Slægtsforskning på internettet
Fra : Kim Wilken

Dato : 15-12-03 10:08

Hej,

Jeg vil gerne i kontakt med nogen, som er 100 m mester i at finde
slægtsoplysninger på internettet, herhjemme og i udlandet.

Venlig hilsen

Kim Wilken

Fra : Niels Gjermandsen

Dato : 15-12-03 22:21

Hej Kim
Hvis du er seriøs så er der et stort arbejde på nettet.
Men det er kun så rigtigt som de der indtaster kan læse de krøllede
bogstaver, så det store arbejde er et godt hjælpeværktøj som skal roses på
alle måder, men det er kun til orientering og hurtig finding af kilder, det
er altid de rigtige kilder der er forskerens vigtigste kilde.
Jeg bruger selv nettet men kun til at finde nogle kilder, som jeg så kan slå
op i de rigtige bøger og film af de gamle bøger.
Nettet er derfor et godt værktøj til at finde en kilde hurtigt, men den kan
desværre være fyldt med fejl, men det kan de gamle bøger også så det er det
der gør forskningen spændende.
Jeg vil defor anbefale dig at gå igeng med arbejdet selv, du vil finde mange
flere oplysninger i de originale kilder som du aldrig vil finde på nettet,
da ikke alle noter og bemærkninger med viderfe er registreret på nettet, og
det er jo her du finder nogle vigtige oplysninger der sætter historier på
din slægt.
Det er jo et stykke arbejde, men det er jo også det der gør at man bliver
grebet af spændingen i at finde oplysningerne, og få dem ned på et stykke
papir.

Med venlig hilsen

Niels Gjermandsen

Fra : Anne Lise Hovdal

Dato : 16-12-03 22:41

"Niels Gjermandsen" <nlg@tdcadsl.dk> skrev i melding
> [...]
> grebet af spændingen i at finde oplysningerne, og få dem ned på et stykke

Jeg er fullstendig enig med deg, og bruker det jeg finner på nettet
kun til veiledning. Jeg skulle likevel ønske at enkelte av original-
kildene var lettere å lese.

Anne Lise Hovdal