Downloads på Campingstuff
Fra : Sten bo

Dato : 21-12-03 11:40

Hej Hans Jørgen

Du har tidligere efterlyst indskannede kopier af vores manualer og
vejledninger. Der så, forudsat producenter velvilje kunne lægges i dovnload.

Jeg går håber at den sædvanlige jpg i en e-mail er tilstækkelg, men vilken
opløsning på scanneren, og komprimeringsgrad/filstørrelse tolereres for at
gi et rimeligt resultat hvis det skal konverteres til Pdf.? Er en
almindelig, nyere scanner tilstrækkelig.

Det var måske en god ide med et par tips i download-mappen?

Eller kommer det ubelejligt lige nu - efter en masse arbejde på siden.

( jeg bruger 2 par briller på 50 cm afstand på en 19" der kører
1024x.... og trives fint med det - hellere plads til tekst - end en masse
skrællen op og ned.) meget flot side og roligt indtryk.

Det bliver bare bedre og bedre - hvor skal det dog ende?

Og så et par kontraster til vores campingstil

http://www.marathoncoach.com/ - tjek galleriet - eller

http://www.terrawind.com// kan "sejle" - go hvis det bliver en fugtig
sommer.

Vi får snart vores julegave - min mekanikkers (pillen fyr) bil, en M Galant
2.0 med ny sportsundervogn, fjedrene, 2 sæt, begge hårde kan af mig vælges
i enten 75 eller 30 mm lavere end standardfjerene - alt i undervognen ny
skiftet, (det kan stadig ses) dæmpere, fjedre, bøsninger kødben og
stabilsatorerarme og bøsninger, tårnlejer. 2 md gl sportsudstødning - _0
rust_ den er hvid.i originallak - 3 sæt fancy meget nye dæk, kæmpe
stereoanlæg, aircond der virker, temmelig tonede ruder så ungerne ikke får
solstik, og så yder den på rullerne 148 hk. (har han mon pillet?) går som
en symaskine, tandrem og kobling skiftet - og der er selvfølgelig krog på.og
Han står for de næste 2 syn.- (samt service) 62 kgkr. han skal købe
chefens bil Jeg Har haft et kæmpe dielemmea med de fjedre - han kører
med den sænket 75 mm - også med en kæmpe trailer, kan køre med 1250 kg. -
siger den synker 20 mm når de kører - og den kører perverst godt - men da vi
elsker Norge tør jeg ikke lade den beholde dem. Surt. Han tilbyder at sætte
turbo i den - ligger på hylden - men altså - det går vel endda.
- Ja men er det ikke herligt.- skulle ud

Glædelig hjul til alle

sten bo

Fra : Hans Jørgen

Dato : 21-12-03 16:01

Hej Sten Bo

> [...]
> tolereres for at gi et rimeligt resultat hvis det skal konverteres
> til Pdf.? Er en almindelig, nyere scanner tilstrækkelig.

Måske nemmere at sige hvad jeg selv gør.
Jeg scanner i en opløsning på 300 dpi, gemmer billederne og retter dem
måske i størrelse til 640X480.
Disse billeder sætter jeg så ind i rækkefølge med bogen, og gemmer som html
side.
Derefter konverterer jeg til pdf, gemmer, uploader og det er så det.

> Det var måske en god ide med et par tips i download-mappen?

Yes sir, det vil jeg kigge på, faktisk en god ide.

> Eller kommer det ubelejligt lige nu - efter en masse arbejde på siden.

Det er ikke ubelejligt, kun rart at det man sidder og nørkler med bliver
set, når jeg selv sidder med det er man til tider total blind for evt fejl
osv man ser det simpelthen ikke (det er vist hvad man kalder en fejl 40).
Enhver respons er dejlig

> ( jeg bruger 2 par briller på 50 cm afstand på en 19" der kører
> 1024x.... og trives fint med det - hellere plads til tekst - end en
> masse skrællen op og ned.) meget flot side og roligt indtryk.

