Disktilladelser -og reparation?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 22-12-03 06:01

Hej Folks

Har tit set at i snakker om reparere disktilladelser.

Hvad gør det godt for?

Nu har jeg set der er een som anbefaler det efter software opdateringer.
Er det en god ide?

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Morten Lind

Dato : 22-12-03 06:27

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> [...]
>
> Hvad gør det godt for?
>
> Nu har jeg set der er een som anbefaler det efter software opdateringer.

Glædelig jul, Lone....

Ja, det er en fin
idé.........Programmer>hjælpeprogrammer>diskværktøj>Faneblad:
Førstehjælp>Vælg patition/disk>Reparer disktilladelser(Du behøver ikke
kontrollere først

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : Lone Schmidt

Dato : 22-12-03 18:38

Morten Lind <forogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> [...]
> idé.........Programmer>hjælpeprogrammer>diskværktøj>Faneblad:
> Førstehjælp>Vælg patition/disk>Reparer disktilladelser(Du behøver ikke

Også glædelig jul herfra, til Morten og alle Jer andre

Tak for svaret , men jeg mangler forklaring på , hvad det gør godt for?

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Morten Lind

Dato : 22-12-03 20:35

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> Også glædelig jul herfra, til Morten og alle Jer andre
>
> Tak for svaret , men jeg mangler forklaring på , hvad det gør godt for?

Sådan lidt ligesom at genopbygge skrivebordet og nulstille PRAMMEN i
gamle dage.......

men eller må du spørge Janus eller Morten R., eller en af de andre
nørder..........men kan det ikke være ligemeget....?????......det er
ligesom at tørre støv af......men én ting er det i hvert fald godt
for.....

Man slipper for alle de spørgsmål om Camino må afkryptere - om Mail må
afkryptere.....og i den dur........(Hvis du forstår?????.....for det gør
jeg ikke...*GGG*)

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 22-12-03 22:38

Morten Lind wrote:

> [...]
>
> Man slipper for alle de spørgsmål om Camino må afkryptere - om Mail må
> afkryptere.....og i den dur........(Hvis du forstår?????.....for det gør

Lidt tynd forklaring. Jeg synes det er noget der giver et indtryk af at
Mac osx ikke er et rigtigt *NIX-system, hvor filrettigheder er en ultra
fundamental ting.

Jeg fornemmer lugten af Microsofts registreringsdatabase!?!

At filrettighederne skulle ændres ved en opdatering lyder mærkeligt.
Hvis jeg opdaterer min kerne på min Linux-box, installere nyt software
eller erstatter en gammel udgave af MPlayer med en ny, så skal jeg ikke
ind og lave rettigheder om eller rekonstruere dem.

Hvad siger Apple selv?

--Martin

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 22-12-03 22:39

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 22-12-03 22:39

Martin Agersted Jarl wrote:

> [...]
> eller erstatter en gammel udgave af MPlayer med en ny, så skal jeg ikke
> ind og lave rettigheder om eller rekonstruere dem.

Undskyld at jeg stammede

--Martin

Fra : Morten

Dato : 12-01-04 21:48

Martin Agersted Jarl <martin@[sletmighvisduvil]jarl.dk> wrote:

> Jeg fornemmer lugten af Microsofts registreringsdatabase!?!

Anskaf dig en ny næse...

> [...]
> eller erstatter en gammel udgave af MPlayer med en ny, så skal jeg ikke
> ind og lave rettigheder om eller rekonstruere dem.

Jo, hvis installationsprogrammet, rpm, dkpg eller hvad du måtte
anvende skriver forkert rettigheder. Mht. reperation af rettighederne"
behandleder reperations fuhnktionen iøvrigt kun apple-installerede
sager.

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 19-02-04 17:13

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Mht. reperation af rettighederne"
> behandleder reperations fuhnktionen iøvrigt kun apple-installerede
> sager.

Hej.

Hvad gør man så hvis man ønsker at kontrollere/reparere 3.parts "sager".
Jeg har lige installeret en Epson-driver, og nu lukker iCal ned i samme
øjeblik den er startet op

På forhånd tak.

--
Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen

Fra : Per Madsen

Dato : 22-12-03 22:18

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> Også glædelig jul herfra, til Morten og alle Jer andre
>
> Tak for svaret , men jeg mangler forklaring på , hvad det gør godt for?

Tjek linket...og god jul Lone

http://www.mediamac.dk/index.php?page=forum:show,thread_id=33517

....og jeg skal nok fixe det med en MadsenBlog T-shirt til dig

--
Mhv. Per Madsen
www.ecotox.dk,- Links til uundværligt mac software, sites, musik etc.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 23-12-03 05:48

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> Tjek linket...og god jul Lone
>
> http://www.mediamac.dk/index.php?page=forum:show,thread_id=33517
>

> ...og jeg skal nok fixe det med en MadsenBlog T-shirt til dig

Dejligt, Per

Så må jeg se at få strammet lidt op på de tilladelser, PB er begyndt at
være lidt uartig!

Endnu en julegave, FEDT!! Det var da pudsigt at jeg lige loggede mig
ind som nr. 1111

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Lone Schmidt

Dato : 23-12-03 06:04

> [...]

> være lidt uartig!
>
> Endnu en julegave, FEDT!! Det var da pudsigt at jeg lige loggede mig

Har lige været i diskværktøj, og jeg kan jo både reparere på "OSX HD",
og på "37,3 GB TOSHIBA MK 40..."

Skal begge have en reparation?

--
Venlige hilsner