bit og byte....
Fra : Kenneth Felber

Dato : 23-12-03 00:27

Er jeg den eneste der river hår ud når tdc eller cybercity reklamerne
kører på tv?

Jeg er helt kommet i tvivl om bit og byte egentligt er det samme. Men
jeg har altid ment at bit var 1/8 byte... Har jeg ikke ret? (Vil bare
lige bekræftes)

Kenny

Fra : Sune Storgaard

Dato : 23-12-03 00:44

Kenneth Felber mumbled his insignificant opinion in:
3fe77dab$0$164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> [...]
>
> Jeg er helt kommet i tvivl om bit og byte egentligt er det samme. Men
> jeg har altid ment at bit var 1/8 byte... Har jeg ikke ret? (Vil bare

Det tror jeg der har været enighed ret længe om at en byte er 8 bits...

Der er derimod ikke total enighed om hvordan man skriver det. "kb" er ofte
kilo bit, mens "KB" er KiloByte,men ikke alle følger den notation. Så kan
man så igen diskutere om kilo er 1024, eller 1000 som kilo rent faktisk
betyder.

Men som udgangs punkt at du kan være rimelig sikker på at 1byte består af
8bits :)

Fra : -=Madsen=-

Dato : 23-12-03 01:53

<-------->
> Men som udgangs punkt at du kan være rimelig sikker på at 1byte består af
> 8bits :)
<-------->
Ja, og her er lidt mere forviring
http://www.o-g.dk/tools.htm

Fra : Peter Bjarkov

Dato : 24-12-03 08:27

> Der er derimod ikke total enighed om hvordan man skriver det. "kb" er ofte
> kilo bit, mens "KB" er KiloByte,men ikke alle følger den notation.

Ifølge Retskrivningsordbogen 2001 er de officielle danske forkortelser:

kilobit: kb

kilobyte: kB

mvh.

Peter

Fra : Kenneth Felber

Dato : 24-12-03 10:06

Peter Bjarkov wrote:

> Ifølge Retskrivningsordbogen 2001 er de officielle danske forkortelser:
>
> kilobit: kb
>
> kilobyte: kB
>
> mvh.
>
> Peter

Ja mente det nok..... Men tak for bekræftelsen Har sendt "klagebrev"
til cybercity

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 27-12-03 13:24

Peter Bjarkov wrote:

> Ifølge Retskrivningsordbogen 2001 er de officielle danske forkortelser:
>
> kilobit: kb
>
> kilobyte: kB

Det er korrekt for et stort K står for Kelvin (temperaturscala)

--
/kenne
Når man skal score idag, skal man ikke komme med blomster,