor blev hun sur ,da jeg tvivlede på hvad hun sagde .
Jeg har kun 1 computer .
Er der 1 der kan forklare mig hvad jeg skal gøre for at få mit Lasat Speed 2
isdn modem
til at køre pro@ccess .?
Med venlig hilsen
Kenneth
| |
Kenneth Frederiksen (19-04-2001)
| Kommentar Fra : Kenneth Frederiksen |
Dato : 19-04-01 15:40 |
|
FORRESTEN ..
Hun sagde også at det godt kan lade sig gøre,uden router , hvis man havde en
DUM computer ,
som man kunne sætte op som router .
Jeg har aldrig hørt om en dum computer .
Ikke fordi jeg har en extra pc ,jeg synes bare det var et besynderligt og
sjovt udtryk at bruge.
| |
Erik Dan (19-04-2001)
| Kommentar Fra : Erik Dan |
Dato : 19-04-01 15:51 |
|
"Kenneth Frederiksen" <ksf@co-nospam-ol.dk> skrev i en meddelelse
news:9bms7g$2s6c$1@news.cybercity.dk...
> Hej .
> Jeg har netop talt med teledanmark om at få pro@ccess isdn .
> De påstår HÅRDNAKKET at jeg SKAL ha' en router ..
> Det kan overhovedet ikke lade sig gøre at logge på uden en router !!
----------------------------------------------------
Har haft Pro@ccess ISDN til 31/3 ,benyttede et Diva T/A ISDN uden problemer.
Brugernavn og Adgangskode udfyldes med det du har fået oplyst fra TDC
Opkaldsnr sættes til 16261
I TCP/IP instillinger markerer du "Angiv en IP-adresse" og udfylder med den
IP du har fået tildelt .
/ Erik
| |
Kenneth Frederiksen (19-04-2001)
| Kommentar Fra : Kenneth Frederiksen |
Dato : 19-04-01 16:28 |
|
> Brugernavn og Adgangskode udfyldes med det du har fået oplyst fra TDC
> Opkaldsnr sættes til 16261
> I TCP/IP instillinger markerer du "Angiv en IP-adresse" og udfylder med
den
> IP du har fået tildelt .
>
> / Erik
>
HEJ ERIK.
TUSIND´TAK FOR DIT SVAR ..
Er det virkelig alt hvad man skal gøre ...?
Det er jo ikke engang svært ,eller indviklet .
Jeg prøvede lige at ringe til en anden tele-dk supporter.
Han mente MÅSKE godt at det kan lade sig gøre ,men
det er MEGET svært ,og ihvertfald ikke noget tele-dk kan hjælpe med ,
eller på nogen måde supportere .
Hvis det er så simpelt som du lige har forklaret ,
synes jeg VIRKELIGT at det er MEGET for dårligt .
| |
Martin Højriis Krist~ (19-04-2001)
| Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ |
Dato : 19-04-01 16:00 |
|
"Kenneth Frederiksen" <ksf@co-nospam-ol.dk> skrev i en meddelelse
news:9bms7g$2s6c$1@news.cybercity.dk...
> Jeg har netop talt med teledanmark om at få pro@ccess isdn .
> De påstår HÅRDNAKKET at jeg SKAL ha' en router ..
> Det kan overhovedet ikke lade sig gøre at logge på uden en router !!
Det er ikke korrekt. Du kan sagtens bruge en Lasat Speed II
> Jeg er sikker på at hvis jeg havde stået foran den dame jeg snakkede med ,
> havde hun angrebet mig ,og hakket mig en på tuden.
> For dælen ,hvor blev hun sur ,da jeg tvivlede på hvad hun sagde .
Fik du tilfældigvis hendes navn/afdeling?
--
Med Venlig Hilsen
Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet
| |
Kenneth Frederiksen (19-04-2001)
| Kommentar Fra : Kenneth Frederiksen |
Dato : 19-04-01 16:57 |
|
> Fik du tilfældigvis hendes navn/afdeling?
>
> --
> Med Venlig Hilsen
>
> Martin Højriis Kristensen
JA, DET fik jeg heldigvis skrevet ned .
Hun hedder MINNA ,og så et svært (ikke dansk ) efternavn .
Hun er i ERHVERV \ SALG .
Taler iøvrigt med lidt accent.
Det bør være muligt at spore, da jeg ringede op en extra gang ,og fik fat
på damen igen ,ud fra de oplysninger ,som du lige fik her .
Venlig hilsen
Kenneth .
| |
Martin Højriis Krist~ (19-04-2001)
| Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ |
Dato : 19-04-01 20:05 |
|
"Kenneth Frederiksen" <ksf@co-nospam-ol.dk> skrev i en meddelelse
news:9bn1qv$5ia$1@news.cybercity.dk...
> Hun hedder MINNA ,og så et svært (ikke dansk ) efternavn .
Prøver at se om jeg kan sende hende en note...
--
Med Venlig Hilsen
Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet
| |
Gregers Petersen (19-04-2001)
| Kommentar Fra : Gregers Petersen |
Dato : 19-04-01 20:54 |
|
"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9bncrh$1vpk$1@tnews.inet.tele.dk...
> Prøver at se om jeg kan sende hende en note...
Jeg tror lige så godt du kan sende en til hele salgsafdelingen,
min kontakt (Heidi) mente at man kun kunne bruge en Cisco router:
Citat:
"Ifg. svar fra vores internet afd. er det nødvendigt at tilkoble en Cisco
router til vores pro@ccess løsning."
--
MvH
Gregers Petersen
http://main.internord.dk/~petersen/disclaimer.html
| |
Gert Elnegaard (20-04-2001)
| Kommentar Fra : Gert Elnegaard |
Dato : 20-04-01 07:50 |
|
On Thu, 19 Apr 2001 21:53:32 +0200, Gregers Petersen wrote:
>
>Jeg tror lige så godt du kan sende en til hele salgsafdelingen,
>min kontakt (Heidi) mente at man kun kunne bruge en Cisco router:
>
>Citat:
>"Ifg. svar fra vores internet afd. er det nødvendigt at tilkoble en Cisco
>router til vores pro@ccess løsning."
