Backup 2, positiv anmeldelse
Fra : Henrik Münster

Dato : 22-12-03 23:48

I et nyhedsbrev fra .Mac blev jeg gjort opmærksom på denne positive
anmeldelse af Backup 2:

<http://www.jimdalrymple.com/Reviews-index-req-showcontent-id-7.html>

Han skriver bl.a:

"Backups are processed incrementally and only write new or modified data
after the first back up is performed -- a big time saver."

Det er jo meget godt. Så får man inkremental backup. Men det er vist nok
kun, hvis man laver backup til cd/dvd. De kan jo ikke slettes, så i
sagens natur er det en inkremental backup. Til gengæld er der en anden
ulempe ved dem, som han også nævner:

"As reader Glenn Henshaw points out, backing up incrementally to CD-R or
DVD-R will consume one piece of media each time."

Det bliver derfor hurtigt dyrt. Jeg har nu to spørgsmål, som jeg nok kan
eksperimentere mig frem til:

Hvis man laver backup til en ekstern harddisk med Bacup 2, så backer den
måske nok kun ændrede og nye filer up, men den overskriver vel den gamle
version?

Laver man backup til en cd/dvd med Retrospect, så bruger man vel også et
nyt medie hver gang.
--
Henrik Münster
Esbjerg