Agent igenigen
Fra : /Ole

Dato : 22-12-03 06:47

½øjs@

Jeg har et problem, jeg ikke lige kan overskue.

Der ligger en datafil, der fylder lidt over 4 GB, og nu har jeg lige hentet
en ret stor mængde data ned, men jeg kan ikke gemme dem, fordi filen er
blevet for stor.

Så hvad er det nu lige man gør???

/Ole

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 22-12-03 09:38

Således skrev "/Ole" <ole_ryoFJERN@DETTEstofanet.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Mon, 22 Dec 2003 06:47:14 +0100:

> [...]
>en ret stor mængde data ned, men jeg kan ikke gemme dem, fordi filen er

Jeg ved ikke om du kan redde det du har downloadet indtil videre, men
du kan gøre følgende for at slippe for problemer i fremtiden.

Sæt den til at gemme vedhæftede filer automatisk for derefter at
slette dem fra indlægget (og derved dat-filen)

Gå i "Group" -> "Default options" -> "Receive Files" og sæt hak i:

1. "Save attachments automatically"
2. "After savaing an attachment, Remove it from the message"

Derefter:

Gå ind under "Group" -> "Default Properties"
Kig på "What to purge", hvor du angiver hvor lang
tid du vil gemme indlæg, det være sig ulæste, læste, uden og med body.

Under "When to purge" sætter du hak i "Purge when closing
Agent", så vil der blive ryddet op hver gang du lukker Agent ned.
Alternativt kan du vælge at gøre det manuelt i ny og næ.

En Purge sletter ikke noget fysisk i dat-filerne, der skal du køre en
"Files"- >"Compact database"

Agent kan også sættes til at compacte automatisk, når du lukker den.

Knud
--
We feel sorry for people who don't drink because when you get up in
the morning, that's as good as you're gonna feel for the rest of the

Fra : Kim Kolmorgen

Dato : 22-12-03 19:44

On Mon, 22 Dec 2003 09:37:59 +0100, Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> wrote:

>Jeg ved ikke om du kan redde det du har downloadet indtil videre

Under forudsætning af at han stadig er i stand til at læse de posts han allerede
har gemt, kan han blot oprette en ny folder og derefter kopiere dem over i den,
før han følger resten af din vejledning.

--
Venlig Hilsen
Kim Kolmorgen

Fra : Martin Schultz

Dato : 22-12-03 16:29

On Mon, 22 Dec 2003 06:47:14 +0100, "/Ole"
<ole_ryoFJERN@DETTEstofanet.dk> wrote:

> [...]
>en ret stor mængde data ned, men jeg kan ikke gemme dem, fordi filen er

Skifter til et filsystem/styresystem der understytter filer over 2 GB.
Fx. windows XP med NTFS.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-12-03 16:43

Martin Schultz <news2003@crunzh.invallid> skrev :

>Skifter til et filsystem/styresystem der understytter filer over 2 GB.
>Fx. windows XP med NTFS.

Vil vidst ikke hjælpe, det er Agent, der ikke håndtere større
filer.

Det er også vanvittig at lade den blive så stor, det er slet ikke
nødvendigt.
--
Knud

Fra : Martin Schultz

Dato : 22-12-03 18:35

On Mon, 22 Dec 2003 16:43:03 +0100, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

>Vil vidst ikke hjælpe, det er Agent, der ikke håndtere større
>filer.

Er du sikker? Jeg mindes da at have hentet filer på over 2GB via agent
men det er måske min hukommelse der fejler.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 22-12-03 19:04

Således skrev Martin Schultz <news2003@crunzh.invallid> i
dk.edb.internet.software.mail+news Mon, 22 Dec 2003 18:34:41 +0100:

>On Mon, 22 Dec 2003 16:43:03 +0100, Knud Gert Ellentoft

>Er du sikker? Jeg mindes da at have hentet filer på over 2GB via agent
>men det er måske min hukommelse der fejler.

Det er Agent, hvis grænse ligger på 4GB. (Jeg mener at det var i 1.93
at grænsen blev sat op fra 2 til 4)

Knud
--
Death is life's way of telling you you've been fired.
-- R. Geis