MultiFunktions printer
Fra : Søren Larsen

Dato : 25-12-03 12:43

Hej

Efter at have fået en lille indsprøjning af penge i Julegave, vil jeg gerne
have at vide, hvilken af sådan slags printer,
jeg skal købe.

Pris : 1000-1500
Billig farver, når man skal købe

Gode julehilsner

Søren

Fra : Jesper

Dato : 25-12-03 20:14

Først vil jeg da så lige spørge dig -- hvor tit mener du selv du får brug
for en kopimaskine ?? Hovedparten af de Multimaskiner der er på markedet
idag (og jeg vil mene det er den gruppe du rammer med den økonmi du sætter
op ) er kun i sort/hvid, så hvis det er farve udskrifter fra en kopimaskine
du mangler skal du op med tegnedrengen og spæde en god sjat til selv. Så
derfor er det jo spørgsmålet om den kopimaskine der er i de maskiner er så
anvendelig alligevel. Okay -- det er smart, men hvad skal man bruge det
til??

Så er der scannerfunktionen. Tja -- den er jo så indbygget i en maskine som
har en printer også, og dermed vil det så fylde mindre, end to seperate
maskiner. Hvor tit man så bruger en scanner er jo så også noget man skal
vurdere. Hvis det ikke er meget man bruger en scanner, vil jeg foreslå dig
at købe en billig, evt. brugt. Jeg ved at min scanner bliver ikke brugt ret
meget, og den købte jeg brugt til 250 kr. for 1 års tid siden. Så vurder
hvor meget du vil bruge scanneren også. Det kunne jo være at du kunne få en
billigt.

Til sidst er der så printeren. Her vil jeg så slet ikke sige at du skal gå
på kompromis. Den dyreste printer er så nødvendigvis ikke dden der er
billigst at bruge. Så også her er det nødvendigt at se sig for. Canon er
generelt billig, både med patroner, og med prisen på printeren. Hvilke
udskrifter den så kan lave i hvilken kvalitet, er jo også noget man skal
vurdere hvor meget man vil have. Men de nyere printere konkurerer jo nærmest
om hvor høj en opløsning de kan give, men tag det ikke altid for givet. Prøv
evt. om du kan få lov til at se en standard udskrift fra den ønskede printer
inden du lægger pengene for den.

Mit forslag til et par gode printere, der ikke kan andet end at printe er ::

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1484588002

eller

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1484598027

Jeg vil sige at begge printere opfylder manges behov, samtidig kan begge
printere printe DIREKTE PÅ en CD !!

Men det er selvfølgelig mit valg. Og du kan jo vælge som du vil, men jeg
mener bare at ALT der bliver bygget sammen af flere enheder i et kabinet må
give problemer. Måske ikke lige som nyt, men når det bliver lidt ældre. Og
der er jo så også lige det ved det, at når ÉN af tingene går i stykker skal
man undvære det hele ind til det er repareret.

MVH

Jesper