>
Det er også den eneste officielt supporterede kundeudstyr.
Derfor bør Salg formelt ikke oplyse hvor vidt andet udstyr fungerer.
Om andet udstyr fungerer er dit eget problem og udfordring
at finde ud af.
--
Gert Elnegaard
| |
Martin Højriis Krist~ (20-04-2001)
| Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ |
Dato : 20-04-01 15:05 |
|
"Gert Elnegaard" <gel@wheel.dk> skrev i en meddelelse
news:slrn9dvn18.2195.gel@freesbee.wheel.dk...
> >"Ifg. svar fra vores internet afd. er det nødvendigt at tilkoble en Cisco
> >router til vores pro@ccess løsning."
> Derfor bør Salg formelt ikke oplyse hvor vidt andet udstyr fungerer.
Men det er jo direkte løgn at det er nødvendigt at tilkoble en Cisco...
Ellers enig
--
Med Venlig Hilsen
Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet
| |
Thomas Jensen - pil.~ (20-04-2001)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen - pil.~ |
Dato : 20-04-01 15:23 |
|
On Fri, 20 Apr 2001 16:05:08 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:
>"Gert Elnegaard" <gel@wheel.dk> skrev i en meddelelse
>news:slrn9dvn18.2195.gel@freesbee.wheel.dk...
>> >"Ifg. svar fra vores internet afd. er det nødvendigt at tilkoble en Cisco
>> >router til vores pro@ccess løsning."
>> Derfor bør Salg formelt ikke oplyse hvor vidt andet udstyr fungerer.
>
>Men det er jo direkte løgn at det er nødvendigt at tilkoble en Cisco...
Det samme fik vi at vide da vi opgraderede vores alm. proaccess adsl
til link løsningen.
Så vi måtte demontere vores virkende speedstream-løsning, for at
efterflg. at montere en identisk cisco-løsning.
På bundlinien er den eneste forskel en større kvartalsmæssig faktura,
og så at vores setup stemmer overens m. det der står på den søde dames
skærm omkring produktmuligheder.
Det er helt sjovt at snakke m. nogen som i 10 minutter fastholder at
det vi allerede havde lavet på ingen måde var muligt.
--
mvh
Thomas Jensen
http://pil.dk/
| |
Gert Elnegaard (20-04-2001)
| Kommentar Fra : Gert Elnegaard |
Dato : 20-04-01 16:01 |
|
On Fri, 20 Apr 2001 16:05:08 +0200, Martin Højriis Kristensen wrote:
>"Gert Elnegaard" <gel@wheel.dk> skrev i en meddelelse
>news:slrn9dvn18.2195.gel@freesbee.wheel.dk...
>> >"Ifg. svar fra vores internet afd. er det nødvendigt at tilkoble en Cisco
>> >router til vores pro@ccess løsning."
>> Derfor bør Salg formelt ikke oplyse hvor vidt andet udstyr fungerer.
>
>Men det er jo direkte løgn at det er nødvendigt at tilkoble en Cisco...
>Ellers enig
>
Salgsfunktionen må jo nødvendigvis henholde sig til hvad der står i
de produkt specifikationer de har fået udarbejdet.
Det er urimeligt at klandre Salgsfunktionen, for ikke at vide om 117
forskellige slags kundeudstyr virker mod P@ ISDN eller P@ ADSL.
Man kan få glimrende vejledning i dette forum, hvis man vil bevæge sig
ud på ukendt/usupporteret territorium.
TDC er på godt og ondt, ikke noget garagebutik, hvor alle ved alt, eller
lige kan råbe ud i lokalet for at få svar fra kollega.
--
Gert Elnegaard
| |
Jesper Dybdal (20-04-2001)
| Kommentar Fra : Jesper Dybdal |
Dato : 20-04-01 23:14 |
|
gel@wheel.dk (Gert Elnegaard) wrote:
>On Fri, 20 Apr 2001 16:05:08 +0200, Martin Højriis Kristensen wrote:
>>Men det er jo direkte løgn at det er nødvendigt at tilkoble en Cisco...
>>Ellers enig
>>
>Salgsfunktionen må jo nødvendigvis henholde sig til hvad der står i
>de produkt specifikationer de har fået udarbejdet.
Ja, men dem skulle der da helst ikke stå direkte løgne i.
>Det er urimeligt at klandre Salgsfunktionen, for ikke at vide om 117
>forskellige slags kundeudstyr virker mod P@ ISDN eller P@ ADSL.
Ja, men det er rimeligt at klandre dem for at udtale sig om noget de
ikke ved noget om. De burde lære at sige noget i stil med "det ved
jeg ikke, og da det ligger udenfor den understøttede brug af produktet
kan/vil/må jeg heller ikke bruge tid på at finde ud af det" - i stedet
for at sige noget direkte forkert.
>Man kan få glimrende vejledning i dette forum, hvis man vil bevæge sig
>ud på ukendt/usupporteret territorium.
Ja.
>TDC er på godt og ondt, ikke noget garagebutik, hvor alle ved alt, eller
>lige kan råbe ud i lokalet for at få svar fra kollega.
