Sletning af E-mail
Fra : JBH

Dato : 17-12-03 00:20

hej

I disse spam-tider, sletter jeg ukritisk alt mail som jeg specifikt ikke
kender afsender på, eller har anden relation til.

I dag var der alligevel en header som jeg studsede over.

"Ebay fraud verificitation process" med "support(a) Ebay.com som afsender.
Jeg kan sælfølgelig ikke få lov at se egenskaber for mailèn
Jeg tror nu mail'en er fup, men for nogen tid siden slettede jeg godt nok en
mail som så ud til at være en tilmelding til Ebay.

Jeg har aldrig tilmeldt mig noget på Ebay, så skal jeg ikke bare ignorere
det og fortsætte med at slette sådanne mail-s ?

Man kan da ikke få problemer for passivitet, når det er uopfordret e-mail´s
man modtager.

mvh
JBH

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-12-03 06:06

JBH skrev:

>Man kan da ikke få problemer for passivitet, når det er uopfordret e-mail´s
>man modtager.

Nej.

Det 'værste' problem opstår hvis en anden har tilmeldt dig, men
det hæfter du ikke for. Det er E-bays problem.

--
Bertel

Fra : BJ Denmark

Dato : 17-12-03 11:10

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> mail som så ud til at være en tilmelding til Ebay.

Det er nok den hér, som forsøger at aflure dine adgangskoder, du har fået en
kopi af:

http://www.trendmicro.com/vinfo/hoaxes/hoax5.asp?HName=eBay+Warning+Email+Hoax

BJ

Jeg har endnu tilgode at se den dag, hvor argumentet
"Du er en idiot" får nogen til at indse, at de ikke har ret.

Fra : Brian Lænø

Dato : 17-12-03 18:09

"JBH" skrev
> [...]
> det og fortsætte med at slette sådanne mail-s ?
>
> Man kan da ikke få problemer for passivitet, når det er uopfordret

Den mail er et forsøg på at stjæle dit kredit kort oplysninger.
Jeg har selv modtaget en lignende, men opdage heldigvis hvad det var.
Når man registrerer sig ved Ebay, så giver man sit kortnummer for at
dokumenterer hvem man er.
Den fup mail prøver at få dig til at give disse oplysninger igen.
I min mail var hele teksten et billede, med et skjult link.
På billedet er der en Ebay web adresse, men man bliver sent til en anden
adresse.
Prøv at højre klikke på teksten, har du nu mulighed for at gemme billedet?,
hvis ja, så er det helt sikker en fup mail.

--
Brian

Fra : JBH

Dato : 19-12-03 00:12

"Brian Lænø" <brian-la-fjern-@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Prøv at højre klikke på teksten, har du nu mulighed for at gemme
billedet?,
> hvis ja, så er det helt sikker en fup mail.

Det lyder utroligt, men er sikkert rigtigt nok.
Jeg fortsætter min sletning

Tak for svaret.

mvh
JBH

Fra : Hans

Dato : 18-12-03 21:07

> [...]
en
> mail som så ud til at være en tilmelding til Ebay.

Det er et falsum. Den besked fra eBay jeg modtog efter at have sendt den
suspekte mail til spoof@ebay.com er, at eBay aldrig vil anmode om følsomme
oplysninger via email.

/ Hans