|
| Produkt problemer Fra : Kim Larsen |
Dato : 22-12-03 22:53 |
|
Hej i gruppen
Vi er to der har her til aften diskuteret kvaliteten på de produkter vi
køber hjem fra diverse steder. Vi blev enige om at der til tider levers
noget værre bras over disken. Et friskt tilfælde er at en lokal computer
forretning havde solgt en komplet computer hvor harddisken, cd-drevet og
flad skærmen var defekt. Harddisken var død, cd-drevet larmede og blev dømt
skævt, og skærmen var der døde piksel på. Det er så bare et tilfælde af
flere jeg har oplevet og hørt om.
Er det sådan at man nu om stunder får leveret sager fra skrotbunken eller
hvad er det der er ved at ske. Jeg mener ikke at der før i tiden har været
så store problemer med de forskellige produkter.
Burde det ikke være sådan at et produkt bliver testet inden det kommer over
disken, om ikke alt, så det med bevægelige dele, eller produkter i en hvis
prisklasse.
Jeg syntes det er dårligt at vi som forbruger skal belastes med de udgifter
der ofte er forbundet med defekte sager man køber. Det kan godt være at det
lyder småligt, men sådan som porto, tid og transport, det løber op i
længden.
Er det bare mig der har det sådan, eller er der andre der har det på samme
måde ?
Kim Larsen
| |
Esben (22-12-2003)
| Kommentar Fra : Esben |
Dato : 22-12-03 23:16 |
|
"Kim Larsen" <mythos_Target@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3fe767ad$0$9760$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Harddisken var død, cd-drevet larmede og blev dømt
> skævt, og skærmen var der døde piksel på.
PC'en kan være blevet tabt under transporten, og der må som regel gerne være
pixelfejl på fladskærme.
> Burde det ikke være sådan at et produkt bliver testet inden det kommer
over
> disken, om ikke alt, så det med bevægelige dele, eller produkter i en hvis
> prisklasse.
Der er næppe nogen der vil betale ekstra for at få en vare der er testet
lige inden den kommer over disken. Det er jo et ret presset marked, hvor
mange af forhandlerne sælger varer med 0-5% fortjeneste.
--
Esben
| |
Kim Larsen (23-12-2003)
| Kommentar Fra : Kim Larsen |
Dato : 23-12-03 01:14 |
|
"Esben" <nospam@gruf.dk> skrev i en meddelelse
news:bs7qi1$ahjue$1@ID-120666.news.uni-berlin.de...
> "Kim Larsen" <mythos_Target@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3fe767ad$0$9760$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Harddisken var død, cd-drevet larmede og blev dømt
> > skævt, og skærmen var der døde piksel på.
>
> PC'en kan være blevet tabt under transporten, og der må som regel gerne
være
> pixelfejl på fladskærme.
>
> > Burde det ikke være sådan at et produkt bliver testet inden det kommer
> over
> > disken, om ikke alt, så det med bevægelige dele, eller produkter i en
hvis
> > prisklasse.
>
> Der er næppe nogen der vil betale ekstra for at få en vare der er testet
> lige inden den kommer over disken. Det er jo et ret presset marked, hvor
> mange af forhandlerne sælger varer med 0-5% fortjeneste.
>
> --
> Esben
>
>
Maskinen blev samlet i den pågældende forretning, og så mener jeg at der som
et absolut minimum blev sat strøm til. Skærmen har et dødt felt på størrelse
med et knappenålshoved, og det er for meget til at jeg ville give fuld pris.
Kim Larsen
| |
Olesen (23-12-2003)
| Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 23-12-03 07:30 |
|
"Kim Larsen" <mythos_Target@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3fe788d9$0$9774$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Maskinen blev samlet i den pågældende forretning, og så mener jeg at der
som
> et absolut minimum blev sat strøm til. Skærmen har et dødt felt på
størrelse
> med et knappenålshoved, og det er for meget til at jeg ville give fuld
pris.
Du skulle ha' lavet en aftale, hvor du havde returret, hvis
der var så meget som 1 pixelfejl....
| |
Henrik (25-12-2003)
| Kommentar Fra : Henrik |
Dato : 25-12-03 13:05 |
|
"Kim Larsen" <mythos_Target@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3fe767ad$0$9760$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej i gruppen
>
> Vi er to der har her til aften diskuteret kvaliteten på de produkter vi
> køber hjem fra diverse steder. Vi blev enige om at der til tider levers
> noget værre bras over disken. Et friskt tilfælde er at en lokal computer
> forretning havde solgt en komplet computer hvor harddisken, cd-drevet og
> flad skærmen var defekt. Harddisken var død, cd-drevet larmede og blev
dømt
> skævt, og skærmen var der døde piksel på. Det er så bare et tilfælde af
> flere jeg har oplevet og hørt om.
