Køb af grafikkort
Fra : Carsten

Dato : 23-12-03 14:23

Hej NG
Kan jeg godt købe dette grafikkort: Ati Radeon 9200 128 MB, TV-Out.

Det er til spil og alm. god skærm opløsning, eller skal jeg købe et andet?

MVH
Carsten

Fra : Brian Lund

Dato : 24-12-03 05:40

> Hej NG
> Kan jeg godt købe dette grafikkort: Ati Radeon 9200 128 MB, TV-Out.
>
> Det er til spil og alm. god skærm opløsning, eller skal jeg købe et andet?

Brug lidt flere penge og køb et Geforce4 TI4200 eller et Radeon 9600 (helst
pro eller XT), de yder en del bedre, og koster en smule mere :)

(Radeon 9600 har DirectX 9 support)

Evt. kan du se om du kan finde et brugt GF4 ti4200 eller Radeon 9500 (Yder
som 9600)...

Brian

Fra : Jesper

Dato : 24-12-03 14:21

Ja jeg vil jo mene det kommer helt an på hvilke spil du vil spille. Man kan
sagtens købe et stort dyrt grafikkort, men det kan jo også være det samme
som at skyde gråspurve med kanoner, hvis det ikke er de grafikkrævende
programmer du bruger. Om det så hedder spil, eller om det er til
videoredigering, eller andet grafikkrævende ting er det klart nok man skal
have et kraftigt kort. Men er spillene bare 1-2 år gamle, så vil et kort med
64 Mb ram være fuldt ud lige så god som et med 128 Mb. Opløsningen vil
aldrig være højere, end hvad spillet er lavet til, uanset om man har et
grafikkort med 4 eller 256 Mb ram. Så i bund og grund er det dit behov der
afgør hvilket kort du skal vælge. Lige til slut vil jeg da så sige at det
kort du har valgt er et ganske fint kort, og det vil nok kunnedække 90 % af
alles behov for grafikkort. Der er så selvfølgelig nogen der ikke kan få
deres kort store nok, eller hurtige nok. Et andet alternativ er, som der er
blevet skrevet i den anden tråd, et brugt GF4 TI4200 eller TI4600 eller
lignende. men som sagt, det valgte vil med meget stor sandsynlighed dække
dit behov i hvert fald det næste år eller mere.

MVH

Jesper