Scannerkvalitet på Hp1110
Fra : Søren Christensen

Dato : 25-12-03 10:36

Hejsa!

Jeg har fået en Hp1110 printer/scanner i en i julegave.
Jeg er meget overrasket over kvaliteten af fotoprints.
De er virkelige flotte.
Men scanneren synes jeg er meget ringe.
Prøver jeg at scanne et foto bliver det i en noget mærkelig
grov kvalitet.
Kan det virkelig passe?

Min gamle Zitech scanner der vel er 5 år gammel, scanner
MEGET bedre og den gav jeg enda kun 1000kr for den
gang og det var en discount scanner.
Hva er jeres erfaring?

Venligst og god jul!

Fra : Coach [4130]

Dato : 25-12-03 11:01

> Men scanneren synes jeg er meget ringe.
> Prøver jeg at scanne et foto bliver det i en noget mærkelig
> grov kvalitet.
> Kan det virkelig passe?

Ja, det kan godt passe.

Den er simpelthen ikke bedre til den pris.

Jeg fik byttet min 1210 (som er den samme) 2 gange pgra. dårligt scan.

Jeg valgte at poste lidt penge oveni, og fik til sidst byttet til PSC-2110.
Det var et godt valg.

mvh
Bri@n

Fra : Søren Christensen

Dato : 25-12-03 11:10

"Coach [4130]" <jeg_er_træner@og_jeg_er_let.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg fik byttet min 1210 (som er den samme) 2 gange pgra. dårligt scan.
>
> Jeg valgte at poste lidt penge oveni, og fik til sidst byttet til

Jamen kan det virkelig passe den skal være så meget dårligere end en
5år gammel discount scanner med 4800dpi som enda var interpoleret?

Venligst

Fra : Søren Christensen

Dato : 25-12-03 11:23

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:3feab062$0$27460$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> Kan det virkelig passe?
>
> Min gamle Zitech scanner der vel er 5 år gammel, scanner
> MEGET bedre og den gav jeg enda kun 1000kr for den

Har lagt en sammenligning af min gamle scanner og den nye på dk.binaer

Venligst

Fra : Coach [4130]

Dato : 25-12-03 13:29

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:3feac3bc$0$27381$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Har lagt en sammenligning af min gamle scanner og den nye på dk.binaer

Kan ikke se dit indlæg i dk.binaer

Mvh
Bri@n

OBS!!! men det er helt sikkert samme problem jeg havde.
(scan ligner noget der klippet ud af en gammel avis = godt kornet i
kvaliteten. Og det bliver værre hvis du sætter opløsningen op til f.eks. 300
dpi)

Fra : Søren Christensen

Dato : 25-12-03 16:52

> [...]
> (scan ligner noget der klippet ud af en gammel avis = godt kornet i
> kvaliteten. Og det bliver værre hvis du sætter opløsningen op til f.eks.

Ja ved ikke hva der gik galt i dk.binær men det er nøjagtigt som du
beskriver der.
Ufatteligt at min gamle scanner via printerporten scanner mange gange bedre
og så
var det enda den billigeste man kunne få for 5 år siden... :-/

Venligst