> Er det sådan at man nu om stunder får leveret sager fra skrotbunken eller
> hvad er det der er ved at ske. Jeg mener ikke at der før i tiden har været
> så store problemer med de forskellige produkter.
> Burde det ikke være sådan at et produkt bliver testet inden det kommer
over
> disken, om ikke alt, så det med bevægelige dele, eller produkter i en hvis
> prisklasse.
>
> Jeg syntes det er dårligt at vi som forbruger skal belastes med de
udgifter
> der ofte er forbundet med defekte sager man køber. Det kan godt være at
det
> lyder småligt, men sådan som porto, tid og transport, det løber op i
> længden.
>
> Er det bare mig der har det sådan, eller er der andre der har det på samme
> måde ?
>
> Kim Larsen
>
> Dine oplevelser svarer til hvad jeg igennem 40 år har oplevet som
forbruger inden for mange handelsbrancher. Og der er altid en smartrøv til
der skal tøre en bonderøv.
Jeg oplever det selv gang på gang. Når jeg beder min kone, der er
rimeligt hardcore mht. IT udstyr om at kontakte forskellige it-forhandlere
for at opnå noget, så hænder det oftes, at der kommer et underligt resultat
ud af det.
Derfor har jeg så selv kontaktet forhandlerne, uden at præsenterer mig
som min kones mand, men bare som en ny kunde, og har opnået en helt helt
anden service som er meget meget bedre. Vi har endda oplevet at en
forhandler opfattede min kone som et nemt offer og prakkede hende en pc på
med et forældet motherboard på, selvom han vidste, at det ikke var det hun
betalte for. Og andre jeg taler om roser altid pågældende virksomhed til
skyerne som de mest professionelle på markedet ( og derfor også ikke helt
billige ) og de ligger selvfølgelig også på falkoner alle.
Så min kone er holdt op med at købe noget og lader mig om det...
Er det grotekst...??
| |
Rado (26-12-2003)
| Kommentar Fra : Rado |
Dato : 26-12-03 12:56 |
|
On Mon, 22 Dec 2003 22:52:43 +0100, "Kim Larsen"
<mythos_Target@tdcadsl.dk> wrote:
>Hej i gruppen
>
>Vi er to der har her til aften diskuteret kvaliteten på de produkter vi
>køber hjem fra diverse steder. Vi blev enige om at der til tider levers
>noget værre bras over disken. Et friskt tilfælde er at en lokal computer
>forretning havde solgt en komplet computer hvor harddisken, cd-drevet og
>flad skærmen var defekt. Harddisken var død, cd-drevet larmede og blev dømt
>skævt, og skærmen var der døde piksel på. Det er så bare et tilfælde af
>flere jeg har oplevet og hørt om.
>Er det sådan at man nu om stunder får leveret sager fra skrotbunken eller
>hvad er det der er ved at ske. Jeg mener ikke at der før i tiden har været
>så store problemer med de forskellige produkter.
>Burde det ikke være sådan at et produkt bliver testet inden det kommer over
>disken, om ikke alt, så det med bevægelige dele, eller produkter i en hvis
>prisklasse.
>
>Jeg syntes det er dårligt at vi som forbruger skal belastes med de udgifter
>der ofte er forbundet med defekte sager man køber. Det kan godt være at det
>lyder småligt, men sådan som porto, tid og transport, det løber op i
>længden.
>
>Er det bare mig der har det sådan, eller er der andre der har det på samme
>måde ?
Jeg er ganske enig. Men det skyldes vel nok for en stor del
konkurrencen der er på markedet. der hovedsagelig handler om at lave
tingene så billigt som muligt, da prisen er en af de ting folk lægger
mest vægt på. Man kan sagtens få godt, gennemtestet udstyr hvis man er
villig til at betale (måske det dobbelte) for det. Det er bare ikke
det man ser mest af i forreningerne.
--
Rado
Always listen to experts. They will explain what can't be done
and why. Then do it. - Robert Heinlein
| |
|
|