I efteråret kæmpede jeg _meget_ pr. telefon med TDC i et forsøg på at
finde ud hvad dettehersens nye Pro@ccess ADSL som jeg havde bestilt,
egentlig var for noget, sådan teknisk set, og hvilke
konfigurationsmuligheder der var. Mine erfaringer (som jo ikke
behøver være generelt rigtige, men jeg mistænker at de er det efter at
have talt med en hel del TDC Erhverv-folk) kan opsummeres ca. som
følger:
* TDC Erhverv-sælgerne ved rundt regnet intet som helst om teknik, og
de ved kun til en vis grad at de ikke selv ved noget om teknik. De
havde ikke en gang en skriftlig teknisk beskrivelse de kunne give mig,
kun udtalelser som var typisk temmelig forvrængede og inkonsiste
udgaver af noget som en eller anden med en smule mere teknisk viden
havde fortalt dem. (Jeg har dog hørt fra en kollega at der siden er
fremstillet en folder med en teknisk beskrivelse af P@ ADSL som -
bortset fra et par kedelige fejl - slet ikke er dårlig.)
* De enkelte personer er imødekommende og vil gerne hjælpe, men de kan
tilsyneladende overhovedet ikke finde ud af at kommunikere med deres
kolleger i andre afdelinger. Så snart emnet forlader det de lige er
vant til at arbejde med, så kan de give én et telefonnummer hvor man
kan vente i 10 minutter og ofte derefter få at vide at personen dér
heller ikke kender noget til emnet. Denne mangel på
evne/lyst/uddannelse/tid til at påtage sig at finde svaret på sin
kundes problem selv når det kræver henvendelse til en anden afdeling -
i stedet for bare at slippe af med kunden ved at sende ham rundt i
koncernen - tror jeg er en meget stor del af grunden til at så mange
er utilfredse med TDC. (Èn gang prøvede min sælger dog faktisk at
sende en e-post-forespørgsel fra mig videre til en der burde have mere
teknisk forstand; resultatet var et ubrugeligt svar på en brøkdel af
mit spørgsmål, tydeligvis fra en der ikke vidste meget om emnet og
ikke gad svare omhyggeligt.)
Så jeg mener egentlig at TDC netop mangler lidt øvelse i at "råbe ud i
lokalet for at få svar fra kollega" via telefon eller e-post. Sådan
noget er ganske rigtigt svært i en stor koncern, men det kan altså
godt gøres meget bedre end TDC gør det.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).
| |
Allan Olesen (21-04-2001)
| Kommentar Fra : Allan Olesen |
Dato : 21-04-01 00:25 |
|
gel@wheel.dk (Gert Elnegaard) wrote:
>Det er urimeligt at klandre Salgsfunktionen, for ikke at vide om 117
>forskellige slags kundeudstyr virker mod P@ ISDN eller P@ ADSL.
Det er heller ikke nødvendigt. Udstyr kan opdeles i 4 kategorier:
1. TD ved, at det virker, og løsningen er supporteret.
2. TD ved, at det ikke virker.
3. TD ved ikke, om det virker.
4. TD ved, at det virker, men løsningen er ikke supporteret.
Hvis man overfor kunderne vælger at se bort fra kategori 4 og putte
dette udstyr over i kategori 3, er det selvfølgelig helt i orden.
Hvis man overfor kunderne vælger at se bort fra kategori 3 og putte
dette udstyr over i kategori 2, bevæger man sig på grænsen til løgn og
vildledning.
Men det er sådan set ikke et TD-problem. Verden er desværre fyldt med
mennesker, der mener, at alt hvad de ikke kender til, ikke kan lade
sig gøre.
--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."
| |
Gert Elnegaard (23-04-2001)
| Kommentar Fra : Gert Elnegaard |
Dato : 23-04-01 20:53 |
|
On Sat, 21 Apr 2001 01:24:55 +0200, Allan Olesen wrote:
>gel@wheel.dk (Gert Elnegaard) wrote:
>
>>Det er urimeligt at klandre Salgsfunktionen, for ikke at vide om 117
>>forskellige slags kundeudstyr virker mod P@ ISDN eller P@ ADSL.
>
>Det er heller ikke nødvendigt. Udstyr kan opdeles i 4 kategorier:
>
>1. TD ved, at det virker, og løsningen er supporteret.
Cisco IOS ISDN Router.
>2. TD ved, at det ikke virker.
Bl.a. alt TA udstyr(non router). Denne sag var på en TA.
P.t. kender jeg kun til Cisco IOS, som understøtter alle de funktionaliteter,
som P@ ISDN indeholder.(multilink PPP, STAC compression,
modtage indkommende kald, etc.).
Det er og bliver urealistisk at TDC Salg kender alle finesser i alle produkter.
Derfor har retningslinier indtil videre været at Salg kun skulle oplyse om
routere som understøtter alle funktionaliteter som P@ ISDN tilbyder
(= Cisco IOS).
Formelt set, er svaret fra Salgs medarbejder, således korrekt, og ikke
løgn/fortielse, i denne sag.
Men jeg kan da godt se pointen, fra jeres indlæg.
Problemet skyldes nok til en vis grad, at det er en Erhvervs Salgs funktion,
der modtager "uvante" spørgsmål fra "uvante" kanaler(privatkunder).
Men det er jo ikke kundens problem.
Denne diskussion betyder formentlig at man fremover vil sige:
"Ved ikke, usupporteret. Måske er der nogen funktionalitet der ikke vil virke.
Eget ansvar."
--
Gert Elnegaard
| |
Allan Olesen (23-04-2001)
| Kommentar Fra : Allan Olesen |
Dato : 23-04-01 21:56 |
|
gel@wheel.dk (Gert Elnegaard) wrote:
>>2. TD ved, at det ikke virker.
>
>Bl.a. alt TA udstyr(non router). Denne sag var på en TA.
Det var dæleme ellers en noget kategorisk udtalelse. Så vidt jeg ved,
kører mange P@ på ISDN-modem (ja, undskyld, men TA er altså efter min
mening et alt for upræcist begreb).
>P.t. kender jeg kun til Cisco IOS, som understøtter alle de funktionaliteter,
>som P@ ISDN indeholder.(multilink PPP, STAC compression,
De to ting er da ganske almindelige funktioner på et ISDN-modem.
