Gindsted
Fra : Arne Feldborg

Dato : 09-12-03 01:51

Er der nogen her der har adgang til kirkebogen for Grindsted og evt. vil
være så venlige at lave et opslag.?

Fkt-1801; Grindsted - Sønderbye; 6;
175; Jens Pedersen; m; 50; gift,1; Bonde og gårdbeboer / Husbonde
176; Ana Jacobsdatter; k; 42; gift,1; Hans kone
177; Hans Jensen; m; 20; ugift; Skræder / Deres barn
178; Peder Jensen; m; 18; ugift; Deres barn
179; Jacob Jensen; m; 16; ugift; Deres barn
180; Maren Jensdatter; k; 15; ugift; Deres barn
181; Ana Jensdatter; k; 10; ugift; Deres barn
182; Ellen Jensdatter; k; 5; ugift; Deres barn

Det drejer sig om hvor og hvornår nr. 179 Jacob Jensen er født. For mig
at se er alderen noget overdrevet, han er ihvertfald ikke med i 1787.

Efter oplysninger jeg har fra en nu afdød kilde skulle han være født 02
aug 1789 i Assing. Og Assing er ihvertfald forkert, men datoen kunne
godt være rigtig.

Yderligere oplysninger om denne familie modtages gerne, om nogen måtte
have sådanne.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Erik Stemann

Dato : 09-12-03 08:46

Kære Arne
Jeg har hentet følgende fra Grindsted kirkebog:

Jacob JENSEN
•   BIRTH: 06.07.1788, Grinst.SØ
•   DEATH: 03.08.1788, Grinst.SØ
Father: Jens PEDERSEN
Mother: Anna JACOBSDATTER

Det vil sige, at han er død, inden han blev en måned.
De fik en søn med samme navn i 1789. Det må være ham.

Jacob JENSEN
BIRTH: 02.08.1789, Grinst.SØ
DEATH: 07.07.1817, Grinst..SØ
OCCUPATION: I SØ
Father: Jens PEDERSEN
Mother: Anna JACOBSDATTER

Her er lidt mere om Anna Jacobsen:

| _Bertel SØRENSEN _________
| _Jacob BERTELSEN __|
Anna JACOBSDATTER _|
| _Hans JENSEN _____________
|_Ellen HANSDATTER _|
|_Kirsten CHRISTENSDATTER _

Hilsen Erik Vohnsen
vohnsen@jp.dk

Fra : Arne Feldborg

Dato : 09-12-03 10:33

vohnusa@hotmail.com (Erik Stemann) skrev 8 Dec 2003 23:46:12 -0800

>De fik en søn med samme navn i 1789. Det må være ham.
>
>Jacob JENSEN
>BIRTH: 02.08.1789, Grinst.SØ

Tak for oplysningen som bekræfter min formodning om at datoen var rigtig
men at sognet skulle være Grindsted.

>DEATH: 07.07.1817, Grinst..SØ

Men det viser så også at det er en helt forkert Jacob Jensen min kilde
har haft fat i. )

Har du mulighed for tilsvarende at checke den 9 årige herunder.?

Fkt-1801; Grindsted - Nørre Urup; 1;
372; Jens Andersen; m; 45; gift,1; Bonde og gårdbeboer / Husbonde
373; Bodil Jacobsdatter; k; 38; gift,1; Hans kone
374; Kirsten Marie; k; 13; ugift; Deres barn
375; Jacob Jensen; m; 9; ugift; Deres barn
376; Maren Jensdatter; k; 7; ugift; Deres barn

X------------

Jeg har i mellemtiden selv fundet ham i Aadum i 1845, og alderen her
passer også bedre med at han kunne være 9 år i 1801.

Fkt-1845; Aadum - 0dderup bye; 42.2; En gaard m. 2 fam
259; Jacob Jensen; m; 52; enkemand; Grinsted sogn Ribe amt; Aftægtsmand
260; Else Jacobsdatter; k; 29; ugift; Heri sognet; Hans barn,skræderske
261; Bodil Marie Jacobsdatter; k; 21; ugift; Heri sognet; Hans
barn,skræderske

Fra : Arne Feldborg

Dato : 09-12-03 10:49

Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> skrev Tue, 09 Dec 2003 10:33:27
+0100

>Men det viser så også at det er en helt forkert Jacob Jensen min kilde
>har haft fat i. )
>
>Har du mulighed for tilsvarende at checke den 9 årige herunder.?

En anden har nu været så venlig at oplyse mig om at man selv kan søge i
Grindsted kirkebøger så spørgsmålet er hermed annuleret.

Tak til alle der har svaret - også i e-mail.