Første løbetid.
Fra : Li Lo

Dato : 23-12-03 01:15

Min Beagel hvalp på 7 måneder er kommet i løbetiden, er det bare mig eller
er det ikke ret tideligt ?
Hun er utrolig hævet bag til, og bløder meget. Hun har de sidste 2 aftner
tisset i min seng mens jeg var i et andet rum, hun er ellers stort set
renlig men hvis hun har et uheld sker det på aviser ude i køkkenet som hun
altid har adgang til. er det fordi hun ligger og slapper af i sengen og så
kan hun ikke holde blæren ?? eller hvad sker der endelig ? jeg har haft hund
før men det er ved at være ret lang tid siden jeg havde en hvalp *S*

Venlig hilsen Lise Lotte Og Bella

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 23-12-03 07:22

"Li Lo" <Li-Lo@post.tdcadsl.dk> wrote in message
> Min Beagel hvalp på 7 måneder er kommet i løbetiden, er det bare mig eller
> er det ikke ret tideligt ?

Ja, det er en meget passende alder. Som tommelfinger-regel kan man sige 6-12
mdr. for første løbetid. Jeg tror så nok at overskrider det grænsen er det
oftestved at hunden går over 12 mdr. Tit og ofte har det også noget at gøre
med hvor mange andre tæver der er og hvor dominante de er og det er ikke
uset de ældre hiver de yngre med på deres første løbetid i en flok. Min
Jenna der bliver 9 mdr. her den 5. Januar er endnu ikke kommet i løbetid og
hende jeg har Robin med har en tæve på 13 mdr. der heller ikke er kommet i
løbetid endnu.Andre flat-tæver kan komme ved 8 mdr. - Min erfaring er at det
ikke er tit flat kommer før, men det har noget at sige med størrelsen og
hvor hurtigt racen bliver moden.

> [...]
> altid har adgang til. er det fordi hun ligger og slapper af i sengen og så

Det er en ordentlig hormonel koldbøtte din hund tar' og det er ikke sjældent
man ser' adfærdsændringer ved hunde. Det kan vise sig som meget mere kælen,
mere usikker, mere sikker, "magtkampe" eller hunden kan virke lidt depri.
Det kan vise sig på mange måder...
Det er normalt de hæver op og nogen bløder mere end andre. Nu er det svært
at vide hvor meget "utrolig hævet" og "bløder meget" er, så hvis du kan, så
prøv at beskriv det nærmere!

> jeg har haft hund
> før men det er ved at være ret lang tid siden jeg havde en hvalp *S*

Ja, man glemmer hurtigt!!

Tilllykke med din lille hund er blevet en dame!

Rinnie

--
Flatcoats: Ciko (250692) Jenna (050403) og Robin (200903)
Golden: Chili (160796)

Fra : Kosmonauten

Dato : 23-12-03 09:38

> Rinnie
>
> --
> Flatcoats: Ciko (250692) Jenna (050403) og Robin (200903)
> [...]
Ups glemte lige:
God Jul & Godt Nytår til dig og hele flokken af både 2 og 4 benede Rinnie
;C)
Mvh
Martin & Laika
(Som godt ved at dette er brud på god netopførsel ;C) )

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 25-12-03 23:43

"Kosmonauten" <kraz_no@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Mvh
> Martin & Laika
> (Som godt ved at dette er brud på god netopførsel ;C) )

I lige måde!

Rinnie

Fra : Kosmonauten

Dato : 23-12-03 09:35

"Li Lo" <Li-Lo@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Min Beagel hvalp på 7 måneder er kommet i løbetiden, er det bare mig eller
> er det ikke ret tideligt ?
Hej Lise Lotte og Bella ;C)
Nu har Rinnie jo givet et (som sædvanligt ;C) ) brugbart svar. Bella opfører
sig helt "normalt", da Laika kom i sin første løbetid svulmede hun meget op
bag til og det lignede det Stokholmske blodbad ;C) Men der kan være forskel
fra hund til hund, idet min gamle hund faktisk kom igennem sin første
løbetid med kun et par dryp. Husk på at hun tisser mere end normalt og at
der sagtens kan komme en lille blære betændelse med den første løbetid.

Og det er helt normalt med den ændring af adfærd du beskriver, hun er jo som
Rinnie skriver ved at blive en "dame" ;C)

Herfra skal der lyde en Rigtig Glædelig Jul og et Godt Nytår til dig og
Bella.
Mvh
Martin & Laika (4 år men kåd som en hvalp ;C) )

Fra : KennelKipler

Dato : 23-12-03 10:39

"Li Lo" skrev d. 23-12-03 01:15 dette indlæg :

Hej Lise Lotte,

Det er en helt normal alder for første løbetid.
Og man kan også sagtens risikere at de glemmer ellers kendte færdigheder
i forbindelse med første løbetid.
Jeg ville lukke døren ind til soveværelset, så de små uheld derinde
undgås, det giver mere ro for jer begge.
Noget fysiologisk forklaring har jeg ikke på tisseriet, men det kan være
at andre har.

Julehilsner Marie.

http://www.kandu.dk/

Fra : Lene Thorup

Dato : 27-12-03 11:43

> [...]
hund
> før men det er ved at være ret lang tid siden jeg havde en hvalp *S*

Hej Lise Lotte

Min tæve er i sin anden løbetid, og er desværre også ret begejstret for at
smutte ind i
soveværelset for at tisse i sengen - eller bare et sted derinde. Jeg ved
ikke hvorfor - noget med at
afmærke vil jeg tro.

Men jeg synes nu det var rart at se dit indlæg - så jeg kan se hun ikke er
den eneste der gør sådan.

Vi har nu lukket døren ind til soveværelset - og hun tisser ikke andre
steder.

Hilsen
Lene

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-03 22:05

Tue, 23 Dec 2003 01:15:03 +0100, Li Lo wrote:

> [...]
>kan hun ikke holde blæren ?? eller hvad sker der endelig ? jeg har haft hund
>før men det er ved at være ret lang tid siden jeg havde en hvalp *S*

Nej. Hun mener nu, at hun er voksen og angriber din lederstilling.
Det er helt normalt. Du kunne jo altså også bare lukke døren til
soveværelset ik'?
O nej, det er ikke for tidligt. Jeg har en linie, hvor småtøserne
kommer i 1. løbetid når de er 6.mdr.

--
Mvh Sonja P. sonpet@***pc.dk fjern salamien http://www.sonpet.dk

Den som kun ta´r spøg for spøg og alvor kun alvorligt,
han og hun har faktisk fattet begge dele dårligt. Piet Hein