>modtage indkommende kald,
Det er vel OS'ets opgave, hvis man benytter et ISDN-modem (og det
kommer man sikkert til at ligge og rode med selv - længe).
> etc.).
Ja, det skal jeg ikke kunne svare på, om et ISDN-modem kan klare.
>Denne diskussion betyder formentlig at man fremover vil sige:
>"Ved ikke, usupporteret. Måske er der nogen funktionalitet der ikke vil virke.
>Eget ansvar."
Fænomenalt. Så mangler jeg bare at overbevise 15-20 mennesker i den
anden tråd.
--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."
| |
Gert Elnegaard (23-04-2001)
| Kommentar Fra : Gert Elnegaard |
Dato : 23-04-01 22:53 |
|
On Mon, 23 Apr 2001 22:56:00 +0200, Allan Olesen wrote:
>gel@wheel.dk (Gert Elnegaard) wrote:
>
>>>2. TD ved, at det ikke virker.
>>
>>Bl.a. alt TA udstyr(non router). Denne sag var på en TA.
>
>Det var dæleme ellers en noget kategorisk udtalelse. Så vidt jeg ved,
>kører mange P@ på ISDN-modem (ja, undskyld, men TA er altså efter min
>mening et alt for upræcist begreb).
>
Ja, jeg har godt set dine tidligere indlæg vedr. ISDN modem kontra TA.
Jeg køber ISDN modem.
>
>>modtage indkommende kald,
>
>Det er vel OS'ets opgave, hvis man benytter et ISDN-modem (og det
>kommer man sikkert til at ligge og rode med selv - længe).
Ja, nu bliver det så blot endnu værre for Salgsmedarbejder.
Nu skal han/hun også vide hvilke OS'er der har den mulighed.
Nu fremgik det ikke af det opringelige indlæg, hvilket OS det
drejer sig om(s.v.j.h).
P@ ISDN er designet som en router løsning, og derfor burde
spørgsmålet om OS være irrelevant, hvorfor Salg ikke ved noget
om OS'er i forbindelse med P@ ISDN. Og ved måske ikke at
det er relevant at spørge om. Det er jo trods alt ikke
tekniske specialister, der sidder i Salg, typisk.
Men som sagt: nedenstående standard svar er bedre.
/Gert
>
>>Denne diskussion betyder formentlig at man fremover vil sige:
>>"Ved ikke, usupporteret. Måske er der nogen funktionalitet der ikke vil virke.
>>Eget ansvar."
>
--
Gert Elnegaard
| |
Richard Flamsholt (23-04-2001)
| Kommentar Fra : Richard Flamsholt |
Dato : 23-04-01 23:52 |
|
gel@wheel.dk (Gert Elnegaard) skrev:
>>Det er vel OS'ets opgave, hvis man benytter et ISDN-modem (og det
>>kommer man sikkert til at ligge og rode med selv - længe).
>
>Ja, nu bliver det så blot endnu værre for Salgsmedarbejder.
>Nu skal han/hun også vide hvilke OS'er der har den mulighed.
Nej da.
Salgsmedarbejderen skal, som nu, kun kunne besvare spørgsmål om de OS'er
og teknologier, der understøttes. Forskellen er, at andre spørgsmål ikke
bør besvares med "Det kan man ikke", men med:
>>>"Ved ikke, usupporteret. Måske er der nogen funktionalitet der ikke vil virke.
>>>Eget ansvar."
--
Richard Flamsholt
richard@flamsholt.dk - www.richard.flamsholt.dk
| |
Gert Elnegaard (24-04-2001)
| Kommentar Fra : Gert Elnegaard |
Dato : 24-04-01 08:07 |
|
On Tue, 24 Apr 2001 00:51:51 +0200, Richard Flamsholt wrote:
>gel@wheel.dk (Gert Elnegaard) skrev:
>>
>>Ja, nu bliver det så blot endnu værre for Salgsmedarbejder.
>>Nu skal han/hun også vide hvilke OS'er der har den mulighed.
>
>Nej da.
>
>Salgsmedarbejderen skal, som nu, kun kunne besvare spørgsmål om de OS'er
>og teknologier, der understøttes. Forskellen er, at andre spørgsmål ikke
>bør besvares med "Det kan man ikke"
Jeg tror efterhånden humlen i dette er:
Hvis TDC udtaler sig kategorisk om givet kundeudstyr virker eller ej, så
er det ikke nødvendigvis ond tro(løgn og misinformation), og udtryk for at
man ikke tør indrømme at der er noget man ikke ved, er kundefjendsk, og i
det hele taget kun anvender sin tid på at udtænke, hvorledes man kan genere
kunder mest muligt.
Kunne måske tænkes at TDC medarbejder i den givne situation opfatter sin
viden som tilstrækkelig til at kunne give et kategorisk svar.
Hvem her vil sige sig fri for, nogensinde at have haft et standpunkt, som
man var sikker(skråsikker) på, for derefter at blive korrigeret af det altid
alvidende/bedrevidende Usenet?
/Gert
(nedenstående bevidst ikke fjernet, og modificeret.)
>
>>>>"Ved ikke, usupporteret. Måske er der nogen funktionalitet der ikke vil virke.
>>>>Eget ansvar.Spørg evt. på Usenet."
>
--
Gert Elnegaard
| |
Anders Larsson \(Rem~ (23-04-2001)
| Kommentar Fra : Anders Larsson \(Rem~ |
Dato : 23-04-01 23:42 |
|
"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:9c24su$sc9$3@news.inet.tele.dk...
> gel@wheel.dk (Gert Elnegaard) wrote:
>
>... snip...snap...
>ting er da ganske almindelige funktioner på et ISDN-modem.
>
> >modtage indkommende kald,
>
> Det er vel OS'ets opgave, hvis man benytter et ISDN-modem (og det
> kommer man sikkert til at ligge og rode med selv - længe).
>
> > etc.).
