Hmmm bilsalg
Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 15-12-03 18:01

A fortæller b som fortæller c som fortæller d at a har en bil til salg. A
køber bilen (en gammel en til 2000 kr) D for den ikke omregistreret da D
finder køber E dagen efter som lover at omregistrere.

Dette sker dog ikke. Det viser sig at E har opgivet falsk navn til D, som
derfor ikke ved hvor bilen er.

Dette er 2 mdr siden.

A kræver nu af D at D betaler alle A´s udgifter ifb med forsikring og lign.
Hvilket vel også er rimeligt nok.

Bilen har syn til april. Hvad sker der når den bliver indkaldt hvis den
udebliver og idioten kører videre?

Hvad gør man ved sådan en hvis man skulle være så heldig at møde bilen en
dag?

Og hænger A/D nu på bilens udgifter til tid og evighed?

D har bedt A om at politianmelde forholdet nu hvilket også sker i morgen.
Kommer politiet så rendende hos D eller ringer de bare efter oplysninger
eller blander de D helt uden om da A ikke har nogen slutseddel - og dermed
beviser - fra D?

Mvh Martin / som aldrig mere sælger en bil og tror på en køber der lover at
omregitrere...!

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 15-12-03 19:57

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> wrote in message
> [...]
> finder køber E dagen efter som lover at omregistrere.
>
> Dette sker dog ikke. Det viser sig at E har opgivet falsk navn til D, som

Du har vel et slutseddel?
Med den i hånden går du på motorkontoret og fortæller du solgt en bil der
ikke er blevet omregistrerret.
Ligeledes kontakter du din forsikring og fortæller den er blevet solgt - så
er forsikring,vægtafgift etc ikke længere dit problem.
Policia skal nok sørge for at krasse pladerne ind på bilen.

--
/Dennis
Oprydning: http://salg.daydreamer.dk

Fra : JBH

Dato : 15-12-03 20:54

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:3fde03d1$0$30061$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> wrote in message

> Du har vel et slutseddel?
> Med den i hånden går du på motorkontoret og fortæller du solgt en bil der
> ikke er blevet omregistrerret.

Hvad vil du skrive i feltet "Ny ejer" ?

> Ligeledes kontakter du din forsikring og fortæller den er blevet solgt -

> er forsikring,vægtafgift etc ikke længere dit problem.

Hvad får dig til at tro det ?

> Policia skal nok sørge for at krasse pladerne ind på bilen.

Det tror jeg næppe de gider bruge meget tid på med mindre bilen bliver meldt
stjålet, hvilket den jo egentligt ikke er.

mvh
JBH

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 15-12-03 21:31

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote in message
> "Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
> meddelelse news:3fde03d1$0$30061$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> så
>
> Hvad får dig til at tro det ?

Erfaring fra en af mine kammerater der har været udsat for præcis dette.
Han havde ingen slutseddel og alligevel var Politiet i Holstebro yderst
behjælpelige og han kom ikke til at hænge på hverken vægtafgift eller
forsikring.

Fra : JBH

Dato : 17-12-03 01:06

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:3fde19e4$0$30065$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> Han havde ingen slutseddel og alligevel var Politiet i Holstebro yderst
> behjælpelige og han kom ikke til at hænge på hverken vægtafgift eller

Hang han ikke på forsikring/vægtafgift indtil den nye ejer var fundet ?

Sælfølgelig kan man ikke opkræves forsikring/vægtafgift for altid, i det
tilfælde bilen bliver stjålet og aldrig genfundet, men da foreligger der
også en tyverianmeldelse.

mvh
JBH

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 15-12-03 20:54

> Du har vel et slutseddel?
Ja men den er vel ikke meget værd med falskt navn?