Returret på vare købt på on-line auktion
Fra : JBH

Dato : 15-12-03 00:41

Hej.

Jeg har et lille problem med en vare jeg har købt på en dansk auktion.
Varen (til ca. 1900kr) er solgt af et firma (med kvittering), til privat
kunde (mig) Varen var oplyst som værende defekt, med en fejlbeskrivelse som
angav en elektrisk fejl. Der var ikke oplyst at der skulle være andre fejl
eller mangler. Det viste sig efterfølgende at der også manglede nogle dele
(mekanisk) samt at der ikke var medleveret noget tilbehør som var medlovet.

Foreholdt dette, bad sælger om nogle billeder som dokumentation. Dette blev
sendt og sælger accepterede åbenbart mit krav, for han skrev efterfølgende "
er afsendt dd. Det er nu snart en måned siden. Jeg har rykket for pakken
flere gange samt spurgt på mit lokale posthus.
Hvis pakken overhovedet er sendt, hvilket jeg tvivler på, da jeg ikke,
selvom jeg har spurgt flere gange har kunnet få oplyst et T&T nummer (Sidst
hævdede han at deres pakkemand var syg.) må den være bortkommet. Sælger
påstår nu at han har efterlyst pakken og at han vender tilbage når han ved
mere.

Nu gider jeg ikke være til grin mere, men hvilke muligheder (hvis der er
nogen) har jeg for at returnere varen. Selv tænkte jeg på
Forbrugerklagenævnet, når det er firma til privat salg.

mvh
JBH