Nej - da Pro@ccess benytter CHAP protokollen, skal modemet understøtte
dette. Jeg ville da f.eks. gerne vide hvordan dette skulle kunne lade sig
gøre under f.eks. Win9x ?
CHAP understøttes mig bekendt af alle modemer ved udgående opkald, hvorimod
det kun er routere der understøtter det ved indgående opkald.
CHAP protokollen er genske enkelt mere sikker (og sikkert også dyrere at
implementere på modtage opkald)
Jeg har dog set en 3COM router på tilbud til under 1200 (inkl. moms) hos
www.proconsult.dk - som jeg i øvrigt ikke har nogen relationer til. Den
understøtter efter hvad jeg kan se, de funktioner TDC tilbyder.
Så - det KAN lade sig gøre at få en router til næsten samme pris som en alm
TA.
Pro@ccess er orienteret mod kunder som benytter router, hvorved alle mulige
forskellige OS problemer er uvedkommende. Tænk blot på hvor mange
forskellige Unix varianter der anvendes i erhvervslivet (som jo er
kundesegmentet)
Jeg mener at det er ganske rimeligt at TDC ikke supporter udstyr, som ikke
er leveret med produktet - prøv f.eks. at købe din egen ADSL router, og få
CC eller WOL til at supportere den hvis den er af en anden type end hvad de
selv bruger.
Selv har jeg Pro@ccess hvor jeg benytter et alm Zyxel Omni LCD ISDN modem.
Jeg HAR forsøgt at få Radius til at acceptere CHAP på indgående opkald - men
opgivet.
Venter så blot til d. 1/7 hvor der er mulighed for ADSL.
--
Med venlig hilsen / Best regards
Anders Larsson
Tænk positivt.....
.....Det kunne være værre....
| |
Allan Olesen (24-04-2001)
| Kommentar Fra : Allan Olesen |
Dato : 24-04-01 09:46 |
|
"Anders Larsson \(Remove x\)" <x.BitNix@NoSpam.dk> wrote:
>Nej - da Pro@ccess benytter CHAP protokollen, skal modemet understøtte
>dette. Jeg ville da f.eks. gerne vide hvordan dette skulle kunne lade sig
>gøre under f.eks. Win9x ?
Hvem siger, det skal kunne lade sig gøre under alle OS'er? Det skal
bare kunne lade sig gøre under eet OS, før Gerts påstand er forkert.
>CHAP understøttes mig bekendt af alle modemer ved udgående opkald, hvorimod
>det kun er routere der understøtter det ved indgående opkald.
Du tænker på den transparente PAP/CHAP-konvertering, som nogle (alle?)
ISDN-modemer har? Det er sikkert korrekt, at den kun virker ved
udgående opkald. Jeg har aldrig testet det.
>Jeg mener at det er ganske rimeligt at TDC ikke supporter udstyr, som ikke
>er leveret med produktet
Det udsagn tyder på, at du ikke har forstået, hvad diskussionen går ud
på. Ingen her har forlangt support - kun sandfærdige svar.
--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."
| |
Søren C. Fischer (20-04-2001)
| Kommentar Fra : Søren C. Fischer |
Dato : 20-04-01 22:36 |
|
"Gert Elnegaard" <gel@wheel.dk> skrev i en meddelelse
news:slrn9dvn18.2195.gel@freesbee.wheel.dk...
> Det er også den eneste officielt supporterede kundeudstyr.
> Derfor bør Salg formelt ikke oplyse hvor vidt andet udstyr fungerer.
> Om andet udstyr fungerer er dit eget problem og udfordring
> at finde ud af.
Nu har vi efterhånden hørt stolpe op og stolpe ned om "supporteret udstyr".
Gider en af Jer der er ansat hos TDC ikke nok at vise os hvor en kunde som
overvejer Pro@ ISDN kan se denne liste ??
En potentiel kunde sidder ikke nødvendigvis og gennemlæser nyhedsgrupper,
for så at finde svaret her.
Der er *intet* nævnt på www.zilion.dk desangående (så vidt jeg kan se)...
--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as
| |
Jesper Skriver (20-04-2001)
| Kommentar Fra : Jesper Skriver |
Dato : 20-04-01 23:36 |
|
On Fri, 20 Apr 2001 23:35:43 +0200, Søren C. Fischer wrote:
>"Gert Elnegaard" <gel@wheel.dk> skrev i en meddelelse
>news:slrn9dvn18.2195.gel@freesbee.wheel.dk...
>> Det er også den eneste officielt supporterede kundeudstyr.
>> Derfor bør Salg formelt ikke oplyse hvor vidt andet udstyr fungerer.
>> Om andet udstyr fungerer er dit eget problem og udfordring
>> at finde ud af.
>
>Nu har vi efterhånden hørt stolpe op og stolpe ned om "supporteret udstyr".
>Gider en af Jer der er ansat hos TDC ikke nok at vise os hvor en kunde som
>overvejer Pro@ ISDN kan se denne liste ??
Den er ganske enkelt
Cisco IOS router.
--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer
| |
Søren C. Fischer (20-04-2001)
| Kommentar Fra : Søren C. Fischer |
Dato : 20-04-01 23:54 |
|
"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse
news:slrn9e1eeb.2bh8.jesper@freesbee.wheel.dk...
> >Nu har vi efterhånden hørt stolpe op og stolpe ned om "supporteret
udstyr".
> >Gider en af Jer der er ansat hos TDC ikke nok at vise os hvor en kunde
som
> >overvejer Pro@ ISDN kan se denne liste ??
>
> Den er ganske enkelt
>
> Cisco IOS router.
Skal jeg tolke dit svar således, at listen er hemmelig, men oplyses på
forespørgsel...?
Du er en af de første til at forsvare, at TDC prioriterer usenet lavt, idet
kun en meget lille del af kunderne benytter dette. Os der er her ved
efterhånden godt at Cisco IOS er den eneste, men hvad med masserne...?