Det med brillerne kender jeg til, har måtte købe et par af Aldi`s de billige
til skærmbrug.

> Det bliver bare bedre og bedre - hvor skal det dog ende?

Mener du min side, tjaa med hjælp udefra såe...

> Vi får snart vores julegave - min mekanikkers (pillen fyr) bil, en M
> Galant

Tillykke så skal der rigtig køres

> men da vi elsker Norge tør jeg ikke lade den beholde dem.

Spørg evt på Magnes hjemmeside i deres forum, måske er der efaringer
deroppe.
http://www.home.no/camping/
De er meget hjælpsomme de nordmænd, på min side er en artikel om de
erfaringer osv Markus har gjort, den er faktisk god.
OK jeg fjerner min signatur da jeg godt kan se det ellers virker som
reklame, det er det ikke ment som.

God jul !
--
Venlig hilsen - Hans Jørgen

Fra : Sten bo

Dato : 22-12-03 00:36

Hans Jørgen wrote:

> Det med brillerne kender jeg til, har måtte købe et par af Aldi`s de
> billige til skærmbrug.

9.95 og det var ikke Euro, har 3-4 sæt
jo men jeg må ta 2 par på når læsebrillerne er for langt væk - der er
jo også dem der bruger skriftstørrelse 26-34 på deres sider.

> Tillykke så skal der rigtig køres

Nåe ja - den er 10 år yngre end den vi har nu - gamle sko - bukser og
trøjer - piben forsvandt for mange år siden, men det der stadig gør det
ok, har det med at blive en behagelig vane. Ungerne siger dog, at den
gamle larmer for meget og antyder noget om at katalysatoren er opfundet af
en
eller anden grund. Hvorfor er de altid efter de gamle?
Ellers er det vel det samme - fra A-B bare lidt sjovere, men så vænner
man sig til det.. Endelig er der vel også et fromt håb om at undgå nedbrud i
utide.
Og så var der lidt med at vise, at det ikke behøver at koste en formue at
køre CV - bare man er lidt om sig. De store investeringer kan komme
senere - hvis man mener det nødvendigt.

> [...]
> De er meget hjælpsomme de nordmænd, på min side er en artikel om de
> erfaringer osv. Markus har gjort, den er faktisk god.

Kikker, og har før været forbi Magne - men er sådan set ikke i tvivl, I
sommer hang vi fast på maven i et par dybe lerede hjulspor i en opkørsel
efter en siesta nede ved bredden af en elv. Ren hjemmevideo og ondt filmet
af min datter mens der blev skubbet og maset. Hjælperne troede, at jeg
ville rulle baglæns ud over kanten da jeg forsøgte Stages knæktriks for at
komme i gang..... trak håndbremsen på hænget og glemte at løsne, da jeg
ville fremad igen. Joda - men det varede altså 10 min indtil vi opdagede
hvad der var sket. Helt forhekset - idet det begyndte at tordne og regne
imens. Frygtede at skulle læsse alt af. Gyldne stunder med mange sjove
udtryk - der kom på med på videoen.
Vi griner meget af det - nu. og det må i også godt.......Men egentlig burde
man ha en jeep til de ting. Vejen op til vores sædvanlige vinterkvarter er
heller ingen spøg - var lige forbi i sommer og savnede snekæderne da
klapkassen skulle hives op a grusvejen op til hytten. Spændende.

> OK jeg fjerner min signatur da jeg godt kan se det ellers virker som
> reklame, det er det ikke ment som.

Den her forstå jeg slet ikke - hvorfor det? Jeg skrev netop her i gr. for at
gøre opmærksom på campingstuff og den hjælp campister kan gi hinanden. Hvor
finder man ellers sådanne muligheder? Der er altså mange gode
campinghjemmesider.
Jeg ser godt at der ikke er så mange der bruger signatur, men syns at det er
meget sjovt at hoppe lidt rundt i linkene- altid dejligt når folk har en
eller anden passion.
Keep op the good things.

Rigtig god jul og godt Nytår.

sten bo