GeForce 5200 / Fifa 2004
Fra : Kim Larsen

Dato : 25-12-03 19:33

Hej i gruppen

Hvis i gerne så denne post i dk.spil.computer, så sig bare til.

Min svoger har et GeForce FX5200, kan det være det der er problemet med hans
nye Fifa 2004, det hakker lidt selv i 800x600 og det bliver værre ved
1024x768 og så fremdeles.
Resten af maskinen, 128 Mb Ram og en AMD 1600+

Kim Larsen

Fra : Jesper Laursen

Dato : 25-12-03 22:00

"Kim Larsen" <mythos_fjern_@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> 1024x768 og så fremdeles.
> Resten af maskinen, 128 Mb Ram og en AMD 1600+

Det er vist hele kombinationen, der er lige i underkanten. Spillet er
rimeligt krævende ligesom 2003'eren. Jeg vil specielt fremhæve dit
grafikkort og din mængde af ram, som værende de primære flaskehalse.

VH Jesper Laursen

Fra : Kim Larsen

Dato : 25-12-03 23:03

> [...]
> rimeligt krævende ligesom 2003'eren. Jeg vil specielt fremhæve dit
> grafikkort og din mængde af ram, som værende de primære flaskehalse.

2003 kører fint på maskinen. Jeg har selv fremhævet de to ting du nævner for
ham, men det kunne jo være det var noget andet der spiller ind.

Kim Larsen

Fra : Jesper Laursen

Dato : 27-12-03 12:30

> [...]
for
> ham, men det kunne jo være det var noget andet der spiller ind.

Det er også bare mit bud, og jeg tror at det her problemet ligger.
Jeg kan heller ikke huske, om spillet kræver, at cd'en skal sidde i drevet.
Måske dette sløver computeren ned.

VH Jesper Laursen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-12-03 19:05

Jesper Laursen wrote:
> "Kim Larsen" <mythos_fjern_@tdcadsl.dk> wrote in message

> Det er vist hele kombinationen, der er lige i underkanten. Spillet er
> rimeligt krævende ligesom 2003'eren.

2003'eren er da ikke specielt krævende.
Min ene søn kører det på en P3-650 med 256 MB ram og et GF4 MX kort (64 MB),
det kører helt flydende i 800x600.
Den anden kører det på en Duron 900 med 384 MB ram og også med et GF4 MX
kort (64MB), også her kører det fejlfrit i 800x600.
Så krævende synes jeg ikke man kan kalde det.

2004'eren kender jeg/vi dog ikke endnu, men det kommer jo nok.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Jesper Laursen

Dato : 27-12-03 15:15

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message

> [...]
> Så krævende synes jeg ikke man kan kalde det.
>
> 2004'eren kender jeg/vi dog ikke endnu, men det kommer jo nok.

Det er jo heller ikke kun et spørgsmål om opløsningen, men så sandelig også
om textures og details osv...

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-12-03 10:33

Jesper Laursen wrote:

> Det er jo heller ikke kun et spørgsmål om opløsningen, men så
> sandelig også om textures og details osv...

På mine ungers maskiner kører det nu ret flot (og med standard
indstillinger, både for spil samt grafikkort).
Så at sige det er meget krævende, det giver jeg dig ikke ret i.

Jeg er godt klar over at man kan få meget pænere grafik med AA og alt der
"nymodens" tingeltangel, men det bliver spillet jo ikke bedre af, kun
pænere.

Per
www.perbeer.ninja.dk