Det som jeg efterlyste var hvor en alm. kunde kunne få det oplyst inden
bestilling af Pro@ ISDN, så vi undgår alle de pokkers mange spm der er på
usenet med bøvl omkring ikke-supporteret hardware...
Guderne må vide hvor mange kunder med Pro@ ISDN der sidder derude med
problemer, og som aldrig har hørt om usenet... De løber jo panden imod en
mur når de ringer til TDC-support...
Pointe: en eller anden internt hos TDC burde opfordre www.zillion.dk til at
i det mindste nævne "listen" med supporteret hardware på sitet...
--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as
| |
Jesper Skriver (21-04-2001)
| Kommentar Fra : Jesper Skriver |
Dato : 21-04-01 00:11 |
|
On Sat, 21 Apr 2001 00:54:23 +0200, Søren C. Fischer wrote:
>"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse
>news:slrn9e1eeb.2bh8.jesper@freesbee.wheel.dk...
>> >Nu har vi efterhånden hørt stolpe op og stolpe ned om "supporteret
>udstyr".
>> >Gider en af Jer der er ansat hos TDC ikke nok at vise os hvor en kunde
>som
>> >overvejer Pro@ ISDN kan se denne liste ??
>>
>> Den er ganske enkelt
>>
>> Cisco IOS router.
>
>Skal jeg tolke dit svar således, at listen er hemmelig, men oplyses på
>forespørgsel...?
Den er ikke hemmelig, men det ENESTE som er supporteret er Cisco IOS routere.
>Det som jeg efterlyste var hvor en alm. kunde kunne få det oplyst inden
>bestilling af Pro@ ISDN, så vi undgår alle de pokkers mange spm der er på
>usenet med bøvl omkring ikke-supporteret hardware...
Ved at spørge den sælger de køber produktet af.
--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer
| |
Fischer & Døssing (21-04-2001)
| Kommentar Fra : Fischer & Døssing |
Dato : 21-04-01 07:23 |
|
"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse
news:slrn9e1gfv.2c43.jesper@freesbee.wheel.dk...
> On Sat, 21 Apr 2001 00:54:23 +0200, Søren C. Fischer wrote:
>
> >Skal jeg tolke dit svar således, at listen er hemmelig, men oplyses
> >på forespørgsel...?
>
> Den er ikke hemmelig, men det ENESTE som er supporteret er Cisco IOS
> routere.
>
> >Det som jeg efterlyste var hvor en alm. kunde kunne få det oplyst
> >inden bestilling af Pro@ ISDN, så vi undgår alle de pokkers mange spm
> >der er på usenet med bøvl omkring ikke-supporteret hardware...
>
> Ved at spørge den sælger de køber produktet af.
Så man skal på forhånd sørge for at stille sælgeren spørgsmål om alt fra
a-z vedr. det købte produkt ?
For efter din mening er det "ikke så godt" *bagefter* ?
Er det ikke lettere urealistisk ? Utopisk ligefrem måske ?
Desuden drejer det sig om tekniske spørgsmål og svar som *ikke*
interesserer den typiske kunde.
Han/hun skal bare have et produkt der virker.
Teknikken er for langt langt størstedelen underordnet. Men what's new...
--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as
http://www.fischer.as
| |
Martin Edlich (21-04-2001)
| Kommentar Fra : Martin Edlich |
Dato : 21-04-01 08:26 |
|
In article <9br8uv$ie2$1@sunsite.dk>,
Fischer & Døssing <peter@fischer.ms> wrote:
> Desuden drejer det sig om tekniske spørgsmål og svar som *ikke*
> interesserer den typiske kunde.
Gad vide om det er fordi det tiltænkte kundesegment er "erhverv" og at
disse tillægges enten en større viden end den gennemsnitlige
privatkunde, eller en "løsere" pengepung.
--
MVH
Martin Edlich, MF (MegaFar)
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).
| |
Fischer & Døssing (21-04-2001)
| Kommentar Fra : Fischer & Døssing |
Dato : 21-04-01 09:03 |
|
"Martin Edlich" <newsspam2@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse
news:newsspam2-305A56.09262421042001@tnews.inet.tele.dk...
> In article <9br8uv$ie2$1@sunsite.dk>,
> Fischer & Døssing <peter@fischer.ms> wrote:
>
> > Desuden drejer det sig om tekniske spørgsmål og svar som *ikke*
> > interesserer den typiske kunde.
>
> Gad vide om det er fordi det tiltænkte kundesegment er "erhverv" og at
> disse tillægges enten en større viden end den gennemsnitlige
> privatkunde, eller en "løsere" pengepung.
For letkøbt en kommentar IMO.
Hvorvidt virksomhederne eller privatkunderne der her er tale om har
større eller mindre viden er vist fifty-fifty fordelt.
Det er *ikke* mit indtryk af virksomhederne er fyldt med folk der har
den viden som du giver udtryk for.
PA produktet er bare et bedre produkt end de andres IMO.
Hvis det var pengene der afgjorde det, var folk vist hos CC, WOL,
Mobilix eller på Netexpress.
Ikke PA.
Iøvrigt:
Når man ringer til Erhvervssupport, så bliver man tit spurgt om man er
erhvervskunde eller privatkunde. Hvordan definerer I dette ?
Jeg selv ligger mit imellem, men siger altid privat. Tror jeg vil sige
erhverv næste gang.
Måske bedre service eller support ? Hurtigere ?
Surt opstød: Symptomatisk at tråde af denne karakter hurtigt udvikler
sig til situationer, hvor kunden (kunderne) nærmest er til besvær for
TDC
--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as
http://www.fischer.as
| |
Søren C. Fischer (21-04-2001)
| Kommentar Fra : Søren C. Fischer |
Dato : 21-04-01 11:30 |
|
"Fischer & Døssing" <peter@fischer.ms> skrev i en meddelelse
news:9brerl$mpq$1@sunsite.dk...
> Surt opstød: Symptomatisk at tråde af denne karakter hurtigt udvikler
> sig til situationer, hvor kunden (kunderne) nærmest er til besvær for
> TDC
Vi kipper med flaget, og mindes de hedengangne CC dage, hvor alting pinedød
skulle tage sit udspring i klassikeren "har du forlængerledning imellem
modem og tlfstik?"
Nuvel, TDC opleves ikke helt så "slem", men de er bestemt heller ikke
perfekte!
--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as
| |
Simon Skals (21-04-2001)
| Kommentar Fra : Simon Skals |
Dato : 21-04-01 18:55 |
|
It seems Søren C. Fischer wrote:
>Vi kipper med flaget, og mindes de hedengangne CC dage, hvor alting pinedød
>skulle tage sit udspring i klassikeren "har du forlængerledning imellem
>modem og tlfstik?"
Hvilket er et relevant spørgsmål. Men sikkert ligeså irriterende
som påstanden "der er ikke noget galt på mit system!"
--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."
| |
Fischer & Døssing (21-04-2001)
| Kommentar Fra : Fischer & Døssing |
Dato : 21-04-01 21:29 |
|
"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse
news:slrn9e3ibe.245.spam@ www.gid.dk...
> It seems Søren C. Fischer wrote:
> >Vi kipper med flaget, og mindes de hedengangne CC dage, hvor alting
> >pinedød skulle tage sit udspring i klassikeren "har du
> >forlængerledning imellem modem og tlfstik?"
>
> Hvilket er et relevant spørgsmål. Men sikkert ligeså irriterende
> som påstanden "der er ikke noget galt på mit system!"
Umuligt !!
--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as
http://www.fischer.as
| |
Martin Edlich (21-04-2001)
| Kommentar Fra : Martin Edlich |
Dato : 21-04-01 10:07 |
|
In article <9brerl$mpq$1@sunsite.dk>,
Fischer & Døssing <peter@fischer.ms> wrote:
> For letkøbt en kommentar IMO.
Muligt du synes det, jeg synes til gængæld at der er for meget
meningsløst brok og skyden skylden på andre for egen dumhed/uvidenhed.
> Hvorvidt virksomhederne eller privatkunderne der her er tale om har
> større eller mindre viden er vist fifty-fifty fordelt.
> Det er *ikke* mit indtryk af virksomhederne er fyldt med folk der har
> den viden som du giver udtryk for.
Det er så muligt, men firmaer ser så ikke noget odiøst i at betale for
at få folk med forstand på produktet til at sætte det op for dem.
Jeg vil tro at firmakunder, uden folk på lønningslisten der har forstand
på routeropsætning osv, bestiller en komplet løsning fra TDC. Altså "vi
skal bruge det og det, send regningen". Privatkunderne har vi adskillige
gange set flæbe over at de skal betale for en ydelse: "Hvorfor skal det
være så dyrt at få lavet ændringer i "min" router, når en hjernedød
skovsnegl kan gøre det på mindre end 2 minutter. Hvordan gør man
forresten?" og mere af samme skuffe [Moar, de store driller].
> PA produktet er bare et bedre produkt end de andres IMO.
Det er faktisk det eneste produkt af den art.
> Hvis det var pengene der afgjorde det, var folk vist hos CC, WOL,
> Mobilix eller på Netexpress.
> Ikke PA.
Nu stod der jo "ISDN" i headeren....
Jeg tror helt ærligt ikke at TDC's erhvervsproduktet er rettet mod folk
der i en ng skriver "hvad koster Pro@ccess ISDN?". Jeg ville have det
dårligt med at sælge sådan et produkt til den pris til den slags
mennesker.
--
MVH
Martin Edlich (1)
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).
| |
John Hinge (21-04-2001)
| Kommentar Fra : John Hinge |
Dato : 21-04-01 12:03 |
|
Fischer & Døssing wrote:
>
> Iøvrigt:
> Når man ringer til Erhvervssupport, så bliver man tit spurgt om man er
> erhvervskunde eller privatkunde. Hvordan definerer I dette ?
> Jeg selv ligger mit imellem, men siger altid privat. Tror jeg vil sige
> erhverv næste gang.
> Måske bedre service eller support ? Hurtigere ?
>
Hvis du ringer til 80808065 (TDC Erhvervssupport) forventer supporterne
at det du vil jave hjælp til er f.eks :
Webhotel/Mailhotel/NetStart/Pro@cess ADSL
Hvis du f.eks har en NetExpres eller et Opasia standard abonnement, så
er det *ikke* Erhvervssupport du skal til, selvom du sidder med et
firma med en masse medarbejdere.
Med erhvervssupport menes support til erhvervsrettede produkter.
Og det betyder ikke at du *skal* have et firma for at få denne
support, alle har lov at købe f.eks et webhotel og få support på det.
--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
Med denne meddelelse repræsenterer jeg ikke TDC, bare mig selv.
"Love hurts baby..." Spike, Buffy tVs
http://www.shayera.org - http://www.spoon-demogroup.net
| |
Fischer & Døssing (21-04-2001)
| Kommentar Fra : Fischer & Døssing |
Dato : 21-04-01 12:42 |
|
"John Hinge" <shayera_gimmenospam_@cutey.com> skrev i en meddelelse
news:3AE168F1.D028B43A@cutey.com...
> Fischer & Døssing wrote:
> >
> > Iøvrigt:
> > Når man ringer til Erhvervssupport, så bliver man tit spurgt om man
> > er erhvervskunde eller privatkunde. Hvordan definerer I dette ?
> > Jeg selv ligger mit imellem, men siger altid privat. Tror jeg vil
> > sige erhverv næste gang.
> > Måske bedre service eller support ? Hurtigere ?
> >
>
> Hvis du ringer til 80808065 (TDC Erhvervssupport) forventer
> supporterne at det du vil jave hjælp til er f.eks :
> Webhotel/Mailhotel/NetStart/Pro@cess ADSL
> Hvis du f.eks har en NetExpres eller et Opasia standard abonnement, så
> er det *ikke* Erhvervssupport du skal til, selvom du sidder med et
> firma med en masse medarbejdere.
> Med erhvervssupport menes support til erhvervsrettede produkter.
> Og det betyder ikke at du *skal* have et firma for at få denne
> support, alle har lov at købe f.eks et webhotel og få support på det.
I know... og ?
Min (lille, og iøvrigt taget ud af sammenhængen af forrige indlæg)
pointe er, at
det virker som om, at TDC Erhvervssupport splitter folk op i
privatkunder og erhvervskunder *efter* man er blevet enige med dem i
tlf. hos TDC Erhverv, at man har nu også har ringet det korrekte sted
hen.
NE og Opasia forhold ikke interessante her.
--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as
http://www.fischer.as
| |
Per Thrane (22-04-2001)
| Kommentar Fra : Per Thrane |
Dato : 22-04-01 11:49 |
|
Hej Fischer
[ Lørdag April 21 2001, skrev: Fischer & Døssing til All om emnet: "Re: pro@ccess ISDN igen ..."]
>> Gad vide om det er fordi det tiltænkte kundesegment er "erhverv" og
>> at disse tillægges enten en større viden end den
>> gennemsnitlige privatkunde, eller en "løsere" pengepung.y
FD> For letkøbt en kommentar IMO.
Helt enig. Proaccess er et mere proff produkt med 8 faste IP adresse og mulighed for at køre med egen server derhjemme. Proaccess er jo et LAN produkt. Det henvender sig klart til en erhvervkunde eller avanceret privatbruger.
Men naturligvis kan normale privatkunder også bruge det på sammen måde som de brugte WOL og CC's fastpris produkter, uden at bruger alle mulighederne produktet indeholder.
e \/
#|_ (_|
_###\ ___| |_ Mvh. Per+
.... Intet positivt er kommet fra en negativ tanke
| |
Fischer & Døssing (20-04-2001)
| Kommentar Fra : Fischer & Døssing |
Dato : 20-04-01 11:43 |
|
"Gregers Petersen" <gregers@fjern-dette-petersen.nu> skrev i en
meddelelse news:9bnflj$5v3$1@news.inet.tele.dk...
> "Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
> meddelelse news:9bncrh$1vpk$1@tnews.inet.tele.dk...
> > Prøver at se om jeg kan sende hende en note...
>
> Jeg tror lige så godt du kan sende en til hele salgsafdelingen,
> min kontakt (Heidi) mente at man kun kunne bruge en Cisco router:
Slutter op bag rundsending af produktblade til hele afdelingen.
Alle jeg p.t. har snakket med (måske minus 1... uvist om hun nu også
virkelig forstod det) har følgende logik:
PA ADSL + ISDN2 abonnement = PA ISDN
Arghh...
Og så skulle TDC (uvist hvem!) ringe ml. 8-9 her til morgen.
Men personen må have forspist sig i wienerbrød og drukket for lidt
kaffe.
For intet skete.
Så jeg står stadig ved udgangspunktet om at få foretaget følgende:
1. Konvertere ISDN->PSTN
2. Samtidigt ændre mit PA ADSL udstyr fra ISDN->PSTN
(skillefilter+modem)
3. Samtidigt ændre centralens PA ADSL udstyr
4. OG!! sikre at mit PA ADSL har en nedetid på max.!! 1-2 dage. (2 dage
er for lang tid, men man er vel large)
PS. En svært utilfreds TDC kunde som er forbandet over at det
tilsyneladende er så svært at snakke organisatorisk på tværs hos TDC.
--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as
http://www.fischer.as
| |
Søren C. Fischer (19-04-2001)
| Kommentar Fra : Søren C. Fischer |
Dato : 19-04-01 16:52 |
|
"Kenneth Frederiksen" <ksf@co-nospam-ol.dk> skrev i en meddelelse
news:9bms7g$2s6c$1@news.cybercity.dk...
> Er der 1 der kan forklare mig hvad jeg skal gøre for at få mit Lasat Speed
2
> isdn modem
> til at køre pro@ccess .?
Pro@ ISDN kan sagtens benyttes som en ganske alm. dilup forbindelse til
internet - lissom du måske er vant til i forvejen...
Udfyld brugernavn + password, og ring til det angivne nummer (formentli
16261), og du er på
En router er *ikke* nødvendigt.
--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as
| |
René Rosenlund (20-04-2001)
| Kommentar Fra : René Rosenlund |
Dato : 20-04-01 09:12 |
|
On Thu, 19 Apr 2001 16:21:30 +0200, "Kenneth Frederiksen"
<ksf@co-nospam-ol.dk> wrote:
>Jeg er sikker på at hvis jeg havde stået foran den dame jeg snakkede med ,
> havde hun angrebet mig ,og hakket mig en på tuden.
>For dælen ,hvor blev hun sur ,da jeg tvivlede på hvad hun sagde .
Pfffff, lyder som hende fra fejlmeldingen jeg talte med den ene dag,
som hårdnakket påstod at alt mit udstyr var kortsluttet. :)
>Er der 1 der kan forklare mig hvad jeg skal gøre for at få mit Lasat Speed 2
>isdn modem
>til at køre pro@ccess .?
Jammen du sætter det da bare til, at ringe til 16261 i din dialup via
netværk og angiver dit lip nr. og adgangskoden.
Du kan dog ikke svare tilbage til teleDK nar de ringer til dig fra
deres 63xxxxxx nr. men evt. vælge, at være koblet op konstant med
f.eks. en linie.
Mvh
René
| |
|
|